2019. júl 23.

Ingyen Gucci cipő? Jöhet!

írta: Sáringer Viktória
Ingyen Gucci cipő? Jöhet!

Őrült Youtube trendek - V. rész

yt_trendek_5_elso.jpgA YouTuberek újabb és újabb vad ötletekkel állnak elő, hogy nézettséget és hírnevet szerezzenek maguknak. Egy bolond százat csinál, ismerjük a mondást, és ez tökéletesen igaz a Youtube-szituációra is: ha valaki elkezd egy trendet, befut vele, sokan nézik vagy más Youtuberek látnak benne potenciált, felkapják és végigsöpör a Youtube-színtéren. 6 héten át minden kedden reggel jelentkező sorozatunk megpróbálja összeszedni és elmagyarázni a jelenleg futó Youtube-őrületeket.

Catfish videók

Rémlik még a Kamureg című sorozat? A Youtube-on újra virágkorát éli a "catfish", ami nem más, mint amikor álprofillal beszélünk valakivel az interneten. Leggyakrabban a pár egyik tagja felregisztrál az Instagramra egy kitalált névvel, más fotóját használva és megpróbálja megkörnyékezni párját, hogy hűségét ellenőrizze. Van rá példa, hogy a másik fél felismeri párját a stílustól, ahogy ír, és direkt húzza, mintha benne lenne egy kis mellékes kalandban, de arra is van, hogy csúnya megcsalási kísérletek lepleződnek le. Hogy mennyi a videók valóságtartalma, szintén kérdéses, hiszen senki nem néz végig egy unalmas videót - viszont egy intenzív videót, ahol a feszültség a tetőfokára hág, annál többen és még kommentelni is fogják véleményüket.

Sok videó van, ami már messziről sántít, hiszen ha valaki megcsinál egy kamuprofilt, van két követője és 15 perce töltötte fel a 6 kiválasztott képet, elég valószínűtlen, hogy valaki beveszi, hogy ez egy valódi ember és félreérthető dolgokat válaszol neki. Legalább annyi időt fektethetnének bele a videósok, hogy előkészülnek, minimum napokkal korábban felregisztrálnak, bőven gyűjtenek követőket, és külön-külön töltenek fel képeket, hogy hihetőbbé tegyék a profilt. Sajnos ma már nem a minőség számít, hanem hogy lehessen adni egy kattintásvadász címet, egy jó fotó, ami miatt sokan ráklikkelnek és más nem is érdekes.

Vásárlós kihívások

A pénzköltés pillanatnyilag rettentően felkapott a Youtube-on. Főleg, ha a vásárlásba egy kis csavart is visznek a videósok. Például egy szerencsekerékre (Mystery Wheel) vagy egy térképre írnak különböző üzleteket, és ha a társuk kipörget vagy darts nyíllal eltalál egyet, a videósnak meg kell vennie onnan valamit. A térképre dobás, és elutazás az eltalált helyre szintén trendi volt, de ennek népszerűsége hamarabb lankadt.

Az egyik legőrültebb változat, amikor idegeneket szólítanak le az utcán vagy a plázában, aki a kihívás szerint egy adott boltba bemehet, megadott idő alatt megadott számú terméket választhat, s amennyiben nem fut ki az időből, a videós megveszi neki a cuccokat. Ez jelenthet pár ruhát vagy kiegészítőt egy közepes árkategóriájú boltból, de van, akinek esélye nyílt luxusboltban választani, például a Gucciban. Ennek a pikantériája, hogy a lány, aki válaszhatott egy cipőt a Gucciból, még csak meg sem köszönte a több, mint ezer dolláros darabot.

Lásd: 

Ismerősök, vagy családtagok is lehetnek a megajándékozottak: például úgy, ha a videós megvesz mindent az adott boltban, amit a másik kézben el tud hozni. Amint a földhöz ér, vagy leesik bármi a begyűjtött termékek közül, mindent vissza kell tenni. Te megpróbálnál egy óriás tévét kihozni, vagy inkább biztosra mennél több aprósággal?
Van, amikor itt is fellép az időkorlát: korlátlan számú dolog választható, de minderre csak pár perc áll rendelkezésre.

Mind tudjuk, hogy a reklámok általában személyreszabottak: attól függ, mit látunk, hogy korábban milyen témák után érdelődtünk a neten - persze, ha valamelyik fiókunkba bejelentkeztünk a nézegetés során. Ez a tény megihlette a videósokat, hogy új dolgok kipróbálására vegyék rá magukat: minden terméket megrendeltek, amit a reklám ajánlott nekik. Ez elég sokféle lehet és hamar összegyűlhet rengeteg termék, hiszen mindegyik közösségi oldalon és az interneten is úgy általában számtalan reklám jön szembe velünk. Ami pozitív, hogy itt nem csak a pénzköltés a lényeg, mert a videós megmutatja a vásárolt terméket, megnézi minőségét és lehet, hogy tud ajánlani egy olyan terméket vagy márkát, akinek a hirdetéseit mi is láttuk már, de nem mertünk rendelni, mivel nem ismertük.

Na de most térjünk vissza a valódi őrültségek világába: megveszek mindent, amihez bekötött szemmel hozzáérek. Igen, ez valóban egy videó cím, ami kering az interneten. A legtöbb esetben viszont nagyon erőltetettre sikerül a videó. A következő példát csak azt nézze meg, aki nem bánja, hogy kirázza a hideg a produkció színpadiasságától és megjátszottságától:

Szintén a vásárláshoz köthetőek azon a komfortzónából erősen kirángató videók, amit nehéz anélkül nézni, hogy még mi magunk is zavarba jönnénk. Ez az, amiben a videós bemegy egy luxus üzletbe, maradjunk a Guccinál, egy hamis designer terméket hordva. Legyen az táska, cipő, ékszer, akármi - mindenképpen kínos a szituáció. Szintén a határokat feszegetik, és a reakciókra éhesek a Youtuberek, akik bemennek egy nagyon drága üzletbe megkérdezni mi a legolcsóbb termékük és azt veszik meg - amivel nincs semmi gond, de így megkérdezve azért kaphatunk meglepett tekintetet az eladóktól. Általában rejtett kamerával próbálják leleplezni a lenéző alkalmazottakat.

Te meg mernéd próbálni valamelyik kihívást?

 

 

Szólj hozzá