2019. nov 27.

Dolgozz influencerekkel az InstaSztoridon!

írta: Sáringer Viktória
Dolgozz influencerekkel az InstaSztoridon!

dolgozz_influencerrel_1_1.jpgBiztosan láttál már külföldi cégeknél olyat, hogy egy napra egy influencer vette át a cég Instagram történeteinek kezelését. Hogy ez pontosan mit jelent, miért jó és Neked is érdemes-e elgondolkoznod használatán, cikkünkből kiderül!

Mi a lényeg?

Ez a tevékenység lehet rendszeres (például "Takeover Tuesday", vagyis minden kedden más veszi át a történeteket) vagy akár alkalmankénti is. Ilyenkor egy napra egy adott személy, általában influencer vagy híresség, átveszi a cég Instagram oldalát és maga posztol történeteket. Ezekben a történetekben lehetőség van új termék bemutatására vagy akár közösség építésére is - mindez az influencer segítségével, ami más perspektívát biztosít, változatosságot, érdekességet jelent követőidnek. Plusz van rá esély, hogy az influencer követőihez is eljuthat üzeneted és esetleg követni kezdenek vagy vásárolnak. Természetesen fordítva is igaz ez, hiszen a Te követőid is megismerhetik az influencert és átléphetnek az oldalára, amennyiben szimpatikus.

Miért jó?

A válasz egyszerű: ez az egyik legegyszerűbb módja, hogy organikusan új követőket érj el és felépíthesd a márkádat az Instagramon. Ez egy mindekét fél számára nyerő szituáció: a cégek és az influencerek is jól járnak. Az influencer egy egészen más, új közönséget is megszólíthat, új embereket érhet el.

Példa: A Summer Friday nevű szépségápolási márka egy beauty bloggerrel dolgozott együtt, aki megosztotta a történetekben a napi arcápolási rutinját, amiben több Summer Friday terméket is használt. Ez egy új, személyes hangzást adott a márka Instagram történeteinek, miközben megmutatta a követőknek, hogy a valóságban az emberek hogyan használják a termékeket.

Hogyan kezdj neki?

Ha új emberek elérésére törekszel nagyon jó lehetőség, ha átadod egy napra töréneteid irányítását másnak. Azonban sok mindenre kell figyelned, melyeket most végignézünk!

1. Határozd meg céljaidat!

Ha már a kezdeteknél tisztán látod, milyen célok felé tartasz, ez nagy hasznodra fog válni a későbbiekben és erős alapot ad majd minden további döntésednek. A cél határozza meg azt is, kivel érdemes együtt dolgoznod, aki alkalmas arra, hogy segítse cégedet elérni a kitűzött célokat. Például ha új, nemzetközi közönséget szeretnél szerezni márkádnak, akkor ennek megfelelően olyan partnert kell választanod, aki képes megszólítani az áhított célközönséget.

2. Tervezd meg az időpontokat!dolgozz_influencerrel_2.jpg

Előre határozd meg milyen rendszerességgel szeretnéd, hogy átvegyék történeted irányítását és ez mikor történjen meg: a konkrét időpontok segíteni fognak Téged és a választott influencert is. Ez általában jó, ha legalább egy hónap, hogy legyen elég idő a tervezésre, tartalom készítésére, szerkesztésre, promócióra.

3. Készíts listát az influencerekről, akik szóba jöhetnek!

Először is gondold át, kutakodj, nézz utána, kik azok, akik alkalmasak lennének a feladatra. Mint ahogy már korábban írtuk, a célkitűzések segítenek körülhatárolni, milyen partnerre lesz szükséged. A megfelelő partner kiválasztása kulcsfontosságú! Érdemes olyat választanod, aki jól tud fogalmazni, maga is jó történeteket oszt meg a saját platformján és akinek a stílusa és értékei egyeznek márkádéval. Ne feltétlen azt nézd, hogy minél nagyobb legyen a követőtábor, hiszen nem mindegy, ki képviseli márkádat: könnyen azonosíthatnak az influencerrel, akivel együtt dolgozol, ami néhány esetben ronthat jóhíreden.
Ha kész a lista, rangsorold az alapján, kit tartasz a legjobbnak a feladatra és kezdd el felvenni a kapcsolatot az influencerekkel! Mutasd be márkádat, milyen koncepciót képzelsz el és miért tartod őt megfelelőnek erre a feladatra. Küldj át akár egy listát, hogy Te milyen feltételekkel képzeled el az együttműködést, hogy lásd, egyezik-e a véleményetek. Fontos, hogy jól kommunikáljatok és megértsétek a másik pontosan mit szeretne, hogy mindketten elégedettek lehessetek majd a végeredménnyel.

4. Légy személyes!

A közvetlen történetek vihetnek a legközelebb követőidhez. Egy jó megoldás lehet az is, ha egy kolléga veszi át az Instagram történeteket és bepillantást nyújt a "színfalak möge": bemutatja az irodát, a kollégákat, ki, mivel foglalkozik, esetleg a gyárat, ahol készülnek a termékek.
Vagy egy influencer tesz látogatást, hogy megismerje az új termékedet vagy a termék gyártásában vegyen részt. Így az ő szemszögén keresztül ismerhetik meg az emberek az újdonságot.

5. Ellenőrizz és javíts!

Elengedhetetlen, hogy ellenőrizd a megjelenésre készített történeteket, így ha bármi hibát látsz, azonnal elkezdhetsz a megoldásán dolgozni! Rengeteg app létezik, amivel dolgozhatsz a méretezésen, javíthatsz a hangminőségen, hozzáadhatsz szöveget, animációt, zenét vagy interaktív elemeket! Hidd el, filterek vagy GIF-ek hozzáadásával nem fogsz melléfogni.

6. Promótáld a hamarosan megjelenő Instagram történeteket!

Tudasd előre követőiddel, hogy nagy dobásra készülsz és melyik nap, hány órától és ki veszi át a történeteket profilodon. Így aki szeretné látni, tudja mikor várhatja a történeteket és nem marad le róla véletlenül. Több nézőt szerezhetsz az előzetes reklámozás segítségével. Akár a visszaszámlálásra alkalmas matrciát is használhatod az Instagramon, amire kattintva követőid értesítést kapnak, ha lejár - vagyis, amikor elkezdődik az InstaSztorid átvétele!
Megoszthatod a többi közösségi média felületen is követőiddel a részleteket.
Ha partnered is promótálja saját profilján az együttműködést még több emberhez jut el a hír és így még nagyobb nézettségre tehetsz szert.

+ Egy fontos dolog, amit nem szabad elfelejteni: Mielőtt egy influencer átveszi a történetedet, készíts egy intrót, hogy követőid értsék, mi történik!

7. Legyen visszanézhető!

Van lehetőséged Fókuszba helyezni (a Highlight-ok közé menteni) a kollaborációt! Így bármikor visszanézhető lesz.

Forrás: https://later.com/blog/instagram-stories-takeover/

Szólj hozzá

influencer