2019. okt 17.

Kreatív tippek, hogy figyelemfelkeltőbb legyen a hirdetésed

írta: Sáringer Viktória
Kreatív tippek, hogy figyelemfelkeltőbb legyen a hirdetésed

figyelem.jpgMindenki sikeres hirdetéseket szeretne létrehozni. Egy jó hirdetés sok összetevőből valósul meg, amik közül is kiemelten fontos, hogy mennyire figyelemfelkeltő.

Bizony, meg kell ragadnod az emberek figyelmét, hogy ne csak továbbgörgessenek, hanem megálljanak hirdetésednél és elkezdjenek olvasni vagy kattintsanak. A mai világban már rettentően nehéz aktivitást kiváltani a felhasználókból és olyat mutatni, amit még nem láttak vagy ami rendkívüli módon érdekelheti őket. Nagyon telített a piac és a márkák extrém, őrült ötletekkel állnak elő, hogy pár másodpercre is megszerezzék a fogyasztók figyelmét.

Ebben a cikkben megosztunk néhány hatásos és kreatív, ugyanakkor egyszerű és bárki által használható tippet, ami elősegítheti az emberek figyelmének megragadását. Ne aggódj, nincs hozzá szükséged drága felszerelésekre és a megvalósítás sem tart hetekig.

Íme 6 tipp tartalmad hatásosságának fokozásához:

1. Használj videót!

Természetesen ami elsőre megállít valakit a görgetésben, az nem a szöveg lesz, hanem a hirdetés kreatív tartalmi része. Nem lőhetsz mellé ha videót használsz, de egy-két dolgora nem árt figyelned: a legfontosabb, hogy használj álló tájolást vagy négyzetes képarányt!
Miért? Mert a legtöbben ma már telefonról használják a közösségi oldalakat és az emberek többsége állóhelyzetben tartja a telefonját. A megfelelő tájolásnak köszönhetően jobban kitöltheti videód a képernyőjüket. Minél nagyobb felbontású, jobban látható a videó, annál jobb.

2. Ne írj a képre!

Amennyiben lehetséges, kerüld a képen elhelyezett szövegeket. Használj helyette szöveg-/címsor-/hivatkozásleírás mezőt! Amennyiben mindenképp rá szeretnél írni a képre, fogalmazd meg mondanivalódat röviden, minél kevesebb szóval és kis méretű betűkkel. A Facebook szövegfedettség-ellenőrző eszköze segít a kép szövegtartalmának ellenőrzésében: kép feltöltésével megállapíthatod, mennyi szöveg szerepel a hirdetés képén. Ha túl nagy a szöveg aránya, előfordulhat, hogy nem tudod elérni a teljes célközönséget hirdetéseddel - ezt pedig Te sem akarod, ugye?

3. Rövidítsd le a szöveget!

Egy kutatás szerint az emberek kétharmadának 2-3 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy meglássa és kognitívan felismerje az asztali gépes hirdetéseket, míg a mobileszközöknél csupán 0,4 másodpercre van szükségük ugyanehhez.*
Mi a tanulság ebből számunkra? A felhasználók rendkívül gyorsan futják át a szöveget. Próbálj meg minél rövidebben, tömörebben, egyértelműbben fogalmazni és tartsd szem előtt a célt: üzeneted célba juttatását célközönségedhez.

figyelem_2.jpg4. Használj galériát!

Egy remek lehetőség a galéria formátum használata, ami lehetővé teszi, hogy több képet jeleníts meg egyszerre hirdetésedben, amiket a felhasználók végiggörgethetnek. Ne aggódj, ennek használata nem jelent plusz költséget. Így egy füst alatt több terméket vagy egy adott terméket több perspektívából is megmutathatsz potenciális ügyfeleidnek.

5. A mozgás nyerő!

A mozgást ábrázoló, tartalmazó hirdetések jobban teljesítenek, kitűnnek a többi hirdetés közül. Ha Instagram történetedben (Stories) megjelenő hirdetést hozol létre, automatikusan animáló ingyenes sablonokat használhatsz. Lehetőséged van személyre szabni hirdetésedet: a színeket, képeket, betűtípusokat is megváltoztathatod.

Plusz van itt még néhány alkalmazás, amik segítségedre lehetnek:

  • Hyperlapse  – time-lapse videó készítése
  • Boomerang  – videók folyamatos lejátszása
  • Legend  – szöveg animálása
  • Videoshop  – videók szerkesztése
  • Adobe PhotoShop Express  – fényképek szerkesztése
  • Adobe Spark  – videók készítése sablonból szöveggel, képekkel, fényképekkel és narrációval

Természetesen ezeken kívül még rengeteg, szintén ingyenes alkalmazás áll rendelkezésedre, amivel feldobhatod hirdetésedet és akár egy kis interaktivitást is csempészhetsz bele!

figyelem_3.jpg6. Használj felhívásokat!

Aktivizáld a felhasználókat, ösztönözd őket reakcióra, miután megragadtad a figyelmüket!

Beállíthatsz felhívás gombokat, amikkel a felhasználók:

  • felkereshetnek téged a Messengeren, e-mailben, telefonon vagy a webhelyeden,
  • vásárolhatnak,
  • szolgáltatást foglalhatnak.
  • Te milyen módszerekkel próbálod figyelemfelkeltőbbé tenni hirdetéseidet?

Forrás:
https://www.facebook.com/business/help/370852930116232?id=271710926837064

* Kutatás: Mobil Marketing Association, 2019
https://www.mmaglobal.com/news/mobile-marketing-association-reveal-brands-need-
first-second-strategy

Szólj hozzá

hirdetés tippek