2019. jún 12.

Üzlet az Instagramon: Lépésről lépésre kezdőknek

írta: Sáringer Viktória
Üzlet az Instagramon: Lépésről lépésre kezdőknek

instabusiness1.jpgMa már szinte minden cégnek van weboldala, e-mail címe, Facebook oldala és egyre többen regisztrálnak üzleti fiókként az Instagramra is. Ha a Te cégednek még nincs Instagramja, vagy van, de nem tudod, hogyan használd, a legjobb helyen jársz! A továbbiakban áttekintjük mire való az Instagram, segítünk egy üzleti profil létrehozásában és tippeket olvashatsz, hogyan használhatod az applikációt üzleti céljaid elérésére!

Kezdjük az alapoknál: mi is az Instagram?

Az Instagram egy globális közösség, ahol több mint 1 billió ember aktív minden hónapban. Igen, jól olvastad: egy billió! Az emberek arra használják az Instagramot, hogy pillanatokat osszanak meg, nekik tetsző dolgokat találjanak, inspirálódjanak. Tulajdonképpen egy ingyenes fotó- és videómegosztó applikációról beszélünk. Az Instagramra a Hírfolyamba és a Sztorik közé is tölthetsz fel képeket, videókat. A Hírfolyamba szereplő képek mindig láthatóak lesznek, a Sztorik 24 óráig érvényesek, majd eltűnnek – ha mégsem szeretnéd, hogy eltűnjenek, Fókuszba helyezheted őket. Megosztott tartalmad alá tetszőleges szöveget írhatsz és hashtag-ek segítségével több emberhez eljuttathatod. Például ha virágboltod van és egy csodás képet posztolsz egy rózsacsokorról, a #rózsa megjelölésével az erre rákereső emberek megtalálják képedet. A Facebook oldalai és applikációi közül ez az a platform, ahol a vizualitás uralkodik. Az emberek azzal a céllal használják, hogy számukra érdekes dolgokat találjanak – ebbe beletartoznak a termékek és szolgáltatások is, ami átvezet minket következő pontunkhoz.

Mi köze az Instagramnak az üzlethez?

Ahogy az üzleti közösség elkezdett növekedni az Instagramon, az applikáció egyre több eszközt készített, amik segíthetnek kapcsolatot teremteni vásárlókkal és növelni az ismertséget. Így az Instagram segíthet minden cégnek mérettől függetlenül a növekedésben és új ügyfelek megtalálásában. Üzleti Instagram-fiók segítségével hirdethetjük termékeinket illetve szolgáltatásainkat egy globális közönségnek. Ha minél többen rádtalálnak és sikerül növelned ügyfélkörödet, felpörgetheted az eladásokat.

instabusiness2.jpgMiért éri meg neked az Instagram?

Mint ahogy az elején is elhangzott, rengeteg ember használja világszerte és ez Magyarországon sincs másként. Főleg a fiatalabb korosztályt tudod elérni rajta keresztül. Képek, rövid videók és frappáns szöveg – ezekre van szükséged a sikerhez. Az Instagramot ingyenesen használhatod követőbázisod növelésére vagy vásárolhatsz hirdetési lehetőségeket. Ezek kombinációját is alkalmazhatod, rajtad áll, mit választasz! A lényeg, hogy több felületen is elérhető légy – weboldaladon, Facebook oldaladon és Instagramon is. Kínálatod több helyen is szembe jöhet leendő vagy már meglévő vásárlóiddal. Közelebbi kapcsolatot tudsz kialakítani az emberekkel, amiben a jó minőségű képek rendszeres megosztása segíthet. Fontos, hogy ha jelen vagy az Instagramon, figyeld beérkező üzeneteidet (Direct Messages), ha az érdeklődők felvennék veled a kapcsolatot, időben tudj választ adni kérdéseikre.

