2019. nov 20.

Így tedd emberivé a chatbotodat!

írta: K.Klarissza
Így tedd emberivé a chatbotodat!

business-3327340_1280.jpgA legjobb chatbotok egyáltalán nem tűnnek robotoknak - bár azok, mégis nagyon élethűek. Felmerülhet a kérdés, hogyan lehet létrehozni egy technológia-alapú robotot, amely úgy kommunikál ügyfeleiddel, mint egy ember?

Könnyen! :)

Ha egy kis megismeréssel, humorral és empátiával látjuk el a botunkat, mindez lehetséges. A chatbotok előre megírt forgatókönyvek alapján működnek, amelyeket olyan marketingszakemberek írtak, mint Te és én, ami azt jelenti, hogy ugyanúgy humanizálhatjuk a Facebook Messenger chatbot kampányainkat, mint pl. az e-mail marketing-kampányokat. Miért is van erre szükség? Gondolj csak bele: az empatikus, kedves, vicces chatbotok kiemelkednek a többi közül, és szívesebben használják az emberek.

Nézzünk hát néhány fontosabb tippet chatbotod vonzóbbá tételéhez!

1. Ismerd meg a felhasználóidat

Az Epsilon által végzett kutatás szerint a fogyasztók 80 %-a nagyobb valószínűséggel vásárol egy terméket, vagy szolgáltatást egy olyan cégtől, amely személyre szabott élményt nyújt számára. Az ügyfelek fontosabbaknak és értékesebbeknek érzik magukat, ha személyre szabott üzeneteket kapnak. De ahhoz, hogy elindítsd a chatbot üzeneteid személyre szabását, először meg kell ismerned a felhasználóidat!

Egy utazási iroda például megkérdezheti a felhasználókat, hogy mi az álom úticéljuk, vagy egy kávégyártó cég, hogy mik az ügyfelek kedvenc italai, vagy hány csésze kávét fogyasztanak egy átlagos napon. Annak érdekében, hogy jobban megismerjük felhasználóinkat, kérdezzük őket!

Nem számít, milyen típusú marketingkezdeményezést indítasz, a végső cél az, hogy a potenciális ügyfelek úgy érezzék, hogy érdekeik, kérdéseik vagy aggodalmaik számítanak, és cégednél megoldást találtok a problémáikra.

2. Emlékezzen a chatbot a felhasználókra

A chatbot létrehozásának egyik legnehezebb része a kontextus fenntartása a beszélgetésekben. A hatékony chatbot elemzi a felhasználói szándékot, és tudja, hogy milyen terméket/szolgáltatást kínálhat egy adott ügyfélnek. Például, ha a felhasználó már egyszer rendelt a chatbotunktól, a chatbotnak nyomon kell követnie ezt az előzményt, és - a beszélgetéstől függően - fontolóra kell vennie a felhasználó számára a múltban megrendelt pontos tételek felkínálását.

3. Tedd látványossá

A Facebook Messenger chatbotjai hangulatjelek, képek és GIF-ek küldésére is képesek, és ezt a képességüket érdemes is felhasználnunk, hiszen segítségével vizuális érzetet adhatunk chatbot-beszélgetéseinknek. A tartalomhoz és a közösségi csatornákhoz hasonlóan a látványtervek mindig növelik az elköteleződést és bizalmat gerjesztenek a felhasználókban. Minél személyesebb és segítőkészebb a chatbotunk, annál valószínűbb, hogy felhasználóink újra visszatérnek, sőt, a chatbot kipróbálására invitálják majd barátaikat is.

Neked van már chatbotod?

Az általunk készített botokat itt tekintheted meg: http://www.kozossegimediakonyv.com/chatbot-es-alkalmazasfejlesztes

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/how-to-humanize-your-facebook-messenger-chatbot/565514/

Szólj hozzá

vásárlás ügyfél