2019. jún 11.

A katasztrófaturistáktól növekszik a rajongószám?

írta: Sáringer Viktória
A katasztrófaturistáktól növekszik a rajongószám?

Legnépszerűbb magyar Fb oldalak, posztok

flag-for-hungary_1f1ed-1f1fa.pngA Facebook megjelenésével és népszerűségével "ellopta" a myVIP és iWiW felhasználókat, egyre többen regisztráltak és ez a tendencia máig sem állt meg. Azt gondoltuk, majd jön valami más, valami új... De eddig akármivel is próbálkoztak, nem sikerült megtörni a Facebook jelenlegi helyzetét.

Ma már mindenki hallott a Facebookról - igen, még a nagyszülők is! Sőt, már nem csak a fiatalok játéktere ez, hanem a középkorú és idősebb korosztály is előszeretettel használja. Sikerét részben sokoldalúságának köszönheti: egy közösség, ahol kapcsolatot tarthatunk barátokkal, rokonokkal, régen látott ismerősökkel, hírekről értesülhetünk, üzleteket találhatunk és vásárolhatunk, eseményekről szerezhetünk tudomást vagy akár létre is hozhatunk egyet, mindeközben képeket és videókat osztunk meg és olyan oldalakat, csoportokat követünk, akik ugyanezt teszik számunkra szimpatikus témában.

Mekkora valójában a Facebook népszerűsége?
Máshogy nem lehet megfogni ezt a kérdést, mint számokban. Globális adatok alapján a naponta aktív felhasználók száma 1280 millió és az egy hónapban aktív felhasználók 92%-a mobiltelefonon használja a közösségi oldalt, mi magyarok pedig 5,7 millióan vagyunk fent aktívan a Facebookon. Ez elképesztő nagy lehetőséget nyújt minden cégnek, hiszen azt jelenti, hogy nagy közönséghez juthat el egyszerre és kedvező áron teheti ezt meg.

Melyek a legnépszerűbb magyar oldalak?
Jelenleg az első helyet a Norbi Update LOW CARB Facebook oldala foglalja el 1.375.269 követővel, szorosan a sarkában a Tibi Atya nevű oldal 1.320.965 követőt számlálva és a harmadik helyet az 1.304.857 követettségű HAVASI oldal tudhatja magáénak.

socia.pngA sorrend nem meglepő az emberek átlagos érdeklődését figyelembe véve: életmód, vicces és zene kategóriák sorakoznak fel legkövetettebbként. Mint jól tudjuk, Norbi már celebnek számít, tévés karrierjével és termékeivel megalapozta ismertségét. Havasi Arénás koncertjeivel szerzett magának rajongókat. A kakukktojás viszont Tibi Atya oldala: a semmiből jött és a Facebookon építette fel ismertségét és eljutott egészen a második legnépszerűbb oldalig az országban. A Tibi Atya oldal felmérte az igényeket: az emberik szeretik a humort és az alkoholt kezdte humorforrásnak használni, ami mint látjuk, be is vált neki. Ebből látható, hogy egy jó ötlet és időzítés elengedhetetlen a sikerhez.

A leggyorsabban növekvő oldalak
A legnépszerűbbek után, lássuk melyik oldalakon gyűlnek a leggyorsabban az új követők: az elmúlt napon (06.10.) a Kowalsky meg a Vega oldal gyűjtötte a legtöbb új követőt, 2046 új rajongót tudhatnak magukénak. Minek köszönhető vajon a hatalmas ugrás? Új videóklip, fellépések? A válasz azonban egészen meghökkentő: a zenekart szállító autó balesetet szenvedett (2019.06.09), a zenészek szerencsére jól vannak - de mint tudjuk, az ilyen események vonzzák az embereket, így valószínűleg a kiemelkedő ugrás ezúttal ennek a sajnálatos eseménynek a számlájára írható. A beméréshez képest plusz 1 nappal máris érezhető a katasztrófaturizmus csökkenése (képünkön a 06.11-i állapot)...
Második helyen áll a Budapest Park majdnem plusz 900 követővel, ami nem csoda, hiszen itt a fesztivál- és koncertszezon, a Park pedig heti több alkalommal szervez eseményeket. A TOP3-ba még bekerült az Alapjárat autós portál is, +556 rajongóval az elmúlt napon. Ha az elmúlt hét és elmúlt hónap növekedését nézzük, a napi rangsor első három helyezettjéből csak az Alapjárat, ami állandó szereplő, így az ő növekedésük konstans a többiekével ellentétben.

socia_1.png

Interakció - ami igazán számít!
A követettség egy dolog, de ha nincs mögötte valódi érdeklődés, nem lesz eladás sem. Így fontos az interakció: a követők milyen gyakran reagálnak a posztokra, lájkolnak, kommentelnek, megosztanak, kattintanak a képekre és linkekre. Első helyen itt is Norbi oldala végzett, de a TOP10-be más ismert márkák is bekerültek, mint a McDonald’s, a Starbucks és a Telekom.

Végül egy kis érdekesség
nyeremenyjatek.PNGMit gondolsz, melyik lehet 2019. április hónap legnépszerűbb magyar posztja? Nem más, mint egy nyereményjáték! Bizony, a nyereményjátékok általában feltételként szabják meg az interakciót: kövesd az oldalamat, kedveld a képemet, oszd meg, írd le a kérdésre a választ, küldd el kedvenc emojidat, jelöld meg, kinek adnád a nyereményt és így tovább, a lehetőséget végtelenek.

A Milli nyerte el az április legnépszerűbb posztja címet húsvéti nyereményjátékával, amiben minél több komment írására biztatta követőit. Ennek eredményeként 2500+ lájkot gyűjtöttek be, 15 ezer hozzászólást és 649 megosztást. Elképesztő számok, igaz? S mindössze három nyereménycsomagba került ez a nagy aktivitás az oldalnak!

Te milyen módszerekkel próbálod aktivizálni követőidet?

 

Források: https://www.socialbakers.com/statistics/facebook/
https://www.socialbakers.com/statistics/facebook/pages/total/hungary/
https://www.socialbakers.com/resources/reports/hungary/2019/april/
https://www.facebook.com/Milli.hu/

Szólj hozzá