Hogyan szerezz követőket a közösségi médiában?
Miért nehéz követőt szerezni a közösségi médiában? Ha valaki megkérdez egy marketingszakértőt arról, hogy hogyan szerezhet követőket azt a választ fogja kapni szinte minden esetben,hogy “Gyárts tartalmakat!”. Jó út, de nem a legjobb stratégia, írja Neil Patel.
A Ruthgers Egyetem tanulmánya szerint 9 féle tartalom van amit gyárthatsz:
- Informàció megosztás
- Saját branded promózása
- Véleményézés/Panaszkodás
- Random gondolat
- Követők megkérdezése egy adott témáról
- Anekdota (rólad)
- Anekdota (másról)
- “Elérhető” állapot fenntartása
- Én most ezt csinálom…
Ha jól megnézed, csak 2 lehetőség közül választhatsz:
- Magadról beszélsz amitől könnyen önzőnek titulálhatnak
- Megoszthatsz olyan információkat, amik másokat is érdekelhet ezáltal informátor lehetsz
Kitalálod hosszú távon melyik a nyerő? Igen...az informálás!
Kövess más márkákat, influencereket, felhasználókat
Első lépésként kövess be más márkákat amik a tiedhez hasonlóak. Másodszor, hogy elkerüld a “bekövetem-visszakövet-kikövet” játékot,3 egyszerű kategória szerint keress:
- Akiket ismersz
- Akiket ismerned kéne
- Akik hasonlóak, mint te
A legtöbb közösségi média felület ajánl neked ilyeneket. Ha ez megvan küldj pár embernek, hogy ki vagy és miért követted be. Ezzel kapcsolatot teremthetsz influencerekkel és némi hitelességet ad a többi követődnek miközben megalapozod a következőket.
Más tartalom megosztása
Tudom, tudom… nem akarsz tartalmat lopni. De! Az esetek nagy részében amikor posztolsz az saját termék, de hogyan tudnál interakciót csinálni, ha nem szeretnél órákat tölteni a kontent gyártással? Keress olyan posztokat amik a te márkáddal kapcsolatosak és reposztold őket!
Fontos, hogy ne felejtsd el megjelölni a bejegyzés eredeti tulajdonosát!
Ez egy egyszerű módja, hogy megmutasd a követőidnek, hogy mennyire szereted őket anélkül, hogy valami újat csinálnál.
Keresztezd a platformjaidat
Szeretnéd, hogy ne csak Instán vagy a Facebook kövessenek? Oszd meg a másik felületen is! Ha valaki Facebookon követ akkor nagyobb az esélye, hogy Youtubeon/Instagramon is követni fog.
Lépj be csoportokba
LinkedIn-en vannak csoportok ahol a márkák kommunikálhatnak a követőikkel. Menj a www.linkedin.com/groups oldalra és kattints az Explore gombra, ahol a cégeddel releváns csoportokat találsz
Fizetett hirdetések
Ne trükközz! Legyél hiteles!
A legfontosabb,hogy olyan hirdetési stratégiát hozz létre, amely inkább elkötelezett, mintsem önmegvalósító. A lényeg, hogy olyat adjon amit te is elfogadnál vásárlóként.
Kövesd a forgalmad
A hirdetések létrehozásának és növekedésének szerves része a mutatók elemzése. Rengeteg program van erre amik segítenek megmutatni, hogy melyik követőd melyik oldalról jött és melyik hirdetésed a leghatékonyabb..
A legegyszerűbb szolgáltatás erre a Google Analitics, keresd az “Acquisition” menüpontot!
Légy csodálatos a közösségi médián kívül is
Katy Perry, Justin Bieber, Ellen Degeneres... Mi közös bennük? (azon kívül, hogy sok követőjük van)
Az, hogy elképesztő dolgokat csinálnak offline is. Katy Perry például nemcsak sok díjas (köztük platina) előadó, cipőt tervez és nagyon sok adományt gyűjt szerte a világban, ahogy Justin Bieber is.
Élik az életüket. Nem csak online. Járd te is ezt az utat!