2020. már 25.

Így hozz ki többet vállalkozásodból a közösségi média térben karantén idején! - 2. rész

írta: Klausz.Melinda
Így hozz ki többet vállalkozásodból a közösségi média térben karantén idején! - 2. rész

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 3. rész

ballpen-blur-close-up-computer-461077.jpgA jelenlegi kaotikus helyzetben vállalkozóként is fontos ismerni, hogy hogyan lehet minél hatékonyabban használni a közösségi média felületeket. Ezért most hoztunk Nektek néhány tippet, tanácsot, amikkel otthonról dolgozva is fel tudjátok pörgetni social media jelenléteteket és ezáltal vállalkozásotok működését. Ha még nem olvastad előző blogbejegyzésünket, javasoljuk, hogy kezdd azzal ITT és utána gyere vissza ide! ;)

 

Posztolási praktikák 

A közösségi médiában alapvetően nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Sokkal fontosabb, hogy a közzétett tartalmak valóban a rajongóbázisunkra legyenek szabva és figyeljük azt, hogy mik azok, amelyek tényleg jól teljesítenek. Az viszont kiemelten fontos, hogy folyamatos legyen a posztolás. Ebben az időzítés nagy segítségünkre lehet, amit a Creator Studioban könnyen tudunk is használni. Néhány órát elég rászánni heti egy nap, hogy az egész hétre beállítsuk a posztjainkat, persze fontos, hogy minden nap ránézzünk a felületre és ekkor az ügyfelek kommentjeivel, kérdéseivel, üzeneteivel foglalkozzunk.

Annál jobb, ha minél színesebbek a tartalmaink: legyen közöttük érdekesség, szórakoztató, edukatív és termékbemutató poszt is!

Nagyon-nagyon hasznos lehet, ha azokat az oldalakat is figyelemmel kísérjük, amelyek nem szimpatikusak számunkra. Bármilyen meglepő, ezekből tudunk ugyani a legtöbbet tanulni, az ő technikájukat, eszköztárukat megismerve mi is javíthatunk a tevékenységünkön.

Nem a rajongószám számít, hanem a tartalom!

Alacsony rajongószámmal is el lehet érni nagyszerű eredményeket. Ilyen esetben rengeteget számíthat az, ha az adott tartalom emberközeli, pozitív üzenetet közvetít és esetleg a kép is vidám, mosolygós, szimpatikus embereket ábrázol. Az ilyen bejegyzéseket az olvasók hirdetés nélkül is meg szeretnék nézni közelebbről, így organikusan is jó elérést lehet produkálni.

A legelső információ mindig a kép, hiszen görgetés közben a felhasználó ez alapján dönti el, hogy megnézi-e a teljes posztot. A képnek oda kell vonzania a tekintetet, hasonlóan egyébként a szövegbe beillesztett emotikonokhoz, amik kitűnnek a fekete betűk közül. 

Szintén jó poszt ötlet a munkakörnyezet bemutatása, akár mobillal befotózva is. Hiszen így a felhasználó láthatja, hogy milyen körülmények között készül a termék, ami iránt érdeklődik, vagy talán már meg is vette. Pláne most koronavírus idején, legyünk bátrak és mutassuk meg, milyen a home office-unk, hogyan védjük meg munkavállalóinkat, ha bent kell lenniük a munkahelyen, milyen új rutinokat alakítottunk ki az egészségvédelem és az immunerősítés jegyében.

Bejegyzéskiemelés

A bejegyzéskiemelést csak okosan szabad használni, ugyanis nem a leghatékonyabb hirdetési módszer, sőt! Viszont itt és most, lehet hogy nem lesz időnk megtanulni a hirdetéskezelést (ha mégis, akkor ide kattints!). Mondjuk tehát a bejegyzéskiemelés "alapszabályait": határozottan rövid ideig (2-3 nap) és kis összeggel (pár száz Forint) és a biztos befutó célcsoportra érdemes alkalmazni. (Off: Ha az ügynökség / marketingtanácsadó, akivel együttdolgozol, állandóan bejegyzéskiemelést használ, sürgősen cseréld le!)

A célcsoport kiválasztásánál arra kell figyelni, hogy minél szűkebb, minél konkrétabb csoportra koncentráljunk, akik biztosan érdeklődnek termékünk iránt. Nagyon fontos, hogy egy generációba tartozzanak, hiszen minden korosztályt máshogy lehet megszólítani. Igen-igen, tudjuk, hogy mindeközben mindenkinek szeretnél eladni, de most hidd el, hogy a szűk célcsoport lesz a leghatékonyabb!

Az érdeklődési kör menüpontban rengeteg paramétert adhatunk meg, amelyek segítenek leszűkíteni és konkretizálni a célcsoportot. A másik opció pedig, hogy a rajongóbázisunkra hirdetünk, ez ráadásul olcsóbb is, mint a célzott hirdetés és tőlük interakciót is könnyebb elérni. Az aranyszabály, hogy mindig csak a biztos befutó vásárlókra érdemes hirdetni!

Remarketing

Ha a vállalkozásunknak még nincs honlapja, érdemes minél hamarabb létrehozni egyet, ugyanis a honlaplátogatók körében pixelkövető kódot lehet alkalmazni, ami a követőhirdetések esetében nagy segítségünkre lehet. A követőhirdetés lényege az, hogy az ún. pixelkövetőkód pontosan figyeli a felhasználó honlapon végzett tevékenységét és tudja, hogy az adott felhasználó megvásárolta-e a termékünket vagy csak nézegette azokat, esetleg a kosárba tette, de végül nem vette meg. Ezeket az adatokat nem tudjuk letölteni a felületről, azonban rá tudunk célozni az adott célcsoportra és egyedi üzenettel vissza tudjuk csábítni a felületünkre. 

Ennek használatához installálnunk kell egy pixelkövető kódot. Ezt a www.facebook.com/events_manager oldalon tudjuk elérni. Itt, az Eseménykezelőn belül rá kell keresnünk a Képpontok-ra. Itt található a Képpont kódjának manuális beállítása a webhelyen opció. Erre kattintva megjelenik egy HTML kód, amit vagy a honlapfejlesztő informatikus kollégának érdemes átküldeni, vagy mi magunk is beilleszthetjük a honlapunk fejlécébe. Ha ezzel megvagyunk, akkor a pixelkövető elkezdi gyűjteni az információkat.

Nagyon fontos kiemelni, hogy amint ezt elindítjuk, már adatokat kezelünk, ami azt jelenti, hogy szükségünk lesz egy adatkezelési nyilatkozatra a honlapunkon. Ennek fontosságát nem lehet elégszer kihangsúlyozni! Fel kell tüntetni, hogy Facebook Remarketing céljából is gyűjtjük az adatokat. A begyűjtött adatok 180 napig kerülnek elraktározásra. Érdemes minél előbb telepíteni a kódot, hogy gyűjtögethesse az adatokat már az organikus és fizetett posztok használata során is.

Ha szeretnéd mindezt részletesen megnézni videóban, itt megteheted:

Ha tetszett a cikkünk, szeretnénk figyelmedbe ajánlani két további írásunkat is, amelyekben hasznos tanácsokat osztunk meg zenészek és magánszemélyek valamint szülők számára a hatékony közösségi média használattal kapcsolatban.

Köszönjük, hogy velünk tartottál, várunk legközelebb is és ha teheted, oszd meg a cikket, hogy minél több emberhez eljuthasson!

Szólj hozzá