Egyszerű online trükkök, amivel kitűnhetsz a tömegből...
Az online térben egyre csak növekszik a verseny, így muszáj olyan egyedi trükkökhöz, megoldásokhoz nyúlnunk, ami figyelemfelkeltőbbé teszi az oldalunkat.
Szövegtördelés
Ne írjunk tömbösítve, hanem minél tagoltabban, hogy könnyebben átlátható legyen a szöveg.
3-4 mondatos bekezdéseket érdemes írni, és nyugodtan használjunk benne kiemeléseket is. Ha a téma engedi, tegyünk bele felsorolásokat és a szöveg végére esetleg egy továbbvezető ikont, például, További részletek!, ami után egy hosszabb terjedelmű szövegnél köt ki egy másik aloldalon, vagy átvezeted a Facebook jegyzetekhez, ha ott vannak hasznos tartalmaid.
Call-to-Action gombok
Fontos, hogy a bannerekre, weboldalra, kilépési ajánlatra stb. helyezzünk el Call-to-Action gombokat (CTA), amelyeket ügyesen használva tovább tudjuk vezetni az érdeklődőt az oldalukon, akár egészen a vásárlásig.
Ezeket érdemes kipróbálni:
Részletek
Tovább
Bővebben
Kattints!
Ajánlat
Kedvezmény
Érdekel
A felsorolt lehetőségeket, akár lehet kombinálni is, például:
Kattints a részletekért!
Érdekel az ajánlat!
Tovább a kedvezményre!
Varázsszavak
Érdemes kipróbálni a „mert” szócskát, hiszen kutatások igazolták, hogy megerősíti az állítást, ha mögé tesszük. Gondoljunk csak arra, hogy a L’Oreal is használja. L’Oreal – mert megérdemled. Próbáld ki Te is!
Adni és kapni
Készítsünk esettanulmányokat, tudástárakat, tippeket, hasznos információval megtöltött tartalmakat, amivel az érdeklődők vásárlóvá válhatnak. Pozitív hatást vált ki, ha „csak úgy” kapunk valamit, amiért az érdeklődő cserébe könnyen elköteleződhet mellettünk. A „csak úgy” azért is van idézőjelben, hiszen az e-mail címét az érdeklődőnek már meg is szereztük azzal, hogy igényelte az általunk összeállított hasznos tippeket. Így máris lépéselőnybe kerültünk, hiszen megszereztük az e-mail-es elérhetőségét, amin hírlevél formájában értesíthetjük a későbbiekben.
Árazási lehetőségek
Ha valamit leárazunk, akkor figyeljünk, hogy akciós felirat is szerepeljen a terméknél, jól látható helyen, illetve látszódjon az is, hogy mekkora összegről mekkorára történt az árazás. Ha van rá mód, jelenítsünk meg %-os változásban is a kedvezmény mértékét. Hiszen egy 15-20%-os kedvezményre rögtön felkapjuk a fejünket.
Fektessünk hangsúlyt az online térben megjelenő boltra is, hiszen pont ugyan akkora figyelmet igényel, mint egy fizikai bolt. Ne gondoljuk, hogy a vásárlónak nincs igénye egy szép és átlátható webáruházra.
Forrás: http://hvg.hu/tudomany/20180317_online_marketing_pszichologia_cta_arieli