Ezért hozz létre Facebook oldalt vállalkozásod számára
Ha vállalkozásod még csak ismerkedik a közösségi médiával és nincs Facebook oldala, itt az ideje, hogy megfontold és belevágj! Manapság már azt tapasztaljuk, hogy a különböző közösségi felületek egyre inkább átveszik a hagyományos honlapok szerepét, mivel kommunikációra, információközlésre, ügyfélszolgálati- és reklámtevékenységekre is használhatók. A legtöbb ember egyből a közösségi média felületekhez nyúl, ha szeretne valamit megtudni egy termékről vagy szolgáltatásról, ami iránt érdeklődik. Cikkünkben bemutatjuk, hogy miért is érdemes vállalkozásod számára egy Facebook oldal működtetése.
Rengeteg vásárlót érhetsz el
Az egyik legnyomósabb indok az, hogy mivel a Facebook-ot milliárdok használják nap, mint nap, nagy valószínűséggel leendő vásárlóid is tevékenykednek ott. Az oldalt használva könnyen elérheted célközönséged, így egyszerűen tudsz kommunikálni velük.
Bővítheted a levelezőlistád
Ha már kapcsolatba léptél a közönségeddel Facebook-on, nem árt arra is gondolni, hogy hogyan tudod ezt az oldalon kívül is hasznosítani. Bármikor bekövetkezhet egy olyan fordulat, ami miatt nagyobb hangsúly helyeződhet a Facebook-on kívüli kapcsolattartásra, például emelkedhetnek a hirdetési költségek a felületen. Az ilyen helyzetekre gondolva nem árt, ha valamilyen módon a platformon kívül is felveszed a kapcsolatot az ott elért emberekkel. Ennek jó módja lehet e-mail feliratkozók gyűjtése az oldalkedveléseken keresztül, például (nyeremény)játékok segítségével.
Csökkentheted a marketingköltségeket
Egy Facebook oldal létrehozása semmibe sem kerül. Az itt folytatott reklámtevékenységekért persze már fizetni kell, de a hagyományos médiához hasonlítva jelentősen kevesebbet. Arról nem is beszélve, hogy a hirdetéseket tudod konkrétan a célközönségedre célozni, így az elköltött pénz megtérülése jóval valószínűbb. Tévés vagy rádiós hirdetés esetén nincs lehetőség ilyen szűrésre, a reklám minden nézőhöz és hallgatóhoz eljut, akiknek valószínűleg csak töredéke érdeklődik a termék iránt. Ráadásul nem is csak a fizetett megjelenésekre kell gondolni a Facebook esetében: organikus úton is elérheted az érdeklődőket, a megfelelő marketingstratégiával.
Célzás hely, demográfiai adatok és érdeklődés alapján
Ahogy már említettük, a hirdetések célzásának kiemelt fontossága van. Ha például olyan vállalkozásod van, ami kifejezetten a helyi lakosokra koncentrál, a hely alapú célzás kulcsfontosságú lesz számodra. Az életkorra való szűkítés nagyon hasznos például diákszövetkezetek esetében, míg az érdeklődési kör beállítása lényegében mindenhol használható. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az organikus posztok esetében is lehetőség van célzásra, így ha nem egy általános bejegyzést teszel közzé, hanem valami olyasmit, ami követőid egy meghatározott csoportjának szól, fizetett poszt nélkül is a megfelelő helyen fog landolni az adott tartalom.
Lehetőséged van elemzésre
A Facebook kiváló elemzési lehetőségekkel szolgál az üzleti profilok számára. Betekintést nyerhetsz kedvelőid szokásaiba, már amik az oldaladhoz kapcsolódnak. Láthatod, mikor a legaktívabbak a követőid, milyen típusú bejegyzéseid teljesítenek jobban, hány emberhez érnek el a posztok és még sorolhatnánk. Az elemzések hasznos információkkal szolgálnak a célközönségedről is, mivel megmutatják, hogy milyen demográfiai adatokkal rendelkeznek. Ezek mind-mind segítenek abban, hogy folyamatosan finomítsd a marketingstratégiádat, annak megfelelően, hogy követőid miként reagálnak a tartalmakra.
