2019. jan 18.

Így keress pénzt posztjaiddal!

írta: Csoma Dániel
Így keress pénzt posztjaiddal!

jog_1.jpgTudtad, hogy akár pénzt is kereshetnél a közösségi médiában megjelenő bejegyzéseiddel?

A monetalizáció egy viszonylag új módszer, aminek az a lényege, hogy a Facebookon megosztott tartalmakon keresztül hirdetnek bizonyos cégek, amiért cserébe a tartalom megosztóinak fizetnetnek.

Több módja is létezik, de érdemes a Creator Studioval kezdeni, ami segít átlátni ezt az egész rendszert. Itt tudod posztolni, menedzselni és monetalizálni a tartalmakat minden oldalad számára. A program mellesleg mobilos alkalmazás formájában is elérhető.

Az első lépés, hogy az általad adminolt oldalon ráklikkelsz a közzétételi eszközök menüpontra, majd kiválasztod bal oldalt a Creator Studio-t az eszközök közül. Válaszd ki azt az általad adminisztált oldalt, amit monetalizálni kívánsz, majd menj rá a jogosultság menüpontra, hogy megnézd jogosult-e oldalad a monetalizációra. A zöld azt jelzi, hogy jogosult az oldal, a sárga jelzi, hogy a jogosultság megtartása érdekében változtatni kell az oldalon, a piros pedig a jogosultság elutasítását jelenti.

 jog.jpg

 

VIDEÓMONETALIZÁCIÓ 

Videó monetalizáció esetén a videókat reklámszünetek szakítják meg. Eldöntheted, hogy melyik videódat szakítsák félbe, és azt is, hogy milyen témájú hirdetéssel. Így biztosíthatod branded személyiségének sértetlenségét.

Videó monetalizáció egyenlőre csak arab, angol, francia, német, portugál, spanyol és thai oldalak esetében lehetséges, de a Facebook folyamatosan bővíti a nyelvek és országok listáját. Reklámszünetekre csak azok az oldalak jogosultak, melyek az elmúlt két hónapban legalább 3 percen keresztül percenként 30,000 megtekintést generáltak vagy legalább 10,000 Facebook követővel rendelkeznek. Ezen felül egyéb feltételeknek is meg kell felelni a Facebook szabályzatának értelmében.

OLDAL MONETALIZÁCIÓ

Az oldal monetalizáció annyit tesz, hogy a rajongók feliratkozhatnak csatornádra fizetség ellenében. Viszont megtartásuk érdekében kénytelen vagy folyamatosan menedzselni az oldalt és exklúzív tartalmakkal jutalmazni őket. Erősen ajánlott egy promóciós vagy „köszönöm” videó feltöltése, hogy tudasd követőiddel mekkora segítség támogatásuk az újabb tartalmak létrehozásában.

Fontos, hogy aktiváljunk egy számlát a feliratkozásokból befolyó összeg kezelésére. Egyenlőre csak meghívóval engedélyezhetjük a feliratkozást oldalunkra, de ha minden igaz 2019 első felében elérhetővé válik mindenki számára ez a lehetőség.

BRAND MONETALIZÁCIÓ

A brand monetalizáció valójában egyfajta szponzorált tartalom, vagyis a felhasználó engedélyezi egy üzleti partnernek, hogy befolyásolja az oldalán megjelenő tartalmat fizetség ellenében. („Fizetett társulásnak” is lehet nevezni) A hirdetők számára a „halo” effektus miatt hatékony ez a módszer, mivel a követők bíznak a szponzorált személyben. Ha brand monetalizációban gondolkodunk, először is kérnünk kell engedélyt a Facebook-tól, majd ki kell választanunk az oldalt, amit monetalizálunk. A rendszer egy órán belül visszajelez, hogy elfogadták-e engedélykérésünk. Ha elfogadták már csak annyi a dolgunk, hogy megnézzük melyik üzleti partner hagyta jóvá a mi oldalunkat, vagyis hajlandó velünk hirdetni.

 

Bevételszerzési jogok

Pénzt csak abban az esetben fogsz tudni szerezni tartalmaiddal, ha betartod az erre vonatkozó alapelveket.

Az alapelvek közül a legfontosabbak:

1. Hiteles tartalmakat ossz meg!

2. Stabil kell, hogy legyen a jelenléted a Facebookon!

3. Kerüld a kifogásolható tartalmakat!

4. Kerüld a semmitmondó tartalmakat!

Mindhárom módszer egyenlőre kísérleti fázisban van, de ígéretes reklámozási eljárásoknak bizonyulhatnak. Te ki fogod próbálni?

 

 

Forrás: https://www.facebookblueprint.com/student/catalog

 

 

Szólj hozzá

pénzszerzés monetalizáció