Négy lecke, amit a Nat Geotól tanulhatsz
A Facebookon 45 millió, az Instagramon 80 millió követője van a National Georapchic-nak. Ezeknek a számoknak köszönhetően ez a platform az egyik legnagyobb híresség a „nem-celeb” listán. Ha bármelyik csatornáját követed, akkor érted, hogy miért. A képek és a videók lenyűgözők és a történetek csodálatosak.
A stratégia 4 alapvető pillérre épül, amit Annabelle Canwell a Nat Geo utazási partnere el is árult a legutóbbi ITB berlini konferencián.
-
Tartsd magad a márkához
Ismerd a márkádat és testesítsd meg a társadalomban. „Az emberek ezt várják és tisztelik” - mondta Canwell.
A társadalmi felelősségvállalással szembeni elkötelezettséggel összhangban a National Geographic elindította az "Emberek és az éghajlatváltozás" kampányt és a #myclimateaction hashtagot, hogy ösztönözze a követőket, megosszák egymással azokat, amik segítik megvédeni a földet.
A kampány által több mint 10 000 felhasználótól érkezett fotó került a National Geographic's Your Shot albumába. A Shot egy olyan platform, melyet a National Geographic arra használ, hogy "az aktív követőket aktív közösséggé tegye, és ösztönözze őket, hogy váljanak a márkánk részévé" - mondta Canwell.
A platform, amelyen keresztül a National Geographic kihívásokat csinál az amatőr fotósok számára, világszerte több mint 800 országban rendelkezik tagokkal. - Ez az együttműködés tökéletes példája - mondta Canwell. A National Geographic megosztja a kedvenc beadott képeket a @natgeoyourshot Instagram oldalán.
Mit tanulhatsz ebből?
Értsd meg a márkád ígéretét, és tartsd igazán mindazt, amit a közösségi médiába posztolsz. Keresd meg a módját, hogy hogyan működj együtt a követőkkel.
-
Csináld azonnal!
"Hetente több mint 70 élő előadást teszünk közzé, és rendszeresen eljutunk egymillió emberhez egy élő közvetítéssel" - mondta Canwell.
A Safari Live videókban a National Geographic tudósai és fotósai a rajongókkal és a követőkkel egyidőben vannak a dzsungelben. Egy élő videóban a nézők dél-afrikai leopárdot láthattak és valós időben kérdezhettek, miközben nézték, ahogy megeszi a zsákmányát.
Három és fél perc alatt ez az élő közvetítés több mint 500 kommentet gyártott.
Mit tanulhatsz ebből?
A National Geographic élő videói nem egyirányú közvetítések, hanem beszélgetések a nézőkkel. Milyen valós idejű pillanatokat használhatsz a "most történik" párbeszéd létrehozására a követőiddel és a rajongóiddal?
-
Legyenek a posztjaid „wow”!
Egy zsúfolt térben a fotóidnak, videóidnak lenyűgözőnek kell lenni.
Milyen is az? Egy 360 fokos cápatámadás 98 millió emberhez ért el és 53 ezer ember osztotta meg. Csak a Facebookon!
Mit tanulhatsz ebből?
Lehet, hogy nincs olyan drámai dolog a tarsolyodban, mint egy pörölycápa szája, de minden vállalat megtarthatja ezt az elvet: a tartalomnak minden alkalommal meg kell győznie a nézőit.
-
Örülj az új technológiáknak!
"Elengedhetetlen fontosságú az új technológiák alkalmazása" - mondta Canwell. - "Az élet nagyon izgalmas lesz, amikor közösségünket az expedícióra hozhatjuk."
Cory Richards fotós és Adrian Ballinger alpinista egy miniwifit vittek magukra amikor a Mount Everestet próbálták megmászni oxigénpalack nélkül. A kütyü a Facebook Live-val kombinálva lehetővé tette számukra, hogy válaszoljanak a Nat Geo nézőinek 21000 láb magasból.
A videó 528 ezer emberhez ért el.
Mit tanulhatsz ebből?
A technológia gyorsan változik. Tartsd a lépést legfrissebb fejlesztésekkel, és gondolj arra, hogyan lehet új eszközöket alkalmazni kreatív és hatékony módon, hogy erősebb kapcsolatot létesítsen a közönséggel.
Forrás: https://blog.hootsuite.com/social-media-lessons-national-geographic/