Esik a hírek megjelenése a Facebookon...
Januárban a Facebook kiadott egy közleményt miszerint csökkentik a hírek áramlását a hírfolyamon, helyette és az ismerősök/rokonok bejegyzéseit helyezik előtérbe. Valójában már egy éve drasztikusan esik a hírek megjelenése.
A Parse.ly adatai legalábbis azt mutatják, hogy a 2016-os amerikai elnökválasztást megelőzően a webhelyek forgalmának több, mint 40%-a érkezett a Facebookról. 2017 év végére ez az arány kevesebb, mint 26%-ra csökkent. Ez a tendencia valószínűleg folytatódik, ahogy a Facebook is változtatja az algoritmusát.
A Recode által támogatott februári konferencia keretében Adam Mosseri a hírcsatorna főnöke elmondta, hogy az elkövetkezendő hónapokban a hírek a hírcsatornának tartalmának nagyjából 4 százalékát képviselik. Pár nappal később a Parse.ly adatai azt mutatták, hogy a Facebook-ból érkező forgalom aránya 20 százalékkal alacsonyabb, mint bármikor 2013 óta. Tucker Bounds a hírcsatorna szóvivője szerint a visszaesés jelenős részét a választás után megnövekedett videó nézés okozza, mert az emberek többet kattintottak egy videóra, mint egy cikkre, valamint a 2017-ben bevezetett új algoritmus változása, amely csökkenti a szenzáció- és téves információ áramlását.
A csökkenés másik tényezője a Google Accelerated Mobile Pages (AMP) növekvő népszerűsége. Az AMP a Google azon törekvése, hogy a megjelenítő tartalmat gyorsabban töltse be a mobil weboldalakba, és megkönnyítse az olvasók számára a tartalom megtalálását a Google webhelyeken. A san francisco-i februári eseményen a Google általános tanácsadója, Kent Walker elmondta, hogy elvárja a Googletól, hogy további előnyöket terjesszen elő. „Nem támogatjuk a híreket - megduplázzuk a híreket” - mondta.
Végül pedig a tartalomgyártók maguk is hozzájárultak a hivatkozási forgalom csökkenéséhez. 2015 és 2016 között élvezték a Facebook Instant Articles szolgáltatását, amelynek célja, hogy tartalmát gyorsabban töltse be az oldal, de 2017-re sok kiadó arra a következtetésre jutott, hogy a megállapodás nem segít pénzt szerezni, és kevesebb tartalmat csatornáztak be az Instant Articles szolgáltatásba.
Forrás: https://www.wired.com/story/why-facebook-has-been-less-important-to-news-publishers/