2019. júl 09.

Evéssel pénzt keresni? A YouTube-on ez is lehetséges!

írta: Sáringer Viktória
Evéssel pénzt keresni? A YouTube-on ez is lehetséges!

Őrült Youtube trendek - III. rész

maxresdefault_1_1.jpgA YouTuberek újabb és újabb vad ötletekkel állnak elő, hogy nézettséget és hírnevet szerezzenek maguknak. Egy bolond százat csinál, ismerjük a mondást, és ez tökéletesen igaz a Youtube-szituációra is: ha valaki elkezd egy trendet, befut vele, sokan nézik vagy más Youtuberek látnak benne potenciált, felkapják és végigsöpör a Youtube-színtéren. 6 héten át minden kedden reggel jelentkező sorozatunk megpróbálja összeszedni és elmagyarázni a jelenleg futó Youtube-őrületeket.

Evős kihívások

Azt hittétek a mukbang az egyetlen evős videó, ami a Youtube-on virágkorát éli? A valóság mást mutat: rengeteg különböző ötlet született már a témában. A legtöbb videót összekapcsolják a 24 órás kihívással, így a teljesítendő feladatot ennyi ideig kell véghezvinni. A legmeredekebb elgondolás talán a 10.000 kalória kihívás 24 óra alatt - még belegondolni is sok, mennyi ételt kell ehhez elfogyasztani, ugye? Vannak Youtuberek, akik nem arra mennek, hogy minél többet egyenek, hanem minél gyorsabban. Újabb és újabb rekordokat állítanak fel, például 2 kg reggelizőpehely 5 perc alatti elfogyasztásával vagy 1600 darab hasábkrumplit esznek 25 percnél kevesebb idő alatt (lásd Matt Stonie Youtube-csatornáját).

Ide tartoznak még a specifikusan meghatározott ételt 24 óráig fogyasztó videósok is: csak Tesco-s készételek, kizárólag egy színű (zöld, rózsaszín, fekete...bármelyik szín megteszi) ennivaló, csak a csomagoláson meghatározott ajánlott napi adag fogyasztása, egy napig kizárólag vegán ételek evése és a lista a végtelenségig folytatódik. Az egyik újdonság, amikor a videós étrendet cserél valakivel - a kisöccsével, a legjobb barátjával, valakivel, aki általában teljesen más ételeket fogyaszt.

Egy példa arra, aki csak rózsaszín ételt evett egész nap: 

Drive Thru Challanges

Pillanatnyilag a legaktuálisabb, legtöbb nézettséget begyűjtő trend a Youtube oldalán. A Drive Thru nem más, mint a gyorséttermek azon része, ahová behajthatunk autóval és onnan kényelmesen, egy mikrofonba bemondva megkaphatjuk rendelésünket anélkül, hogy ki kéne szállnunk az autóból. Tudni kell, hogy külföldön sokkal több gyorsétteremnél van ilyen lehetőség, mint nálunk. Amerika áll az élen, a nagyobb városokban, mint például Los Angeles, a Youtuberek gyűjtőhelye, szinte minden sarkon található egy Drive Thru.

A videó, amiből a legtöbb készült és jelenleg a legnépszerűbb az, amikor a videós rendelésnél ugyanazt kéri, amit az előtte haladó autó. A Drive with me, vagyis vezess velem videók, ahol a Youtuber egy kamerát szerel az autójába és vezetés közben mesél közönségének illetve zenét hallgat, énekel, már régóta népszerű és így egy videóban mukbanggal is ötvöződött. Ez a kihívás is általában 24 óráig tart, ami azt jelenti, hogy legalább három gyorséttermet meglátogat az influencer és lemásolja az előtte lévők kérését. A legtöbb helyen az étterem dolgozói nem nagyon értik, mit is akarnak pontosan, azonban egyes helyeken, mint az említett Los Angelesben, már azonnal tudják, hogy ez egy videós trend. A Youtuberek étteremláncokat látogatnak meg, mint a Starbucks, McDonalds, TacoBell, Burger King, KFC, Dunkin Donuts, Krispy Kreme. Az egyik fánkozóról szárnyra kelt a feltételezés, hogy a cégnél hallottak erről a videótrendről és kiadták a dolgozóiknak, hogy aki ugyanazt kéri, mint az előtte lévő, annak 12 fánkot és egy italt adjanak, aminek persze azért borsos ára van. Ez nem megerősített információ, de több videóban is visszaköszön, hogy ugyanannyi fánkot kapnak, akik az előttük lévő rendelését másolnák le - fura véletlen, igaz?

Ennek a rendelős videónak a második felvonása, amikor nem rendelsz semmit, de kifizeted a mögötted lévő rendelését, ami egy szuper kezdeményezés, mert valaki napját biztosan feldobják vele.
Később elkezdődött, hogy a diszpécsert kérik meg, hogy válassza ki, mit egyenek vagy ajánlja a saját kedvencét nekik - ezt szintén egy egész napon át. Akkor is meg kell rendelni és enni az ételt, ha olyat ajánlanak, amit tudod, hogy nem szeretsz. Őrültség? Lehet, de újdonságok kipróbálására jó és ártalmatlan kihívás.
Vannak videók, ahol minden egyes terméket megrendelnek a menüről, hogy mindent megkóstoljanak. Valljuk be, ez lehetetlen és így nagyon pazarló.

A Starbucks kapcsán terjedt el egy olyan verzió, ahol az influencer a követői által javasolt italokat kóstol meg.
Még elvetemültebb az, aki idegeneket kér meg, hogy válasszanak neki, hogy mit egyen.

Talán a pont az i-n, a legőrültebb kreálmány maradt a legvégére. Ez a kihívás arról szól, hogy 100 alkalommal körbe kell menni ugyanabban a Drive Thru-ban,és minden egyes alkalommal kell valamit rendelni. Őszintén szólva, kétlem, hogy valaki ezt megvalósítaná mind a 100 alkalommal, hiszen már az 5. körnél is rettentően kínos lehet. Egy kis vicces pluszt ad a kihíváshoz, ha minden kör között ruhát cserélnek a Youtuberek és más-más akcentussal rendelnek - így valóban megtréfálhatják a dolgozókat.

Ez utóbbira egy példa:

Te be mernéd válallni, hogy az előtted lévő rendelését kéred?

 

Szólj hozzá