2019. jún 20.

Mire jó és hogyan működik az influencer marketing? Neked érdemes lenne-e foglalkoznod vele?

írta: Horváth.Szilveszter
Mire jó és hogyan működik az influencer marketing? Neked érdemes lenne-e foglalkoznod vele?

blue-boy-daylight-1205033.jpgHogyan érheted el a célközönséget hatékonyan? Adódik a válasz, hogy hirdetésekkel, ugyanakkor van egy másik lehetőségünk is: az influencer marketing, amelynek keretében olyan személlyel működünk együtt, aki már kialakított magának egy követő bázist, akikre befolyással van.

Az influencer marketing  egy olyan stratégia, amely egy befolyásos személyre épít, akire odafigyelnek és van némi hírneve, valamint közönsége egy adott iparágban. Az influencer marketing óriási lehetőséget kínál a márkaépítés vagy új termékek bevezetése során.

Fontos azonban, hogy az influencer a Te célközönséged tudja megszólítani. Ehhez azonosulni kell az influencernek a cégeddel, a céged mondanivalójával, üzenetével. Ezután ki kell alakítanod egy kapcsolatot vele, majd ki kell találni azt a kreatív megoldást, amellyel megjelenhetsz a követőinek.

De miért hallgatnának rá az emberek?

Azért, mert az emberek általában figyelnek mások véleményére. Döntéseiket befolyásolja az, hogy a családtagjaik, ismerőseik, barátaik mit használnak, mit ajánlanak. Veled is előfordult már, hogy tanácsot kértél, hogy megvedd-e a kiszemelt pólót, ugye? Sokkal jobban bíznak egy valós személy ajánlásában, mint a cégek hirdetéseiben.

Napjainkban már szinte kötelező, hogy az általunk közzé tett tartalmak szórakoztatóak, kreatívak és interaktívak legyenek.  Az influencerek jobban ismerik a közönséget, mint Te. Napi szinten kapcsolatban vannak velük, tudják, hogy mi szórakoztatja őket, mivel érhető el, hogy pozitívan reagáljanak. Az influencerek alkalmazása pedig a hagyományos reklámok helyett lehetővé teszi a márkák újfajta, kreatívabb megjelenítését.

Amikor együttműködünk egy influencerrel, akkor rendkívül fontos megvizsgálni az eredményeit. Ahogy a marketing legtöbb területén, itt is a mérés a kulcsszó. Érdemes végig nézni melyik bejegyzés hozta a legtöbb interakciót, milyen témák iránt érdeklődnek leginkább a követők.

Ha a márka által kért koncepció nem illeszkedik a véleményvezér személyiségéhez, akkor a szponzorált tartalmak és hirdetések negatív képet alkothatnak márkánkról a követőknél. A kreativitás, valamint a márka és az influencer közötti kommunikációs összhang elengedhetetlen a sikerhez. Fontos, hogy szabad kezet adjunk neki, így továbbra is hiteles lesz követőinek.

Nehéz kiválasztani azt a személyt, aki tökéletesen illik a brandünkhöz, de ha a fenti gondolatokat megfontolod, nem lehet probléma azzal, hogy a megfelelő kollaboráció jöjjön létre közted és a kiválasztott influencer között.

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/influencer-marketing/

Szólj hozzá