A legújabb Insta-trend: a Dolly Parton Challange! De vajon, honnan ered?
Ha aktív felhasználója vagy a közösségi média oldalaknak, akkor főleg az Instagramon, de már a Facebookon és Twitteren is szembejöhetett Veled egy-egy fotómontázs, ahol négy fénykép van egymás mellé szerkesztve és különböző közösségi oldalak feliratai is megjelennek az alkotáson.
Ha szeretnéd Te is tudni mi ez a kihívás, honnan indult és mi a lényege, a legjobb helyen jársz!
A Dolly Parton kihívás születése
Ha nem ismerős a név a kihívás mellett, segítünk: Dolly Parton egy 1946-ban született, nyolcszoros Grammy-díjas amerikai country- és pop-énekesnő, dalszerző és színésznő, akit a „Countryzene Királynőjeként” tartanak számon.
Ezt a dalát biztos, hogy Te is ismered:
A hölgy egy Instagram oldalt is magáénak tudhat, ahová január 22-én töltött fel egy fotómontázst magáról „Get you a woman who can do it all” vagyis „Szerezz magadnak egy nőt, aki mindet tudja” címmel. A négy képből álló montázson a LinkedIn, a Facebook, az Instagram és a Tinder közösségi média oldalak és alkalmazások vannak felsorolva, mindegyikhez egy olyan fotót csatolva, ami az adott platformon megállná a helyét:
Ez a vicces válogatás annyira elnyerte az emberek tetszését, hogy futótűzként kezdtek megjelenni az újabbnál újabb megvalósítások, többek között hírességek és márkák részéről is. Dolly eredeti posztjához egy napja maga az Instagram is hozzászólt ("we ❤️ a trendsetter in every one of her looks ✨") számos híresség mellett.
Mi a kihívás lényege?
Igazából ez a fotóválogatás az énekesnő négy verzióját mutatta be. Például az üzleti, komoly énjét (LinkedIn), de a szexi, kihívó énje is teret kapott (Tinder). A kihívás felhívja a figyelmet egy személy sokoldalúságára és hogy mennyire más képet tudunk festeni magunkról adott szituációkban. A különböző közösségi média csatornák neve itt azért fontos, mert tükröt mutat, egyes közösségi média felületeken milyen típusú fotókat trendi megosztani magunkról. A legélesebben például a LinkedIn és a Tinder kontrasztja hozza ki, hogy két applikáció között mekkora különbség van, két profilunk mennyire eltérhet egymástól. Nyilván egyikünk sem töltené fel üzleti adatlapjára kihívó fotóit, ahogy a társkereső appon se valószínű, hogy olyan fotóval igyekszünk ismerkedni, ami egy tárgyalás előtt készült rólunk.
Mire épül a kihívás?
Őszintén válaszolva, a közhelyekre és előítéletekre. Ugyanis a kihívás kisarkítja a közösségi média felhasználók szokásait, mindezt humorral fűszerezve. Az a humor forrása, hogy sokan valóban magukat, ismerőseiket látják a különböző verziókban: a LinkedIn-re komoly, akár műtermi fotókat töltenek fel, Facebookra családi fotókat és olyanokat, amit nem gond, ha a 80 éves, szintén Facebook-felhasználó nagymama is lát, Instagramon általában kicsit jobban elengedik magukat az emberek és lazább fotókat is megosztanak, míg a Tinderen szexi, akár hiányos öltözetű fényképek is feltűnnek. Persze ez nem szabályszerű felosztás, de ha az egyes közösségi platformokra gondolunk, valljuk be, van benne igazság. A Tinderre asszociálva Neked sem öltönyös urak, blézeres hölgyek és családjukkal pózoló fiatalok jutnak elsőre eszedbe, ugye?
Hogyan kezdett el terjedni a trend?
A válasz nagyon egyszerű: sokan kedvelik és követik Dollyt (jelenleg 2.8 millió Instagram követője van) és többeknek is megtetszett a kreatív, humoros ötlet és elkezdtek saját verziókat gyártani. Mivel sok híresség is felugrott a trend-vonatra, pár nap leforgása alatt rengeteg emberhez eljutott a kihívás híre.
Hogy mégis kik valósították meg a kihívást? Pár kedvencünket összegyűjtöttük Nektek!
Will Smith filmjeiből kivágott kisvideókból állította össze a saját verzióját, Arnold Schwarzenegger válogatása is rendkívül kreatívra sikeredett, a több, mint 100 millió követővel rendelkező Miley Cyrus két verziót is készített, egy sajátot és egy Hannah Montana változatot is, de beszállt az őrületbe már többek között Sylvester Stallone, Mike Tyson, Eminem, Steel Panther, a Luke Skywalkert alakító színész, Mark Hamil, a Petőfi TV műsorvezetője, Fodor Imre vagy éppen Mr. Bean is. Nézd meg képválogatásunkat itt:
A végére pedig egy igazi kuriózumot hoztunk a Chicago-i Egyetem ősi Közel-Kelet leleteivel foglalkozó kutatóintézetétől (szerencsére, ma már nem kapnak letiltást a mellbimbót mutató műtárgyak feltöltői - de ez már egy másik történet, legközelebb lehet, hogy felidézzük ezt a korszakot is...):
We've jumped on board with the #dollypartonchallenge LinkedIn: A12332, on display in The Edgar and Deborah Jannotta...
Közzétette: Oriental Institute - University of Chicago – 2020. január 24., péntek
És hogy a cukiságfaktort is kimaxoljuk, íme a Nyíregyházi Állatpark posztja:
Te is beszállsz a challenge-be?