Insta-tippek:

  1. Alakíts ki közösséget! Figyelj követődre, hiszen ők lehetséges ügyfeleid. Ha üzeneted érkezik, lehetőleg válaszolj rá 24 órán belül. Értesítéseid között nézd meg, megjelöltek-e saját posztjaikban illetve érkezett-e komment az általad feltöltött tartalom alá. Segíti a bizalmi kapcsolat kialakítását és pozitív benyomást kelt a cég, aki foglalkozik az emberekkel.
  2. Keltsd fel figyelmüket jó minőségű, rendszeresen feltöltött képekkel! Kedvcsináló, hangulatot átadó képekre és videókra lesz szükséged, hogy vonzóvá tegyed cégedet.
  3. Készíts interaktív InstaSztorikat! Bensőségesebb a kapcsolat, közelibb a cég, aki megkérdezi követői véleményét. Használd ki az Instagram által kínált funkciókat, amelyben tudsz kérdést feltenni, szavazást indítani és skálát létrehozni, amivel kifejezheti álláspontját az ügyfél. A képekre írhatsz, kérdéseket tehetsz fel, GIF-eket és hangulatjeleket szerkeszthetsz, helyszínt jelölhetsz meg és más Instagram felhasználókat említhetsz – például az Influencert, aki szerepel a képen vagy a márkát, akivel együttműködésben állsz.
  4. Hosszabb videót töltenél fel? Az IGTV rendelkezésedre áll! Bemutathatod termékeidet vásárlóidnak.

Hogyan alakítsd a létrehozott Instagram-profilt üzleti fiókká?

Mindenképp érdemes ezzel a lehetőséggel élni, hiszen több eszközt ad a kezedbe, amivel jelenlétedet megalapozhatod, ismertségedet növelheted, ezáltal hozzásegít üzleti céljaid eléréséhez.

  1. Először is meg kell nyitnod profilodat, majd a jobb felső sarokban a három vonalból álló ikonra kattintanod.
  2. Menj a Beállítások menüpontba.
  3. Kattints a Fiók lehetőségre, ezen belül pedig az Átváltás üzleti fiókra opcióra.
  4. Érdemes egy füst alatt összekapcsolnod Instagram fiókodat Facebook oldaladdal, amely több lehetőséget nyit meg számodra, amennyiben a későbbiekben hirdetni akarsz az Instagramon is.
  5. Add meg a részleteket: Milyen kategóriába tartozik céged? Hol érhetnek el az érdeklődők?
  6. Ha mindezzel megvagy, kattints a Kész gombra, és végeztél is!

Hogyan tovább?

Kész az üzleti fiókod az Instagramon? Szuper! Így már hozzáférhetsz az üzleti funkciókhoz és az elemzésekhez, amiket az app készít neked! Ha szeretnél elkezdeni hirdetni, már közvetlenül az Instagram alkalmazásból elkezdheted kiemelni a bejegyzéseket. A profilodban található „Kiemelések” gombbal bejegyzésként és történetként megjelenített hirdetéseket indíthatsz. Nézzük ezt is lépésről-lépésre:

  1. A profilodra kattintva, felül, a bejegyzések, követők és követettek száma alatt találod a Kiemelések gombot.
  2. Kattints erre, majd menj tovább a Kiemelések létrehozása ponttal.
  3. Válaszd ki melyik bejegyzésedet szeretnéd kiemelni – lehetőleg olyanra essen a választásod, ami nagyon jó minőségű kép vagy videó, sokat elárul a cégedről, márkádról, beleillik az arculatodba, és frappáns szöveg tartozik hozzá.
  4. Ha megtaláltad a megfelelő tartalmat, töltsd ki a kiemeléssel kapcsolatos adatokat.
  5. Végül kattints a Kiemelés létrehozása opcióra, és kész is vagy! Ezután már csak várnod kell, ugyanis bejegyzésed ellenőrzésre kerül, hogy kiderüljön, megfelel-e a hirdetési szabályoknak. Ha jóváhagyásra kerül, elkezd megjelenni a kiemelésed.
  6. Ha az elemzésre is kíváncsi vagy, a Kiemelés gombra kattintva nézheted meg az adatokat.

Az alábbi linken elérheted a hirdetési szabályzatot, amit érdemes figyelembe venni tartalomkészítésnél, hogy biztosan megfeleljen az elvárásoknak: https://www.facebook.com/policies/ads

A Te cégednek már van üzleti fiókja az Instagramon?

Források:

https://www.facebook.com/business/learn/lessons/a-beginners-guide-to-instagram-for-business

https://www.facebook.com/help/502981923235522#

Szólj hozzá