2018. dec 16.

Válaszasszisztens, mentett válaszok és egyéb trükkök - avagy így használd a Messengert okosan!

írta: R Judit
Válaszasszisztens, mentett válaszok és egyéb trükkök - avagy így használd a Messengert okosan!

1.PNGA Facebookon havonta 2 milliárd üzenet cserél gazdát üzletek és vásárlók között. A legtöbb ember elvárja, hogy ne csak a családjával, barátaival és ismerőseivel legyen folyamatos kapcsolatban, hanem azzal az oldallal is, ahonnan információt szeretne megtudni.

Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy az emberek 53%-kal valószínűbb, hogy vásárolnak egy oldaltól vagy meglátogatja azt, ha közvetlenül tudnak üzenetet küldeni neki.

Ha Te is szeretnéd növelni oldalad látogatottságát és népszerűségét, a Messenger üzeneteket valószínűleg nem tudod kihagyni a stratégiád felépítéséből. Az alábbiakban áttekintjük az alapszabályokat és lehetőségeket, amelyekre figyelned kell és amelyek közül választhatsz.

Az első és legegyszerűbb dolog, amit ellenőrizned kell, mégis sokan nem gondolnak rá, az az, hogy az emberek tudnak-e egyáltalán üzenetet küldeni Neked. Ha megbizonyosodtál arról, hogy az üzenet funkció elérhető, akkor elkezdheted bátorítani az embereket az üzeneten való kapcsolatteremtésre.

kepkivagas_1_1.PNG

Ennek három egyszerű módja van:

  • Posztjaid végére odaírhatod, hogy nyugodtan írjanak üzenetet, ha bármi kérdésük van a poszttal kapcsolatban vagy akár írhatsz külön posztot is arról, hogy mostantól már elérhető vagy Messengeren.
  • Rendelhetsz egy call-to-action üzenetküldő gombot is az oldaladhoz, amivel sokkal egyszerűbbé és kényelmesebbé válik az üzenetküldés.
  • Ha fizetett reklámokat is alkalmazol a közösségi média stratégiádban, akkor olyan szöveget, képet válassz, amik előidézhetnek Messenger interakciót (például egy akcióval vagy nyereményjátékkal kapcsolatban).

Tudnod kell, hogy az emberek szeretnek minél hamarabb választ kapni kérdéseikre. Ezzel nem azt mondjuk, hogy 0-24 óráig elérhetőnek kell lenned és válaszolnod kell, hanem hogy vannak olyan lehetőségeid, amelyek nagyban megkönnyítik az életedet, ha használod. Például:

  • Nem elérhető/távol vagy állapot: ha tudod, hogy mettől meddig dolgozol és nem akarsz válaszolni az üzenetekre ezen az időkereten kívül, akkor számodra hasznos lehet, ha beállítod ezt az állapotot. 12 órán keresztül van érvényben, tudatva az embereket arról, hogy jelenleg nem vagy elérhető.
  • Éppen távol vagy üzenet: beállíthatsz egy általad írt választ is, amit a rendszer automatikusan fog minden beérkező levélre válaszként kiküldeni. Itt hasznos lehet, ha megadsz pontos időpontot, hogy mikor tudsz legközelebb válaszolni.
  • Azonnali válasz: ez egy automatikus üzenet, amit azoknak küld ki a rendszer, akik még nem üzentek neked Messengeren keresztül. Ennek segítségével tudathatod az emberekkel, hogy megkaptad a kérdésüket és amint lehet, válaszolsz. Ez a megoldás egy kedves gesztus, hiszen mindenki szeret valamiféle reakciót és megerősítést kapni arról, hogy dolgozol az ügyön és amint lehet, reagálsz megkeresésükre.
  • Előre mentett válaszok: ha sok kérdést kapsz ugyanarról a termékről vagy kérdéskörről érdemes előre megfogalmazni egy választ és azt elküldeni az embereknek, így nem kell újra és újra leírni ugyanazokat az információkat. Ezzel az opcióval jelentősen tudsz javítani a válasz időn és rátán is.
  • Üdvözlés: bátoríthatsz embereket üzenetküldésre és üdvözölheted őket a Messenger oldaladon, még mielőtt bármilyen valós üzenetváltásra kerülne sor.

Most, hogy már tudod, hogy milyen lehetőségeid vannak és miért érdemes aktiválnod a Messenger funkciót az oldaladon, van még néhány dolog, amiről érdemes tudnod, hogy minél sikeresebben használd ezt a Facebook funkciót.

  • Legyen stratégiád azzal kapcsolatban, hogy mikor fogsz válaszolni az üzenetekre! Ebben segíthet ha megállapítasz egy „nyitvatartási időt” vagy eldöntöd, hogy minden üzenetet megválaszolsz 24 órán belül.
  • Amikor a kérdések 90%-át megválaszolod 15 percen belül, akkor kiérdemeled a „nagyon gyorsan válaszol az üzenetekre” kitüntetést. Ez segíthet kapcsolatot építeni a követőiddel, hiszen ha tudják, hogy gyorsan válaszolsz akkor gyakrabban és többet fognak kérdezni.
  • Sokszor kommentben kérdeznek olyat (pl. számlázás) amit inkább privát üzenetben kellett volna, ilyenkor Neked mindig van lehetőséged, hogy a választ Messengeren belül küldd el, így csak Te és a kérdező fogja látni a választ.
  • Írj úgy, ahogy beszélsz! Az üzenetküldés egy direkt és személyes csatorna, úgyhogy mindig add magadat! Természetesen legyél kedves és tisztelettudó, de ne erőltess olyan stílust, ami nem megy neked!

Bízunk benne, hogy hasznos tippekkel szolgáltunk és most irány a Facebook oldaladon a Beállítások menü Üzenetküldés almenüje!

 

Forrás: https://www.facebookblueprint.com/uploads/resource_courses/targets/342718/original/build/index.html

Szólj hozzá

messenger válaszadás válaszasszisztens