9 dolog amit kerülj, ha hirdetni kezdesz
A hirdetési platform előnye, hogy könnyen elérhetjük a célközönségünket, például az egyetemistákat, akik Szeged és környékén élnek és mondjuk szeretik a Slipknot bandát. De persze a felelősség is nagy. Mutatjuk a listát, amit érdemes kiküszöbölni, ha szeretnél belekóstolni a hirdetések világába.
-
Nincsen konkrét célod
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy tudnod kell, hogy mit szeretnél elérni. Mérlegeld, hogy számodra mi a legfontosabb, például, hogy rajongóbázist építs, interakciót növelj vagy épp elvezesd a felhasználókat a weboldaladra. Az is segít, ha konkrétan eldöntöd, hogy mondjuk 100 új követőt szeretnél ebben a hónapban. Tartsd szem előtt a kiválasztott célt és aszerint optimalizáld a kampányt.
-
Rossz hirdetési formátumot használsz
Ez általában annak köszönhető, hogy még új vagy a hirdetési felületen és nem feltétlenül tudod, hogy hogyan válaszd ki a megfelelő kampány-formát.
A Facebook gyakran vezet be új lehetőségeket, úgyhogy érdemes áttanulmányozni, hogy mik közül lehet választani: https://www.facebook.com/business/ads-guide. Aszerint válassz, hogy arajongóbázisoddal melyik rezonál a legjobban és iteráld aszerint, hogy hogyan teljesít a kampány.
-
Csak egy kampány fut egyszerre
Talán úgy tűnhet a legegyszerűbbnek, ha mindent egy beállításba teszünk, azonban ez nem mindig a leghatékonyabb módszer. Szükség lehet rá - főleg, ha még nem tudod pontosan, hogy mire harapnak rá :) - hogy teszteld a különböző képeket, szövegeket targetálásokat. Így könnyen kitapasztalod, hogy melyik számodra a legcélravezetőbb.
-
Túl széles vagy túl szűk a célzás
Ha túl sok felhasználónak jelenik meg a hirdetésed, akkor benne van a pakliban, hogy sok lesz köztük olyan, akit egyáltalán nem érdekel, rájuk pedig felesleges költeni.
Ha viszont nem elég nagy az aktivitás a kampányodat illetően, akkor lehet, hogy nem minden potenciális érdeklődőhöz jut el. Ilyen esetben próbálj meg hozzáadni néhány érdeklődési kört, vagy szélesíteni a demográfiai adatokat.
-
Nem érted a lényeget
Nézzünk szembe a tényekkel: profitot szeretnénk, ezért hirdetünk. Ahhoz, hogy Facebookon konverziót szerezz, arra van szükséged, hogy felkeltsd a célközönség figyelmét, és a vágyat, hogy többet akarjanak megtudni - így fognak kattintani.
De ez nem redundás szövegekkel és kisregényekkel fog megtörténni, az előnyök leírását hagyd meg a honlapodnak. Sokkal inkább arra törekedj, hogy felkeltsd az érdeklődést.
-
Túl sok a szöveg a képen
...avagy a 20%-os szabály. A képek nem arra vannak, hogy telepakoljuk őket szöveggel. Azok a hirdetések, ahol a képeken több, mint 20%-nyi szöveg van, háttérbe fognak szorulni és kevesebb embernek jelennek majd meg. Ezt pedig Te sem szeretnéd, ugye?
Itt tudod leellenőrözni a képeket: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
-
A képek nincsenek Facebook-ra optimalizálva
Még egy fontos dolog, hogy célszerű, ha a képek olyan formátumúak, amelyeket a Facebook preferál. Ebben itt találsz segítséget: https://www.facebook.com/business/help/103816146375741
-
A képek nem elég megkapóak
Azonban nem csak “a méret a lényeg”. Ha stock fotót is használsz, kapcsolódjon a márkádhoz, illetve ahhoz, amiről a hirdetésben szó van. Mindemellett ha ízléses és szép képeket használsz, a kattintási vágy is megnő.
-
Elárasztod a közönséged
Tartsd azonban szem előtt, hogy a Facebook népe nem reklámokat nézegetni jön a felületre. Éppen ezért, ha túl sokszor látják a hirdetésedet, akkor elkezdenek ignorálni, vagy ami még rosszabb, negatívan fogják megítélni a brandedet.
Te találkoztál más hibával vagy nehézséggel? Mivel egészítenéd ki a listát?
Ha további hasznos tanácsokra vágysz, tarts velünk online oktatásainkon, ahol TÖBB MINT EGY TELJES NAPNYI oktatási anyagot találsz! A tananyagokat feldaraboltam ismeretkörökre, azon belül pedig 4-8 perces kis rövid videókra, így a tartalommarketingtől, a mérésen, optimalizáláson át a hirdetéskezelésig és remarketingig mindent átnézünk, ráadásul a Facebook felületén - nulla powerpointot és prezentációt használva -, mindent ott mutatva, ahol egyébként is be kell állítanod. Ha pedig bármikor kérdésed van, sokkal könnyebben fogod tudni megtalálni az anyagot!
Ráadásul most egy EXTRA KEDVEZMÉNYT is hoztam (ha már idáig eljutottál a cikkben): az anyaghoz most 180 nap helyett 365 napig férhetsz hozzá, csak írd a megjegyzés rovatba: "365 nap".
Részletek a Facebook guru rovatban, megrendelés:
http://kozossegi-media.com/kurzusok
Forrás:
https://briancartergroup.com/social-media-roi/the-5-biggest-facebook-ad-mistakes/?hvid=4SPzoS