Chatbot tanítja a Facebook dolgozókat válaszolni a kínos kérdésekre
Néhány Facebook alkalmazott nemrégiben azt mondta vezetőinek, hogy aggódnak amiatt, hogy az ünnepek alatt a barátok és a családtagok által feltett nehéz kérdésekre válaszoljanak. Mi lenne, ha anya vagy apa azzal vádolná a közösségi média platformot, hogy az rombolja a demokráciát? Vagy mi lenne, ha azt mondanák, hogy Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója, az online adataikat az adatvédelem elveit semmibe véve gyűjti?
A Facebook imázsa nem teljesen pozitív, olyannyira, hogy a társaság PR-csapata mesterséges intelligenciával működtetett csevegőbotot épített fel annak érdekében, hogy az alkalmazottak megtanulhassák, hogyan utasíthatják el az ünnepek alatt a családtagok által megfogalmazott kritikákat a Facebookkal szemben.
Ha egy rokon megkérdezi, hogy a Facebook például hogyan kezeli a gyűlöletbeszédet, akkor a chatbot az alábbi válaszjavaslatokat teszi az alkalmazott számára:
- A Facebook szakértőkkel konzultál az ügyben.
- Több moderátort bérelt fel, hogy ellenőrizze az oldalon lévő tartalmakat.
- A. I.-t használ, hogy könnyebben észlelhesse a gyűlöletbeszédet.
- A szabályozás nagyon fontos a kérdés kezelésében.
Ezeken kívül még azt is javasolja, hogy idézzenek statisztikai adatokat egy Facebook-jelentésből arról, hogy a vállalat hogyan hajtja végre a szabályait.
A válaszokat a Facebook közönségkapcsolat (public relations) osztálya állította össze, és nagy vonalakban ugyanabból áll, amit a vállalati vezetők nyilvánosan is elmondanak. A chatbotnak nevet is adtak: Liam Botnak hívják. „Munkatársaink rendszeresen kérnek információkat a barátokkal és a családdal való kommunikációt illetően azzal kapcsolatban, ami a hírekben szerepel, különösen az ünnepek körül” - mondta a Facebook szóvivője. "Minden választ egy chatbotba tettünk, amelyet tavasszal kezdtünk tesztelni."
Mostanában a facebook hírnevét több botrány is darabokra szaggatta – jelenleg főleg az álhírek és az amerikai elnökválasztásokon való zavargás miatt utálják nagyon a tengerentúlon. Októberben Zuckerberget órákig faggatták különböző ügyvédek a politikai hirdetésektől kezdve a munkaerő sokféleségéig (vagyis inkább annak hiánya miatt). Ezek a botrányok pedig gyakran felvetették a kérdést a Facebook alkalmazottak családjai és barátai részéről, hogy mégis miért dolgoznak a tech óriásnak a Szilícium völgyben. A Glassdoor felmérése alapján, ahol azt vizsgálták, hogy hol szeretnének leginkább dolgozni az emberek, idén a Facebook az 1. helyről a 7-re esett vissza. És hogy hogyan próbálják megtartani az alkalmazottaikat? A Liam Bot segítségével. Már szinte hagyomány, hogy a Facebook útmutatást ad az alkalmazottaknak az ünnepi időszakra vonatkozóan, sajtóközlemények megosztásával vagy közvetlenül segítve azokat, akik tanácsot kérnek (ha chatbotra volt szükség, akkor valószínűleg voltak páran…). A vállalat azt mondta, hogy hatékonyabb módszert akart létrehozni, amivel gyorsan és könnyen segíti a náluk dolgozóknak átvészelni az ünnepi időszakot.
Forrás:
https://www.nytimes.com/2019/12/02/technology/facebook-chatbot-workers.html