2019. júl 02.

Lesd meg, mit csinál párod, ha nem vagy otthon!

írta: Sáringer Viktória
Lesd meg, mit csinál párod, ha nem vagy otthon!

Őrült Youtube trendek - II. rész

maxresdefault_2.jpgA YouTuberek újabb és újabb vad ötletekkel állnak elő, hogy nézettséget és hírnevet szerezzenek maguknak. Egy bolond százat csinál, ismerjük a mondást, és ez tökéletesen igaz a Youtube-szituációra is: ha valaki elkezd egy trendet, befut vele, sokan nézik vagy más Youtuberek látnak benne potenciált, felkapják és végigsöpör a Youtube-színtéren. 6 héten át minden kedden reggel jelentkező sorozatunk megpróbálja összeszedni és elmagyarázni a jelenleg futó Youtube-őrületeket.

Ezek közül nézzünk ezúttal kettő régebben megjelent trendet.

24 hour challange

A 24 órás kihívások jó ideig hódítottak a Youtube-on, hiszen rengeteg megvalósítási variációjuk van. Eleinte a videósok szupermarketekben, extrémsport parkokban töltöttek 24 órát, az izgalom faktort azonban leginkább az éjszaka adta, amikor elrejtőztek az alkalmazottak elől és egy kis bunkit alakítottak ki maguknak, ahol pár órát aludni tudtak. Ezután kezdődtek az egyre furcsább megvalósítások: egy egész nap, amikor nem lép ki a videós a fürdőszobájából, 24 óra az autóban, extrém esetben limuzinban, horrorkedvelőknek egy kísértet erdőben sátrazva, túlélő kihívás a Survivor margójára.

Viszont a trend itt sem állt meg, még feljebb lépett egy szintet: az influencerek elkezdték az éjszakát a szüleik, testvérük, párjuk, barátnőjük, legnagyobb rajongójuk házában tölteni egy csavarral - hogy az adott illető nem tud róla. A feszültséget ezekben a videókban abszolút megadta, hogy végig rejtőzködni kell és a kíváncsiság emberi tulajdonságának is eleget tesz, amikor valaki a szekrényből titokban filmezi élete párját, vajon mit csinál nélküle. Persze, sokan biztos rázzák a fejüket, hogy ez mennyire nem normális dolog, de a Youtube-on nem a józan ész, hanem a nézettség beszél

És ezek a videók elképesztően népszerűek! A lebukás, illetve az üzletekből, játékparkokból való kidobás sem csorbít a nézettségen, sőt, ha még rendőrt is hívnak, az vonzza igazán az embereket. Valószínű, hogy ezen videók nagyrésze megjátszott, de amennyiben ez nem erősen szembetűnő, az erre érdeklődők élményéből nem sokat vesz el. A legkisebbektől az idősebbekig már szinte mindegyik külföldi videós készített ilyen témájú videót valamilyen formában.
Későbbi trendek során még elő fog kerülni ez a mágikus 24 órás kifejezés: az gyorséttermes, evős kihívásoknál és a vásárlós kihívásoknál is előszeretettel szabják meg ezt az egész napos keretet a címben popularitása miatt.

Pár példa az érdeklődőknek ezen a lejátszási listán:
..https://www.youtube.com/watch?v=YSMHhwamD2M&list=PLyKMBo6ZG0MN0_iO9QpzxSngjYXe-CV4r&index=9

Prank videó

Ez már ismerősebben hangzik, ugye? Hiszen a 'prank' szót már a magyar videósok is szívesen használják és készítenek ilyen videókat. Ennek a lényege valakinek az átverése, megtréfálása. Kezdetben voltak az ártalmatlan, de dühítő húzások, például a szobatárs szobáját teleragasztgatni papírral vagy telepakolni vizespoharakkal, ne adj isten megtölteni lufival. A másik megtréfálása, hogy paranormális dolgok történnek körülötte még ártalmatlan volt az egészen megrázó "Prank Calls" fejezetig. Tulajdonképpen annyit takar, hogy felhívunk valakit, és a reakciójára vagyunk kíváncsiak. Az egyik legelterjedtebb az a videó, amikor a női influencer telefonon vagy személyesen közli párjával a hírt, hogy terhes - ami persze nem igaz, de nem is a valóságtartalom a lényeg, hanem a reakció az információra és a reakció, miután megtudja, hogy átverték. Ennél még eggyel tovább megy a prank, amiben azt közli valaki párjával, hogy megcsalta és rejtett kamerával videóra veszi reakcióját, majd az internetre feltölti mások szórakoztatására.

Igen, valószínűleg ezek a videók is tervezettek és szereplőik jó színészi tehetséggel megáldottak - főleg egy olyan csatornán, ahol minden héten felkerül egy újabb prank videó. Egy idő után ugyanis már nem valószínű, hogy az ismeretségi kör még mindig befürdik...

A legdurvább prank videók Roman Atwood által készültek: egyikben elhiteti feleségével, hogy a gyermeke meghalt, a motorkerékpárja elszabadult és felrobbant, illetve egy másikban, hogy lezuhant az emeletről. Durva, igaz? Minél meghökkentőbb a reakció, annál jobb: sírás, düh, verekedés - minden szóba jöhet. Az érdeklődés is elképesztő: habár Roman 3 éve felhagyott a prank videók gyártásával és már családi vlogokban utazik, eredeti csatornája több mint 10 millió feliratkozót számlál, legrosszabbul teljesítő videója is 4 milliós megtekintésnél jár, a legnézettebb pedig 92 milliónál.


Ha inkább a visszafogottabb, tréfás prank háborúval szimpatizáltok, ezt ajánlom:

Kinek melyik trend szimpatikus? Ki melyiket tartja őrültségnek?

 

Szólj hozzá