2019. ápr 10.

3, 2, 1 - Választásra felkészülni a közösségi médiában is!

írta: Klausz.Melinda
3, 2, 1 - Választásra felkészülni a közösségi médiában is!

7 évig visszakereshető politikai hirdetések

hird_2.pngObama majd később Trump választási kampánya óta tudjuk, milyen fontos szerepe van a közéletben a közösségi médiának. A Facebook folyamatos lépéseket eszközöl a politikai hirdetésekkel kapcsolatban, ami az átláthatóságot segíti és most az Európai Uniós választásra készülődve itt a következő lépés.

Országról országra fokozatosan vezetik be a politikához vagy országos jelentőségű ügyekhez kapcsolódó hirdetéseket megjelenítő hirdetők engedélyezési eljárását.

Kikre vonatkozik a szabályozás?

Mindazoknak a hirdetőknek, akik politikusokra, politikai pártokra, EU-s választásokra (a szavazásra buzdító kampányokat is beleértve), illetve az EU-n belüli fontos közügyekre (bevándorlás, politikai értékek, állampolgári és társadalmi jogok, biztonság- és külpolitika, gazdaság, környezetpolitika) vonatkozó hirdetéseket szeretnének létrehozni vagy módosítani az Európai Unióban, teljesíteniük kell az engedélyezési eljárást, és használniuk kell a „Finanszírozó:” megjelölést. Ez a követelmény mindenkire érvényes, aki műveleteket hajt végre a politikai témájú hirdetésekkel kapcsolatban, például hirdetéseket indít vagy szüneteltet, célzást módosít, megnevezést hoz létre vagy módosít, illetve a hirdetéskezeléshez kapcsolódó bármilyen más tevékenységet végez.

Hirdetéstár

Az indított hirdetések bekerülnek a Facebook hirdetéstárába, amelyen keresztül nyilvánosan böngészhetővé válnak. A Hirdetéstárban egyébként a Facebook összes termékén aktuálisan megjelenő minden hirdetés megjelenik. A Hirdetéstár tartalmában bárki böngészhet attól függetlenül, hogy van-e Facebook-fiókja.

Az indított hirdetéseket akkor is elérhetjük ezen táron keresztül, ha nem szerepeltünk az adott hirdetés célcsoportjában.

A politikához vagy Európai Unión belüli fontos közügyekhez kapcsolódó összes hirdetést 2019 márciusa óta gyűjti és az aktív és inaktív hirdetés adatait egyaránt tartalmazza. Ezeket a hirdetéseket hét évig őrzi meg a Hirdetéstár. A hirdetéstárat itt éred el: https://www.facebook.com/ads/library/

hird_3.png

Mit kell tenni, ha közéleti hirdetést szeretnél indítani?

Az engedélyeztetési eljárást végigcsinálni! Az engedélyeztetés során

  • az oldalak adminisztrátorainak fel kell tölteniük személyigazolványukat vagy egyéb olyan azonosító okiratukat, amin az ország neve is olvasható, valamint be kell kapcsolni a kétfaktoros hitelesítést a belépésükhöz kapcsolódva.
  • a Facebookon vagy az Instagramon megjelenő, politikához vagy országos jelentőségű ügyekhez kapcsolódó hirdetésekben a hirdetőnek meg kell neveznie, ki vagy milyen szervezet finanszírozta a hirdetést.
  • Ezen kívül a politikához vagy országos jelentőségű ügyekhez kapcsolódó hirdetések legfeljebb 7 évig tárolhatók a Hirdetéstárban. 

Az egyes országok szabályozásában azonban eltérések is lehetnek. Így például Indiában kötelező a szavazói igazolvány vagy az indiai adóigazolvány (PAN-kártya) azonosítószámának valamint az indiai állandó lakcímhez tartozó postacím megadása IS. 

Az Európai Unión belüli államokra vonatkozó szabályok:

  • Csak abban az országban fogsz tudni hirdetéseket megjeleníteni, amelyre engedélyt kaptál.
  • Teljesítened kell az engedélyezési eljárást arra az országra vonatkozóan, ahol a hirdetések meg fognak jelenni.

Hirdetésengedélyezési ellenőrzőlista

A hirdetésengedélyezési eljárás megkezdése előtt az alábbiakra lesz szükséged:

  • Oldaladminisztrátor vagy hirdető szerepkörrel kell rendelkezned a megnevezéssel ellátott hirdetéseket megjelenítő oldalon. Viszont csak az oldal adminisztrátora hozhat létre és módosíthat megnevezést arra az országra vonatkozóan, amelyben a hirdetések megjelennek később. A hirdetők létrehozhatnak megnevezéssel ellátott hirdetéseket oldaladminisztrátori jogosultságok nélkül is mindaddig, amíg nem hoznak létre és nem módosítanak megnevezést. 
  • Megjegyzés: Politikához vagy országos jelentőségű ügyekhez kapcsolódó hirdetések megjelenítéséhez az oldalnak rendelkeznie kell legalább egy olyan oldaladminisztrátorral, aki megerősítette a személyazonosságát. Ha az illető hirdetést hoz létre, nem csak az általa létrehozott megnevezést használhatja hozzá.
  • A Facebook-fiókodban be kell kapcsolnod a kétfaktoros hitelesítést. Ezt a Facebook-beállításaidban adhatod meg.
  • Válassz egyet a következő lehetőségek közül annak megerősítésével, hogy rendelkezel jogosultsággal.
    • hatóság által kiállított személyazonosító okmány;
    • két hivatalos dokumentum;
    • a http://facebook.com/id címről letöltött, közjegyző által hitelesített űrlap.
  • Győződj meg arról, hogy az összes dokumentumon szerepel annak az országnak a neve, amelyre vonatkozóan jogosultságot kérsz. A dokumentumoknak a legújabb adatokat kell tükrözniük, és nem lehetnek lejártak.
  • A hirdetések létrehozására használt hirdetési fiók önállóan megadott pénznemének eurónak vagy az országod hivatalos pénznemének kell lennie.
  • A politikához vagy fontos közügyekhez kapcsolódó hirdetésed célzási beállításaiban csak azt az országot adhatod meg, amelyre vonatkozóan engedéllyel rendelkezel. Ha több országban futtatsz kampányt, minden egyes érintett országban végre kell hajtanod az engedélyezési eljárást.
  • A hirdetési fióknak olyan fizetési forrással kell rendelkeznie, amelynek a címe abban az országban van, mint amelyben engedélyt kaptál a hirdetések futtatására.
  • Ha a hirdetést létrehozó személy saját maga által meghatározott tartózkodási hellyel rendelkezik a személyes Facebook-profiljában, annak abban az országban kell lennie, amelyben engedélyt kaptál a hirdetések megjelenítésére. Fontos tudni, hogy ez a személy jelenlegi tartózkodási helyére vonatkozik, nem a szülővárosára.
  • Ha az oldal megnevezi saját földrajzi helyét, az csak az általad célzott ország lehet.

 Te mit gondolsz erről az új eljárásról?

Forrás: https://www.facebook.com/business/help/167836590566506#

Szólj hozzá

hirdetés