2019. júl 03.

Hogyan használd a Messengert vállalkozásod sikerének növeléséhez?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan használd a Messengert vállalkozásod sikerének növeléséhez?

carrying-casual-cheerful-1162964.jpgMiért az üzenetek? Mert üzenetek elősegítik egy jelentőségteljesebb kapcsolat kialakítását a cég és az emberek között. Egy kutatás eredményeként kiderült, hogy a megkérdezettek 70%-a fordul szívesen üzenetben ügyfélszolgálati kérdéseivel a céghez, illetve 59% várja el, hogy üzenetben tudjon vásárolni. Az üzenetek lehetővé teszik az emberek számára, hogy a vásárlás minden lépésénél kapcsolatot tudjanak tartani a céggel. Biztonságot ad a vásárlók számára, ha felmerülő kérdéseiket bármikor feltehetik és maga a cég ad választ, így az információ biztos. A cég is jól jár, hiszen a vásárlókat nem térítik el bizonytalanságok és az interneten fellelhető hamis, pontatlan információk.

Miért pont a Messenger?

Világszerte több, mint 10 billió üzenetváltás történik a cégek és a potenciális vásárlók között havonta. Ebből 1 billió a Messengeren valósul meg. A világ nagyrésze használ üzenetküldő alkalmazásokat, melyek közül a Messenger a legnépszerűbb. Kézenfekvő megoldás, ami könnyen elérhető az embereknek és a legtöbben már alapból rendelkeznek az alkalmazással, így egyszerűen és gyorsan tehetik fel kérdéseiket. A vásárlók gyors és könnyű megoldásokra vágynak. A Messenger kényelmes, bizalmat épít ki a cég és a potenciális vevő között. Ez az üzenetküldő módszer azt az érzést kelti a vásárlóban, hogy más lehetőségekhez képest gyorsabban kap választ, megbízható forrásból. Az érdeklődők szívesebben használják a Messenger alkalmazást, minthogy e-mailt írjanak vagy telefonáljanak. A Messenger személyesebbé, könnyen elérhetővé teszi a céget. A Facebook oldalról direkt módon elérhető, nem kell a honlapon keresgélni telefonszám vagy e-mail cím után, viszont az elsőként a honlapot olvasók számára is egy gyors kattintással, Messenger-link segítségével elérhető (lásd utolsó bekezdés). Ez a lehetőség, amennyiben gyors válasszal jár, előnyhöz juttathat konkurenciáiddal szemben.

Hogyan működik?

Amint elkészül céged Facebook-oldala, máris kezdődhet a kommunikáció a vásárlókkal: akár laptopról, akár telefonról, a Messenger automatikusan elérhetővé válik. Érdemes úgy alakítani a beállításokat, hogy az emberek minél könnyebben kapcsolatba tudjanak lépni a cégeddel. Ehhez egy dolgot ellenőrizned kell: lépj be oldalad Általános beállításaiba (General Settings) és keresd meg az Üzenetek (Messages) részt. Az a jó, ha azt látod, hogy az emberek privátban üzenhetnek az oldaladnak. Ha nem ezt látod, kattints a Szerkesztés (Edit) lehetőségre és állítsd át.messenger1.jpg

Messenger link

messenger2.jpgA Messenger link lehetőleg rövid és könnyen megjegyezhető. Ennek segítségével automatikusan megnyílik egy üzenetküldési lehetőség céged számára egy új ablakban. Létrehozásához az m.me/ kódot kell begépelned az oldalad felhasználóneve elé. Ezt megoszthatod akárhol: a honlapodon, egy appban, SMS-ben, e-mailben, banneren, a lehetőségek végtelenek. Ez a link segít, hogy az emberek egy kattintással könnyen üzenetet küldhessenek a cégnek.        
Az oldalad felhasználóneve rögtön az oldal neve alatt található. A példán látható, hogy habár az oldal neve kozossegi-media.com, a felhasználó név ezalatt a @KlauszSocialGroup, így ez kerül a linkbe. Ez alapján az oldalnak a Messenger linkje a következőképpen alakul: m.me/KlauszSocialGroup

Üzenetküldő gomb

Fontos, hogy az emberek minél könnyebben küldhessenek üzenetet cégednek. A Messenger link mellett egy nagyon jó lehetőség erre, ha üzenetküldő gombot helyezel el Facebook oldaladon. Ezt megteheted számítógépről és telefonról is. Előbbinél a borítóképed alatti jobb oldalon találod a lehetőséget, utóbbinál a borítókép alatt elhelyezkedő oldalnév alatt. A kék ikonra kattintva kiválaszthatod, mit szeretnél hozzáadni: üzenetküldés opciót, foglalási lehetőséget, további információkat, vásárlást vagy applikáció/játék letöltést.

Te is kipróbálod?

Ezeket az alaplépéseket érdemes minden cég Facebook-oldalán elvégezni, hogy megkönnyítsed vásárlóid dolgát. Ezután már csak egy feladat vár rád: ne hagyd sokáig válasz nélkül az érdeklődőket! A te cégednél már van lehetőség üzenetküldésre a Messengeren? Hogy látod, többen keresnek fel a használatával?j

 

 

Források:

Facebook Blueprint – Why Use Messenger For Your Business     

https://www.facebookblueprint.com/uploads/resource_courses/targets/365070/original/index.html?_courseId=187864#/page/5c12b12591fd6f57dc40e28c

Facebook Blueprint – Get Messages

https://www.facebookblueprint.com/uploads/resource_courses/targets/365071/original/index.html?_courseId=187865#/page/5c1425cb91fd6f57dc40f487

 

Szólj hozzá