Z generáció a marketing körforgásában
Hogyan és hol érhetjük el a Z generációt és vajon mennyi ideig tudjuk fenntartani a figyelmüket? Nem véletlen a témafelvetés, hiszen a marketingesek elsődleges célpontjává érik a Z generáció, akik 1996 és 2010 között születtek. s 2020-ra ők bonyolítják majd le a vásárlások 40 százalékát.
Ez a korosztály ténylegesen beleszületett a digitális világba. A generáció tagjai előbb néznek körbe az interneten, mint hogy levegyenek egy könyvet a polcról, mindent mobilon és digitalizált változatban keresnek és követnek, emiatt képzelőerejük minimálisra csökkent. Leggyakrabban használt felületeik a facebook, instagram, snapchat, youtube és pinterest.
A Z generáció jellemzői:
- Elsősorban az interneten élnek, kapcsolataikat is itt alakítják ki, sokszor zárkóznak el a valós világtól és számos esetben az internet és különböző internetes játékok függőivé válnak.
- Rugalmasan, gyorsan oldják meg a feladatokat, azonban a gyakori és gyors döntések képessége megterheli az idegrendszerüket
- Viselkedési mintájukra az ESC-izmus jellemző, amely annyit takar, hogy internetes játékok, chatelések, sms-ezések alatt nem tanulják meg a befejezés, a lezárás fontosságát, nem tudnak elköszönni, vagy ha mégis, akkor könnyűszerrel valami mással indokolják a beszélgetés befejezését, így probléma felmerülése esetén nincs megfelelő megoldási módjuk sem. Ez pedig a közösségi média felületeken lesz igencsak veszélyes. Hiszen ha ők nem elégedettek egy termékkel, szolgáltatással, azonnal szóvá teszik és számukra nem megfelelő válasz, esetleg véleménytörlés esetén vagy visszahúzódóak lesznek, vagy a problémát felfújva kitörnek, és mindenhol elmondják rossz véleményüket. Így könnyen egy lejárató kampányba csaphat át egy ilyet eset, ami akár bevételkiesést is eredményezhet.
Ezen generáció esetében a hagyományos eszközöktől, mint például az offline hirdetések, el kell tekinteni, mert nem fogjuk őket elérni ezzel. Online felületek vezetnek csak sikerre, de már itt is érdemes odafigyelni a reklámkerülésükre, például fogékonyabbak a reklámblokkolók használatára.
A felgyorsult világuknak köszönhetően lecsökkent a figyelemküszöbük is, egy márkának mindössze 8 másodperce maradt arra, hogy meggyőzze őket. Az adott generációra igényei szerint kell elkészíteni a hirdetéseket, amelyek minél rövidebb, frappánsabb szövegek, infografikák és videós tartalmak is lehetnek. A Z generáció már élményekre épít és nem a fogyasztás a fő szempontja.
Mivel ez a korosztály igen aktív a közösségi felületeken, gyakran közzéteszik véleményüket és hozzászólnak más témákhoz is. Ez lesz a felhasználó által generált tartalom az (UCG). Ez egy vállalkozás vagy márka szempontjából nagyon hasznos lehet, ha a tartalom pozitív, viszont, ha ez negatív felhangú, akkor ez nagy veszélyeket is tud magában hordozni. Ezért érdemes már most ezt a korosztályt is kellő figyelemmel kísérni, hogy ne érhessen senkit váratlan meglepetés. Hosszútávon egy személyes kötelék az, ami sikerre vihet egy márkát, hiszen a Z generáció igényeit már ez elégíti ki.
A felhasználó által generált tartalmakat figyelemmel kell követni és fontos megtalálni az adott célközönséghez vezető utat és kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Neked már van tipped, hogy hogyan és mivel éred el őket?
Forrás:
http://www.mediapiac.com/marketing/8-masodperc-es-a-Z-generacio-mar-nem-is-figyel-rad/25150
Klausz Melinda – A közösségi média nagykönyve - http://kozossegi-media.com/