2019. már 03.

Reklámokkal és elérésekkel kapcsolatos fontos számok

írta: Csoma Dániel
Reklámokkal és elérésekkel kapcsolatos fontos számok

reklamok_es_eleresek.jpgA közösségi médiában használt algoritmusok folyamatosan változnak, ami jelentősen megnehezíti a márkák számára az organikus elérések számának növelését. Ma már elengedhetetlen a fizetett közösségi média  használata, ha igazi eredményt szeretnénk elérni. De vajon mit mondanak a számok ezzel kapcsolatban? A Sprout Social összegyűjtötte a legfontosabb adatokat, mi pedig szemezgetünk belőlük...

  1. A közösségi médiában való reklámozásnak költségét az Egyesül Államokban18,4 milliárd dollárra saccolják 2019-ben.
  2. A közösségi média a legrelevánsabb reklámozási csatorna a Z generáció 50%-a és a 2000 környékén született személyek 42%-a számára.
  3. A fiatalok 57%-a érzi úgy, hogy a reklámok egyre relevánsabbak számukra.
  4. A Z generáció 45%-a és az X generáció 41%-a érez ugyanígy, azonban az idősebbek mindössze 27%-ban gondolják így.
  5. A fogyasztók fele azt mondta, hogy egy másik fogyasztó által posztolt tartalom növelné az adott termék vásárlásának esélyét.
  6. 49% szerint a könnyű fizetési módszerek, mint az Amazon Pay, növelik annak az esélyét, hogy közösségi médián keresztül vásároljanak.

A közösségi média áthidalja a szakadékot a fogyasztók és a márkák között. A márkáknak muszáj kihasználni ezt és lehetőségeket teremteni az interakciók kialakulására. A statisztikák folyamatos figyelése elősegítheti a megfelelő elérési stratégia kialakítását.

  1. A marketingesek 80%-a számára az elérések számának növelése az elsődleges cél.
  2. 61%-uk előtérbe helyezi a tanító jellegű posztokat, 58% fókuszál a történetmesélésre és 53% a posztokra, melyek inspirálnak.
  3. A több információt tartalmazó linkkel ellátott posztok a leghatékonyabbak.
  4. Ez szöges ellentétben áll azzal, amit a fogyasztók valójában akarnak látni. 73%-uk kedvezményekről és akciókról, 60% pedig új termékekről akar látni posztokat.
  5. A fogyasztók 58%-a a vizuális tartalmakat preferálja.
  6. 74% megosztja a márkák videóit a platformokon.
  7. 45%-nak a közösségi média az első, ha kérdésük akad bármivel kapcsolatban.
  8. 21% előbb írna üzenetet egy márkának, minthogy felhívja az ügyfélszolgálatot.
  9. Szintén 21% csak akkor vásárol egy márkától, ha az jelen van valamilyen közösségi média platformon.
  10. A marketingesek 88%-a állítja, hogy fontos a közösségi médiában is az ügyfélszolgálat.

Nem árt szem elött tartani ezeket az adatokat a marketing mixünk kialakításánál, hiszen sokat megtudhatunk célcsoportunkról.

 

Szólj hozzá