Erősítheted a márkahűséget
A közösségi média igazi erőssége, hogy a márkák és vállalkozások esetében közösségépítésre is használható. Ez persze nem meglepő, ugye? Oldalad kedvelőit egyetlen dolog biztosan összetartja: a márkád iránti érdeklődés vagy elkötelezettség. Ha megfelelő tartalmakkal látod el őket és mindig segítőkészen rendelkezésükre állsz, megfelelően kommunikálsz velük, akkor nagy eséllyel hűségesek maradnak – nem csak az oldalhoz, de a mögötte álló márkához is. Te honnan vásárolnál szívesebben? Egy oldalról, amelynek csak egy automatizált webáruháza van, vagy egy olyan cégtől, amely aktív a közösségi médiában és kommunikál a vásárlóival?
Növelheted honlapod látogatottságát
A gyakorlott Facebook-felhasználók arra is használják üzleti profiljukat, hogy növeljék a honlapjuk és webáruházuk látogatottságát. Minden olyan bejegyzés esetében, amely termékről, szolgáltatásról vagy a Facebook-on nem megjelenő tartalomról (blogcikk, YouTube videó, stb.) szól, érdemes elhelyezni a honlapon oda mutató linket is. Így a követők szétnézhetned honlapodon vagy webáruházadban is, amivel ráadásul a vásárlás esélyét is növelheted.
Elérheted közönségedet a telefonjukon is
Mivel a Facebook mobilalkalmazással is rendelkezik, könnyedén elérheted azokat is, akik a nap nagy részében nem ülnek számítógép elé. Ez kiemelten fontos, hiszen ebben a rohanó világban egyre több tevékenységet végzünk a telefonunkon, mivel ezt sokkal kényelmesebben vihetjük magunkkal mindenhova és szinte bármikor előkaphatjuk. Éppen ezért fontos, hogy olyan bejegyzéseket készíts, amik telefonon is jól mutatnak! Ha képeiden, videóidban szöveg is megjelenik, ügyelj arra, hogy kisebb képernyőn is olvasható legyen! Azonban ha hirdetni is szeretnél, maradj a 20%-os limit alatt, mivel a túl sok szöveget tartalmazó multimédiás tartalmak elérése csökken. Használd a Facebook szöveglefedettség-eszközét, hogy ellenőrizhesd a szöveg arányát a képen.
Figyelheted a versenytársaid kommunikációját
Könnyedén szemmel tarthatod a hozzád hasonló cégeket is és láthatod, hogy az ő bejegyzéseik milyen reakciókat kapnak, hogyan kommunikálnak a követőikkel és milyen tartalmakat osztanak meg. Sőt, az elemzéseken belül az Áttekintés fül alján lehetőséged van figyelendő oldalak hozzáadására is. Ezt használva folyamatosan láthatod, hogy a Te oldaladhoz viszonyítva hogyan teljesítenek a versenytársak. Természetesen nem minden adat érhető el, de az oldalkedvelők számát, a közzétett bejegyzések számát és az aktivitást figyelheted.
Az üzleti Facebook-profiloknak számtalan előnyük van. A kommunikáció legkönnyebb módja manapság a közösségi oldalak használata, ráadásul az ügyfélszolgálati tevékenységek is áthelyezhetők ide. Marketing szempontjából vitathatatlan a Facebook hatékonysága, a könnyű használat és rengeteg finomítási lehetőség miatt, a költséghatékonyságról nem is beszélve. Ha céged még nem rendelkezik Facebook oldallal, érdemes lehet minél hamarabb belevágni – az érvek magukért beszélnek.
Forrás: https://www.postplanner.com/top-10-benefits-facebook-business-page/