2018. máj 01.

Te fizetnél 3.000,- Forintot a Facebook-ért? Tervben a fizetős oldal...

írta: BDóra.
Te fizetnél 3.000,- Forintot a Facebook-ért? Tervben a fizetős oldal...

hird.PNGBár korábban folyamatosan kommunikálta a Facebook, hogy a legnagyobb közösségi média platform ingyenes és az is marad, a Cambridge Analytica botrány egy kicsit más színbe hozta a felületet. Mivel az adatkezelési botrány és a GDPR szabályozásai miatt nehezebbé némileg nehezebbé vált az adatkezelés, a Kongresszuson elhangzott Mark Zuckerbergtől, hogy a későbbiekben akár fizetőssé is válhat a Facebook. Néhány nap elteltével egy másik vezető is megemlítette ezt a lehetőséget, így gondolatban már kell számolnunk ezzel az opcióval.

A vállalat második legfontosabb embere, Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója, a cég negyedéves pénzügyi jelentésének ismertetésekor hozta fel a témát. Azt mondta, hogy folyamatosan gondolkodnak azon, milyen formában tudnának újabb bevételekre szert tenni, így akár a közösségi felület fizetőssé tétele is szóba került, mint lehetőség.

Sandberg bár nyilatkozatában múlt időben említette a social felület fizetőssé tételét, mintha elvetésre került volna az ötlet, s az sem derült ki, hogy egy extra havidíjas funkciónál milyen plusz lehetőségekhez juthatnának a felhasználók, de valószínűleg a reklámmentességet biztosítanák a felhasználóknak

A TechCrunch újságírói végeztek egy kis számítást azzal kapcsolatosan, hogy mégis mennyi lenne az az összeg, amiért megérné fizetőssé tenni a Facebook-ot. Ezt a felhasználóra eső Facebook bevétel és más adatok becsélese után, körülbelül a havi 11-14 dollár, azaz kb. 2700-3500 Forintra becsülték meg. Ez volna az az összeg, amiért használni lehetne a felületet.

Arról további információk még nem láttak napvilágot, hogy valóban megvalósításra kerülne-e a fizetős modell és ha igen, akkor mikortól volna esedékes, illetve milyen összegért.

A Facebookon jelenlévő cégek esetén a későbbiekre vonatkozóan azonban már most komoly kérdést vet fel, hogy fizetőssé válik-e a platform vagy sem, hiszen hirdetési szinten csökkenni fog a célközönség, így várhatóan a cégek fejlődése és bevétele is vissza fog esni.

A Facebook népszerűsége egyébként a Cambridge Analytica botrányt követően sem csökkent! Még a Wall Street elemzői is rosszabb eredményekre számítottak, de 2018. első negyedévében is nőtt az aktív felhasználók száma 48 millióval, ami 3,42%-al nőtt az előző negyedévhez képest. Ebből kiindulva nem úgy néz ki a dolog, mintha az emberek nagyon megijedtek volna attól, hogy esetenként az adataikat kevésbé kezeli bizalmasan a rendszer. Egyedül a tavalyi év végén volt tapasztalható egy kis visszaesés az Egyesült Államok és Kanada területén.

A Facebook számokban:

  • 2018 első három hónapjában 11,96 milliárd dolláros forgalma volt
  • 4,988 milliárd dollár nyereség
  • 49%-al nőtt a forgalma az előző évhez képest
  • 10,7 milliárd dollár a mobilokon megjelenített hirdetések után kapták, ez volt a legnagyobb összeg

 

 

Forrás:

http://hvg.hu/tudomany/20180427_fizetos_facebook_havidij_sharyl_sandberg_mark_zuckerberg

https://index.hu/tech/2018/04/26/a_botranyok_ellenere_is_iszonyu_nyereseges_a_facebook/

 

Szólj hozzá