Így indíts hivatalos nyereményjátékot, hogy ne törölje le a Fb...
A hírfolyamban minden nap látni olyan nyereményjátékot, ami több sebből is vérzik, ez hosszú távon veszélyes is tud lenni a profilra vonatkozóan, hiszen a kiugró hibák esetén az oldal az adott bejegyzést előzetes értesítés nélkül eltávolíthatja, de 2010-ben arra is számtalan példa volt, hogy az adott oldalt letörölte a Facebook.
Sokan szokták kérdezni, hogy milyen is a Facebook szabályoknak megfelelő nyereményjáték? A legnagyobb közösségi média platform szabályzata elég konkrétan meghatározza ezt:
Ezek alapján a legegyszerűbb nyereményjáték, amit a facebook-on futtatni tudunk az a következő:
Tegyünk fel egy teljesen egyszerű kérdést, akár a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban, ami után nem kell sokat bogarászni, vagy készítsünk egy 2-4 képből álló kollázst, ahol a helyes megfejtés betűjelét kell hozzászólásba beírni a bejegyzés alá.
Mit ne kérjünk tehát a játékostól?
- hogy lájkolja az oldalunkat
- hogy megossza a tartalmat
- hogy megjelölje magát vagy ismerőseit egy képen, bejegyzésben.
Hivatalos játék futtatása esetén össze kell állítani egy játékszabályzatot, amiben leírjuk, hogy meddig tart a promóció, kik vehetnek benne részt mikor és hogyan fogunk sorsolni és mi lesz a nyeremény. Továbbá bele kell foglalni, hogy a facebook semmilyen felelősséget nem vállal a játékért és nem is támogatja anyagilag.
Ha csak 18 éven felülieknek szól a promóció, akkor a bejegyzésnél be kell állítani a szűrőt, hogy 18 éves kor felettieknek jelenjen csak meg a hírfolyamban.
Ha a fentieknek nem megfelelően járunk el, akkor előfordulhat, hogy valaki bejelenti a nyereményjátékunkat a Facebooknak vagy ők maguk veszik észre és első körben csak a bejegyzést távolítják el, majd a későbbiekben, ha ez még többször is előfordul 28 napra felfüggesztik az oldalunkat.
Az üzenőfali nyereményjátékból nem lehet adatbázist növelni, tehát nem szereztél email címeket és egyéb adatokat. Ehhez már egy alkalmazásra lesz szükség, aminél szintén szabályoknak kell megfelelni.
Sokan szeretnek nyereményjátékot futtatni, mert jó marketing eszköz szokott lenni, sok érdeklődőt vonz be az oldalra, majd irányít tovább a weboldalra is. Azonban arra érdemes odafigyelni, hogy nem kell állandóan nyereményjátékot csinálni, érdemes ezt is csak időközönként, akkor nagyobb lesz az érdeklődés.