Az influencer és márka közötti partneri kapcsolat legfontosabb tudnivalói
Gondolj bele: Te mikor láttál utoljára egy olyan bejegyzést influencertől, ami miatt abbahagytad a görgetést? Mi volt az a tartalom, amely meggyőzött arról, hogy szünetet tarts? Mi volt az, ami egy új termék vagy szolgáltatás kipróbálására inspirált?
Az influencer együttműködéseket általában rengeteg tervezés és stratégiai megbeszélés előzi meg. A közönség érdeklődésének megértésétől a kampányhoz szükséges, megfelelő együttműködési részletek meghatározásáig az influencer marketingnek számos komplex oldala van.
A véleményvezérek és a márkák partnersége egy több rétegből álló folyamat, aminek jó esetben a vége egy sikeres együttműködés. A közösségi médiában az elsődleges cél szinte mindig megegyezik: ez pedig a felhasználók figyelmének felkeltése, vagyis az, hogy megálljanak a görgetésben és elkezdjék nézni vagy olvasni a tartalmat. Enélkül nem jöhet létre konverzió. Napjaink túlzsúfolt közösségi média színterén pedig ez szinte a legnehezebb feladat, hiszen lassan már a csapból is tartalom folyik és körbeveszik az embereket a reklámok és értékesítési kísérletek.
Mit is jelent pontosan az influencer-márka partnerség?
Az influencer-márka partnerségek kihasználják a tartalomkészítők és véleményvezérek erőteljes közösségi média jelenlétét annak reményében, hogy ez előremozdítja az értékesítést, növeli a márka megbízhatóságát és hitelességét, illetve hogy minél többen ismerjék meg az adott céget vagy terméket, szolgáltatást.
Mivel többféle célja is lehet egy együttműködésnek, így a közös munka is különböző formákat önthet. A SproutSocial az USA-ban végzett egy felmérést 2023. harmadik negyedévében, amiben 307 marketingszakember vett részt. Ebből néhány olyan trend is kiderült, ami érdekes lehet ebben a témában.
A felmérés szerint a cégek a következő influencer-márka együttműködésekre koncentrálnak:
- nyereményjátékok,
- termék együttműködések,
- és influencer által vezetett reklámok.
Valószínűleg már találkoztál az első kettővel, de az influencer által irányított hirdetések nehezebben megfoghatók. Ide tartoznak a szponzorációk, a jutalékos rendszerű megegyezések és a márka nagyköveti címek is.
Annak érdekében, hogy ezek a márkapartnerségek virágozhassanak és maximalizálják az influencer marketing erőfeszítések befektetésének megtérülését, a marketing szakembereknek sok kérdést meg kell fontolni, mielőtt munkához látnak.
Hogyan érdemes együttműködni influencerekkel?
A megfelelő véleményvezérek megtalálása kulcsfontosságú az eredmény szempontjából. Ezen (is) áll vagy bukik a végső siker. A megfelelő, hiteles és releváns influencer megtalálása mellett a közönség érdeklődésének alapos megismerése is kiemelten fontos. Az sem mindegy, hogy mikor adunk több teret az influencernek: általában elsőre jobb egy kicsit kötöttebb, de még mindig a véleményvezér stílusához illeszkedő anyaggal indítani, majd ha már látjuk az eredményeket és elégedettek vagyunk az alkotóval, akkor egyre nagyobb teret adhatunk neki, hogy kiélje kreativitását és abszolút a saját szemszögéből, a saját módján mutassa be a terméket vagy szolgáltatást közönségének.
Hiteles influencer, hiteles tartalom
A fogyasztók hiteles tartalmakat keresnek, hiszen tipikus reklámokkal mindenhol találkoznak a nap folyamán és a szabadidejükben, a közösségi média térben böngészve erre vágynak a legkevésbé. Létrehozható olyan tartalom, ami nem hirdetésszerű, hanem autentikus, valóságos és közben mégis képes felkelteni az emberek figyelmét és vásárlásra ösztönözni őket.
A hitelesség fontosabb, mint valaha és a valóban hiteles, őszinte és önazonos influencerek tudnak a legjobban bizalmat és kapcsolatot kiépíteni a felhasználókkal.
A The 2023 Sprout Social Index™ szerint az autentikus, nem promóciós tartalom az első számú olyan tartalomtípus, amelyet a fogyasztók nem látnak eleget a közösségi médiában a márkáktól. Az influencer marketing kampányok legsikeresebbjei között találhatunk olyanokat, ahol a hitelességre fókuszálnak és ennek meg is van a pozitív eredménye.
Hogyan segíthetik a közösségi média adatok az influencer együttműködéseket?
A hitelesség mellett a vállalkozásoknak a közösségi média adatokat is ismerniük kell, mielőbb belevágnak egy partnerségbe. Az véleményvezéri szerep a legtöbb esetben már egy munka, ami az alkotó pénzbevételi forrása. Épp így, a márkák is bevételre vagy valamilyen egyéb célra vágynak, amikor felkérik az influencereket. A véleményvezérre tekinthetünk úgy, mint munkavállalóra, akinek kíváncsiak vagyunk az előzményeire: milyen kampányokat készített eddig, milyen eredményeket ér el általában, kikből áll követőbázisa és így tovább. Majd ha felkértük, a kampány sikerességét is vizsgálni kell a közösségi média mutatók és az influencer visszajelzései segítségével.
No, de még ennél is többet tudhatunk meg a közösségi média adatokból: például remek visszajelzést adnak a márkáról, a termékről vagy szolgáltatásról, illetve inspirálhatnak módosításokra vagy újdonságok tervezésére is.
A Sprout Social Index™ kimutatta, hogy a marketingesek 51%-a tervezi a közösségi média adatok felhasználását termékfejlesztést vagy marketingstratégiát érintő célokra.
Te dolgoztál már influencerekkel?
Sorra vettük az influencer és márkák közötti partnerségek komplexitását, kiemelve a tervezés, stratégia és közönségmegértés fontosságát. Az influencer-márka partnerségnek számos előnye van, beleértve az értékesítés előmozdítását és a márka hitelességének növelését. Kiemelten fontosak az autentikus tartalmak a fogyasztók bizalmának elnyerése érdekében. Ne feledjük, hogy az influencer marketing sikeréhez elengedhetetlen a közösségi média adatok felhasználása is.
Szeretnéd jobban beleásni magas az influencer marketing témakörében? Kattints!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/influencer-márka-partnerships/