2019. jún 18.

Vigyázat, jönnek az őrült YouTuberek!

írta: Sáringer Viktória
Vigyázat, jönnek az őrült YouTuberek!

bevezeto_1.jpgMíg régen a YouTube-ot zenehallgatásra és klipek nézésére használtuk, mára már teljesen megváltozott a felület. Persze még mindig itt debütál a videóklipek jelentős többsége a legkisebbtől a legnagyobb zenekarokig, de emellett a világ második legnagyobb keresőjévé is vált a Google után. Youtube, mint kereső? Furcsának hangozhat elsőre, pedig igaz: mivel ma már minden tevékenységhez a világon létezik egy "tutorial" videó, így bármiben szorulunk segítségre, a YouTube rendelkezésünkre áll.

Ha van egy kis nyelvtudásunk, a világ nyitva áll előttünk! A YouTube-nak ugyanis 91 országban van helyi verziója, és összesen 80 különböző nyelven érhető el. Igaz, hogy az angol csak a negyedik legtöbbek által beszélt nyelv a kínai mandarin, az arab és a hindi után, mégis az angol a hivatalos világnyelv. Angol nyelven mindenről, szó szerint mindenről találunk videót és magyar nyelven is egyre szélesebb skálán mozog a kínálat.

Beszéljenek a számok!

A Youtube több, mint 1 milliárd felhasználót tudhat magáénak. Ez az internethasználók harmada! S vajon hányan használják még az oldalt bejelentkezés nélkül? Modern világ - modern eszközök. Ez a Youtube esetében sincs másként: a megtekintések több, mint 70%-a mobileszközökről származik. Az Egyesült Államokban a Youtube csak mobileszközön keresztül több embert ér el, mint bármelyik tévéhálózat. Őrület, igaz? 

A Youtube nemzetközi és behálózza az egész világot: 91 országban összesen 80 különöző nyelven érhető el, így az internetet használó népesség 95%-át szólítja meg!
Vajon naponta hány órán keresztül néznek Youtube-videókat a felhasználók? Van tipped? A válasz: egy milliárd órányi megtekintett tartalom minden nap.

Üzlet a YouTube-on

bevezeto_4.jpgLeginkább a 18 és 34 év közötti korosztály nézi a videókat, így érdemes a tartalmat ez alapján meghatározni.
Egyre népszerűbb, hogy márkák befektetnek az alkotók munkájába. De kik is azok az alkotók? A Youtube-ra tartalmat gyártókat nevezzük így, de hívhatjuk őket Youtubernek, influencernek, vloggernek vagy akár videósnak is.
A Youtube - mint ahogy korábban a számok már elárulták - hatalmas közönséget ér el, így nagyon jól kihasználható reklámfelület, ahol nem csupán a nézettségből és az oldalakon futó reklámokból járó bevételből, hanem inkább a márkákkal való együttműködésekből lehet jól megélni.

A Youtube-on évente hat számjegyű bevételt elérő csatornák száma egy év alatt 40%-kal nőtt - vagyis az odal népszerűsége nem csökkent, hanem ellenkezőleg, egyre nagyobb sikere van! Egyre több csatorna éri el a bűvös 1 milliós feliratkozószámot: egy év alatt több mint 75%-kal nőtt az 1 millió feliratkozót meghaladó csatornák száma.

Miért éri meg a márkáknak alkotókkal dolgozni?

A nagy cégeknek esély nyílik kihasználni a genetikailag belénk kódolt utánzás mechanizmusát. Tegyük a szívünkre a kezünket, és úgy állítsuk, hogy soha nem volt még olyan korszak az életünkben, amikor nagyon hasonlítani akartunk valakire. Főleg a tini éveinkben, amikor befolyásolhatóak vagyunk, keressük az útunkat és példaképek után vágyakozunk. Ebben a korban különösen gyakori, hogy elsősorban utánzással próbálunk meg hasonlítani a választott példára: hasonlóan beszélünk, öltözködünk, ha látjuk nála a legújabb Pepsi ízt, nekünk is meg kell kóstolni. Nyilván ebben a helyzetben a Youtubereknek nagy felelőssége van, de ez egy téma egy másik alkalomra.

Hogyan lehet kitűnni?

Ez itt a fő kérdés: ha ilyen telített a piac, rengeteg a videós, naponta százasával indulnak új csatornák, vajon hogyan lehet kitörni a tömegből? A régebben kezdő alkotóknak még könnyebb volt, lehet mondani, hiszen nem volt ilyen népszerű a platform és nem volt ennyi versenytárs.

Itt jön a képbe az innentől 6 héten át minden kedden reggel jelentkező sorozatunk, ami megpróbálja összeszedni és elmagyarázni a jelenleg futó Youtube-őrületeket. Az alkotók újabb és újabb vad ötletekkel állnak elő, hogy nézettséget és hírnevet szerezzenek maguknak. Egy bolond százat csinál, ismerjük a mondást, és ez tökéletesen igaz a Youtube-szituációra is: ha valaki elkezd egy trendet, befut vele, sokan nézik vagy más Youtuberek látnak benne potenciált, felkapják és végigsöpör a Youtube-színtéren. Biztosan eszedbe jutott most egy pár ötlet, ahogy ezt olvasod, hogy miről van szó. De ha nem, akkor se csüggedj: hamarosan mindent megismerhetsz és a meghökkenés garantált!

Te milyen Youtube trendekről hallottál már? Írd meg kommentben!

 

Forrás:

https://www.youtube.com/intl/hu/yt/about/press/

Szólj hozzá