Automatizált, vagy manuális üzenetküldés? - Chatbottal mindkettő lehetséges!
Sokan félnek teljesen automatizálni a felhasználók számára küldött üzeneteket, és lássuk be, hiába a modern technológia, adódnak olyan helyzetek, amikor manuálisan, nekünk kell kezünkbe venni az írányítást. Mi lehet ilyenkor a megoldás? Semmiképpen sem az, hogy búcsút intünk a chatbot általi csodás lehetőségenek.
Létezik ugyanis egy Live Chat nevű plugin a Chatfuelben (no meg más chatbot platformon is, de mi most ezt a kedvenc platformunkat mutatjuk be), amit pontosan ezen helyzetek megfelelő kezelésére hoztak létre. A Live Chat egy olyan bővítmény, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kapcsolatba tudjanak lépni az oldal adminisztrátoraival.
A Live Chat két részből áll:
(1.) egy plugin, amelyet valahol a beszélgetés folyamán elhelyezhetsz, hogy szüneteltesse a botot, és hagyja, hogy az előfizetők beszélgetést kezdeményezzenek egy létező személlyel;
(2.) egy külön fül a Chatfuel botban, ahol a bot adminisztrátorok kezelhetik a beszélgetéseket.
- Live Chat fül
A Live Chat fül lehetővé teszi, hogy a beszélgetéseket manuálisan tudjuk kezelni, anélkül, hogy elhagynánk a Chatfuel-t. Ez akkor is hasznos, ha a chatbotodon keresztül néhány munkatársadnak engedélyezed a feliratkozókkal történő chatbeszélgetést, ugyanakkor a bot belső részeihez, vagy a csatlakoztatott Facebook oldalhoz megtagadod a hozzárférést.
Mit kell tenned a bot szüneteltetéséhez, és egy adott beszélgetés megnyitásához?
(1.) Keresd meg a szóban forgó személyt az Live chat fül „closed” vagy „only bot” mappában, és küldj neki üzenetet, vagy
(2.) keresd meg a “People” fülön, kattints a Messenger ikonra, és küldj üzenetet!
- Live Chat plugin
Ez a bővítmény automatikusan szünetelteti a botot, amikor a feliratkozóval beszélgetést folytatsz. Mindenképpen hasznos lehet, ha a bot nem tud válaszolni a kérdésre, és emberi segítségre van szükség.
A feliratkozók, akik csetelnek a bottal, ezt látják közben:
A bővítmény üdvözlő üzenete természetesen testreszabható.
Ha a felhasználók elindítják a csevegést, és nem állítják meg maguktól, a Chatfuel egy beállítható időkereten keresztül fogja ezt nyitva tartani. Ahogy letelik az idő, automatikusan leállítja a csevegést.
Minden alkalommal, amikor egy felhasználó új csevegést indít, kap egy értesítést a botodtól a Facebook-oldalad üzenetküldési linkjével, ahol tudsz válaszolni a felhasználónak.
Ehhez csatlakoztatnod kell a botodat a Facebook oldaladhoz, és a plugin alján lévő kék ikonra kattintva erősítheted meg, hogy Te vagy a chatbot kezelője.
Ne feledd, a chatbot egy óriási lehetőség céged számára, és amint látod, teljes mértékben személyreszabható!
Szeretnél Te is chatbotod?
Keress minket, vagy nézd meg az általunk készített chatbotokat itt:
http://kozossegi-media.com/chatbot-es-alkalmazasfejlesztes
Forrás: https://docs.chatfuel.com/articles/849315-live-chat