2018. júl 26.

Bocsánatot kértek az influencerek a szállodától...

írta: Klausz.Melinda
Bocsánatot kértek az influencerek a szállodától...

fotolia_155952736_subscription_monthly_m-730x350.jpgKét hete nagy vihart kavart két huszonéves influencer trollkodása egy magyar szálloda Instagram és Facebook oldalán. 

Röviden: Mivel a szálloda nem engedte fel a BalatonSound alatt a fiatalok barátait a szobákba, a két fiú az összesen 120.000-es követőtáborukat több Instagram Story-ban arra buzdította, hogy negatív kommenteket osszanak meg a hotel előbb Instagram majd Facebook oldalán. A szálloda erre frappáns választ adott, megköszönve a srácok ingyen reklámját... Ha nem ismered a sztorit, itt elolvashatod. 

A srácok egy idő után megbánták a dolgot és a szállodával történt egyeztetéseket követően a hotel vezetősége megkérte őket, hogy ne csak a bocsánatukat igyekezzenek elnyerni, hanem a jelenlegi fiatal influencerek számára is mondják el, hogy mekkora felelősség vloggernek / bloggernek / Instagrammernek lenni és mivel járhat akár anyagilag is, ha egy ilyen jellegű hibát követnek el. 

Az eset során megdöbbentő volt látni, hogy mennyire gyorsan és könnyen végrehajtanak utasításokat a mai fiatalok. Emiatt az influencerek befolyásoló hatalmáról is beszéltek videóikban a srácok, hogy nem feltétlenül minden igaz az online térben és nem szabad mindent azonnal megcsinálni még akkor sem, ha azt egy híresebb ember is mondja...

Hogy így alakult a történet, ehhez több dolog kellett:

1. Kellett egy olyan szálloda, aki kiáll az értékek mellett még akkor is, ha elsőre támadásokat él át. Szerencsére az ügyfelünk nem ijedt meg a fiúknak írt válasz-javaslatomtól, sőt rögtön érezte, hogy ez egy nagyon erős társadalmi felelősségvállalás kérdés is, hogy mit engedünk meg a fiatal influencereknek. 

2. A válasz megfogalmazásához tűpontosan ismernem kellett az ügyfél célcsoportját. Azaz, hogy a srácok hol hatékonyak és a szálloda hol éri el leginkább a célcsoportját. Amíg az előbbiek inkább az Instagramon rendelkeznek erős befolyásolási képességgel, addig a szállóvendégek tipikusan a Facebookon érhetők el.

3. Kellettek a srácok, hogy belássák, mivel jár ez az egész történet. Mekkora felelősség influencernek lenni, mekkora befolyással bírnak a követőikre és hogy a való világban vannak szabályok, amiket nem igazán lehet átlépni vagy semmisnek venni.

És lett egy olyan hozadéka is a történetnek, amire a kezdet kezdetén még mi sem gondoltunk, hogy nem csupán a saját rajongóbázisunkat fogja érinteni a témakör, hanem a válasz hatására sok olyan magánszemély is befoglal a hotelbe (igen, rögtön az ügy után), akik korábban nem terveztek megszállni itt, de a válasz alapján biztosítottnak látták itt a pihenésüket.

Száz szónak is egy a vége, itt végül mondhatjuk, hogy jól sült el a történet!

Támogassuk hát a generációk közötti kommunikációt és elfogadást, hogy építsünk és ne romboljunk, hiszen ez az, ami mindannyiunk előnyére válik! 

Te mit gondolsz erről a sztoriról? 

 

----------------------

 

nevtelen_2.jpgA cikk írója Klausz Melinda, a kozossegi-media.com vezetője. 

2006. óta foglalkozik céges közösségi média kommunikációval (igen-igen, az iwiw-en kezdte). 7 közösségi média különböző területeiről szóló szakkönyvet írt, cége a Magyar Marketing Szövetség négy KKV-Marketing Gyémánt díját, a Turizmus szakma 5 #TSMA  (Tourism Social Media Awards) szakmai díját kapta meg. Cégeknek átfogó közösségi média kommunikációt végez, illetve posztgarduális képzések és tréningek oktatója.

 

Szólj hozzá

marketing influencer