2019. ápr 16.

Hogyan szúrhatjuk ki a "fake" Instagram-profilokat?

írta: Csoma Dániel
Hogyan szúrhatjuk ki a "fake" Instagram-profilokat?

blogger-bodyblendz-colors-1191533_1.jpgAz influencer marketing elképesztő eredményeket képes produkálni azoknak, akik jól tudják használni. Ahogy egyre népszerűbb a marketing ezen formája, egyre nagyobb jelentősége van a megfelelő influencer kiválasztásának. Fontos, hogy igazi, valódi influencerek terjesszék a brand üzenetét, mert sokan vannak a neten, akik influencernek adják ki magukat, jellemzően a magas követőszámaik alapján, de a feladatok felét se végzik el, illetve nem megfelelő követői bázisukkal ha nem nézünk a számok mögé, csak látszólagos eredményeket szállítanak. Számos cég kampánya fulladt kudarcba ilyen jellegű probléma miatt.

Manapság már nem vehetünk készpénznek semmit, amit az interneten olvasunk, ahogy abban sem lehetünk biztosak, hogy egy személy követői egyáltalán valódi emberek-e. Rengetegen vásárolnak követőket az Instagrammon a nagyobb „reach” és "engagement" ráta elérésének érdekében. Néha ezek átlagos emberek, akik örülnek a pénznek, néha pedig mások által kreált robotok. Mindegy, hogy valódiak vagy sem, a cég nem tudja elérni célközönségét az adott influenceren keresztül. Az Insta sajnos nem tudja teljesen kiszűrni az összes „fake” profilt, így a cégekre marad ez a feladat.

A legtöbben azért vesznek követőket, mert abban a hitben élnek, hogy a magas követőszám a siker titka a közösségi médiában. Az igazság az, hogy bárki vehet követőket, de igazi influencer csak akkor lehetsz, ha tényleg hatással vagy az emberekre, ez esetben pedig sajnos kénytelen vagy organikusan elérni a növekedést. Ha követőket vásárolsz, nem lesz meg az egyensúly a profilodban és mindenki számára egyértelmű lesz, hogy valami nincs rendben.

Az első dologok, amik feltűnhetnek egy fake profilnál, azok a szokatlan számok. Igaz, hogy mindenki másképp kezeli a profilját, de azért ki lehet szúrni a kiugró adatokat. Ha például valaki rengeteg embert követ és őt alig követik, az nem túl előnyös. Ez nem jelenti azt, hogy biztosan robot, de az tuti, hogy nem ér neked sokat, mint követő, hiszen nincs hatással az emberekre. Az „engagement” ráta is sokat elárul. Egy minőségi influencer rátája 1,5-3% körül van, szóval ha 100.000 követővel rendelkezik, egy átlagos posztnál 1500-3000 like és komment jön be. A legtöbb influencer esetében még az 1%-os ráta is rendben van, ha olyan kategóriába tartozik, amely nem annyira „mainstream”. Ne gondold, hogy a magasabb ráta jó jel! 10% már gyanús lehet, mert vannak csoportok, amelyek a tagok statisztikáinak boostolására jöttek létre.

A hirtelen követőszám növekedés is árulkodó jel lehet, ugyanis egy átlagos profil növekedése relatíve folytonos. A növekedés üteme megváltozhat, amikor már influencernek minősül az illető, de a kiugróan nagy növekedés már egyértelmű jel.

Nem árt megvizsgálni egy profil bio-ját is, hiszen egy fake profilnál nem fektetnek túl sok energiát a tervezésbe. Ha azt látod, hogy igénytelenül van megszerkesztve és minden eredetiséget nélkülöz a profil leírása, gyanakodhatsz. Sokan el is rejtik a bio-jukat, ami ugyancsak hiteltelenné teszi a profilt.

Végül pedig ott vannak az irreleváns, spam gyanús kommentek. Ha valaki mindenhez hozzáfűzi, hogy „good job” vagy „good work”, bár engagement-nek minősül, de egy cég számára semmilyen értéket sem képvisel.

Ennek ellenőrzésére had ajánljunk egy egyszerű szoftvert, aminek már az ingyenes verziójával is megállapíthatjuk, hogy az adott influencer követőbázisa alapján számunkra való-e vagy sem.

hype.png

A rendszer megmutatja azt is regisztrációt követően, hogy milyen rajongóbázissel rendelkezik az illető demográfiailag, a követői közül mennyi a valós személy, mennyi a tömegkövető (azaz azok, akik több, mint 1500 oldalt követnek) és hány százaléka azoknak, akik kifejezetten gyanúsak (egyáltalán nem valódi kedvelők).

hype2.pnghype_1.png

 

 

 

 

 

A rendszer megmutatja azt is, hogy mennyi komment, lájk érkezik a tartalmakra és ezek milyen viszonyban állnak egymással. Ugyanis, amíg egy-egy influencer arra általában tud figyelni, hogy a fizetett tartalmak nagyobb lájkszámot vagy komment számot kapjanak (szoftveres segítséggel egyébként nem érdeklődő emberektől vagy álprofilokkal), jobb esetben mindkettőre, arra már kevésbé, hogy a szokásos arányszámokat is tudja tartani. Emiatt kiemelten fontos a like-comment arányok megfigyelése.

A sorozatunkat folytatjuk! Ha nem szeretnél lemaradni az Instagram maniplációkról, kövesd oldalunkat: https://www.facebook.com/klauszsocialgroup vagy iratkozz fel a chatbotunkra itt: http://m.me/KlauszSocialGroup?ref=KozossegiMedia

Forrás: https://influencermarketinghub.com/instagram-fake-follower-bot-checker-free/

Szólj hozzá

fake hamis influencer hamis profil fake instagram