2020. máj 03.

Így kezdj bele az Instagram történetek készítésébe vállalkozóként!

írta: Sáringer Viktória
Így kezdj bele az Instagram történetek készítésébe vállalkozóként!

stories.jpgBiztosan Te is hallottál már arról, hogy az Instagramon van lehetőség 24 óráig elérhető, pár másodpercig tartó tartalmak feltöltésére. Márkaként fontos, hogy amennyiben aktív vagy az Instagramon, a történetek opcióról se feledkezz meg!

Tervezz előre!

Bizony, az Instagram-tevékenységed is ugyanúgy része marketingstratégiádnak, mint bármely más online megjelenésed, ezért nem árt előre megtervezni. Jó, ha a Sztorik összehangban vannak a Feed-be, vagyis a Képfolyamba kikerülő tartalmakkal. Ha érdekes, figyelemfelkeltő képeket és videókat osztasz meg a történeteid között, akkor a felhasználók nagyobb eséllyel nézik végig azokat. A történeteket úgy szerkeszd meg, hogy a stílus és mondanivaló passzoljon márkád arculatához és értékeihez. Amennyiben márkád magázó, elegáns, a humoros GIF-ekkel és mémekkel óvatosan bánj, mert nem biztos, hogy idősebb célközönséged értékelni fogja ezeket. Ha céged a fiatal generációt szólítja meg, akkor használj bátrabban színeket, rövidebb szövegeket, feltűnő képeket, GIF-eket és animációkat és legyenek történeteid játékosak, trendik.

Milyen tartalmakat ossz meg?

A videók eredményesebben kötik le az embereket, mint a fotók, képi tartalmak. A felhasználóknak lehetőségük van a történetek között továbbhaladni, visszalépni vagy kilépni. A képi tartalmakat még az adott pár másodpercig sem nézi meg az átlagfelhasználó, hanem szinte azonnal továbblép. A videók esetében jobbak a statisztikák, ezeket általában tovább nézik az emberek. Animáció, diavetítés készítésével is arra ösztönözheted követőidet, hogy végignézzék Sztoridat a gyors továbbugrás helyett.stories4.jpg

Csoportosíts!

A Sztorik közé feltöltött tartalmak, habár 24 órával törlődnek a kezdőoldalról, de ha Fókuszba helyezed őket, akkor lementheted, hogy a felhasználók később is megnézhessék profilodról. Több Highlight-ot is létrehozhatsz és csoportosíthatod a történeteket. Ide nem kell feltétlenül mindent elmentened, inkább törekedj egy választott tematikára és eszerint rendezgesd a megosztott tartalmakat. Például lehet egy Fókusz termékek névvel, tippek elnevezéssel, receptek címmel vagy színminták kiírással - márkádtól függ, mi passzol.

Meséld el márkád történetét!

Létrehozhatsz egy Highlight-ot, ahová feltöltöd márkád történetét. Készíts rövid, velős kis videókat, amiben – akár feliratozva is – elmeséled, hogyan jött létre vállalkozásod vagy bepillantást engedsz a színfalak mögé. Az emberek nagyrésze kíváncsi és nagy érdeklődéssel figyeli, kik dolgoznak egy márkánál, hogy néz ki a raktár vagy iroda, ki hozta létre a céget, miért ez lett a neve és szívesen tudnak meg a felsoroltakhoz hasonló kulisszatitkokat.

stories2.jpgEzzel közelebb engeded az embereket és nem csupán márkaként tekintenek cégedre, hanem látják az embereket is, akik a márka mögött dolgoznak, ezzel közelebbi, bizalmasabb kapcsolat alakul ki. Az őszinteség, átláthatóság fontos a vásárlók számára. Például készíts egy interjút az egyik munkatársaddal vagy nyilatkozz Te magad! Hidd el, a felhasználók szeretik látni a cégnév mögött megbújó arcokat. Az is jó ötlet, ha megmutatod, hogyan készül egy-egy termék csomagolása, hogyan indulnak útjára a vásárolt dolgok.

Influencerekkel való együttműködés

A véleményvezérekkel való közös munkának előnyei és hátrányai is vannak, melyeket érdemes mérlegelned, de egy jól megválasztott influencerrel nem foghatsz mellé. Olyan személyt válassz, aki hiteles követői számára, valódi eredményeket tud felmutatni, nincs vásárolt követőbázisa vagy vásárolt kedvelései és jól át tudja adni üzenetedet, képviseli az értékrendet, amit céged is. Továbbá az is hangsúlyos, hogy a véleményvezér követőbázisa egyezzen minél szorosabban a célcsoportoddal. Amennyiben jól választasz influencert, sok olyan emberhez juthat el márkád, terméked híre, akik potenciálisan érdeklődhetnek kínálatod iránt. Készítsen az influencer saját történetében videót, amiben kicsomagolja, kipróbálja termékedet vagy véleményt mond márkádról. Az is egy lehetőség, hogy az influencer átvegye egy napra a Te történeteid irányítását és a Te profilodra gyártson tartalmakat.

A influencer marketing veszélyeiről korábban itt írtunk.

Arról pedig, amikor átveszi történeteid irányítását egy influencer, itt.stories3.jpg

Dobd fel történeteidet, vond be követőidet!

Használj interaktív elemeket, például ossz meg szavazást, kvízt, engedd meg, hogy követőid beírják véleményüket, kérdésüket, indíts visszaszámlálást az új, érdekes, izgalmas tartalmak megjelenéséhez. Az élő adások is segítenek, hogy jó kapcsolatot ápolj a követőiddel. Természetesen engedélyükkel felhasználhatod az emberek által Instagramra kreált tartalmakat is, amikben márkádat említik vagy egy termékedet mutatják be.

Ha érdekelnek további tippek, hogyan dobd fel InstaSztorijaidat, kattints ide!

Hack-ekért pedig ide.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-get-started-with-instagram-stories-for-business/

Szólj hozzá

tipp történet story tippek vállalkozás