7 gyakori hiba, amit a márkák elkövetnek
Vannak általános hibák, amelyeket mindannyian el tudunk kerülni (például követők vásárlása - erről itt írtunk), de sok más kevésbé nyilvánvaló is akad, amikre talán nem is gondolunk, de ezeket gyűjtötte össze a SocialMediaToday.
Nincs ötlet vagy stratégia
„A győzelem szereti az előkészítést.” - tartja a marketing mondás. Sok márka hibázik azzal, hogy nem tervez, ellenben egy jó közösségi-média marketinges ebben nyújt segítséget. Egy jó ötlet segít maximalizálni az elérést és több követőt is szerezhetsz. A stratégia kialakításának és tudásának megismerése segít abban is, hogy növelje az elkötelezettséget és így tudni fogod, hogy mikor és hogyan kell aktívabbnak lenned.
Nem definiált márka
Nagy hiba, ha nincs meghatározott márkanév. Annak érdekében, hogy vonzza az embereket a vállalkozásod, meg kell határoznod, hogy mi a márkaértéked. A tartalom megtalálása mellett meg kell határozni azt is, hogy melyek a brand számára a releváns tartalmak és azokat kell közzétenni.
Befejezetlen profilok
Ha nem fejezed be a profilod leírását és kihagysz más fontos adatokat, azzal is nagy hibát követsz el. A profilod lehetővé teszi, hogy megragadd a leendő követőid figyelmét. Nézd meg, hogy a névjegy panelt rendesen kitöltötted-e. Érdemes megadni a többi platformod elérhetőségét is és ne félj hashtag-et használni. Mivel a felületek rangsorolhatók a keresésben, az összes információs rész kitöltése fontos.
Egy jó profil másik elengedhetetlen feltétele a jó borító- és profilkép. Előbbit használhatjuk reklámfelületnek is.
Nem ismerjük a közönségünket
Az egyik talán legnagyobb hiba a közösségi médiában az, ha nem ismerjük a rajongóinkat. Ez magába foglalja azokat is, akik nem tudják, hogy mikor aktívak a követőik.
Közösségi média = kapcsolatépítés és a sikeres kapcsolat sose egyoldalú.
Jó, ha minden bázis le van fedve, de a nem működő hálózatokat kiküszöbölve lehetőségünk van arra, hogy másik platformba fektessünk több energiát.
Túl gyakori/túl kevés posztolás
Hiszed vagy sem, a közösségi médiában is van olyan, hogy túl sok. Ilyen például a gyakori tartalom.
Ez a szabály nem feltétlenül vonatkozik minden iparágra. (Hiszen egy hírcsatorna profilján fontos a gyakori friss hír.) A legfontosabb az, hogy megtaláljuk azt, hogy milyen gyakran posztoljunk a követőinknek. Első körben érdemes heti háromszor tartalmat kiadni, amiből megtudhatod, hogy elég-e.
Nem használjuk ki a lehetőségeket
A közösségi-média felületek hétről hétre hoznak valamilyen frissítést és újítást, hogy még egyedibb tartalmakat gyárthasson a felhasználó. Hiba lenne nem élni ezekkel. Ne féljünk Live videót csinálni Facebookon és/vagy Instagramon, MyStoryt kirakni, szavazást csinálni.
Nem válaszolunk a kommentekre/panaszokra
A trollok „etetése” nem jó, de soha nem szabad figyelmen hagyni a legitim panaszokat. Nagyon jó alkalom, hogy megmutasd a követőidnek, hogy foglalkozol velük, ha válaszolsz a kommentekre és ha esetleg valami probléma merülne fel akkor megkérheted őket, hogy email-ben panaszolják el.
+1
Ne félj kísérletezni, szórakoztatni. A közösségi-média állapota folyamatosan változik pont úgy ahogy a felhasználók is. Emiatt nem érdemes félned az újdonságtól.
Te melyik tippet használod ki először?