2020. máj 13.

Instagram Live a vállalkozások számára

írta: petrapenovac
Instagram Live a vállalkozások számára

pexels-photo-1498337.jpegHa vállalkozásod már rendelkezik Instagram profillal és szeretnéd növelni az aktivitást ezen az oldalon, akkor az élő videók jó módszernek bizonyulhatnak. A Live videók népszerűsége egyre növekszik, hiszen kényelmesen lehet tájékozódni belőlük az adott márkáról, lehetőséget nyújtanak valós idejű kérdések megválaszolására és kicsit közelebb hozzák a vásárlókat és az érdeklődőket az adott céghez. A követőknek ezáltal lehetőségük van kapcsolatba lépni a márkával, direkt módon. Ráadásul az élő videók a Történetek sáv legelején jelennek meg a hírfolyamban, így egyből láthatóvá válnak az emberek számára.

Az élő videók szerepe egyre jobban felértékelődik a mostani időszakban, épp a fent említett indokok miatt. A legtöbb cég számára ez maradt az egyetlen eszköz, hogy biztonságosan interakcióba léphessenek ügyfeleikkel, valós időben. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy nagyon sokan csak az élő adás vége után fogják látni a videót, így ezt nem árt előre megtervezni, hogy visszanézve is a megfelelő élményt nyújtsa. Az alábbiakban bemutatjuk, mire is kell figyelni az Instagram Live videók esetében.

Használj külön fiókot a gyakorlásra!

Egy gyakorló fiók használata lehetővé teszi, hogy mindent kipróbálj, nyomás nélkül. Követők nélkül persze senki nem fogja nézni az adást, de pont ez a lényeg. Kísérletezz, mi a megfelelő szög, hogyan jó a megvilágítás, illetve hogyan viselkedsz Te és a többi résztvevő a kamera előtt. Ezen felül pedig magával az élő videó kezelőfelületével is megbarátkozhatsz, így az éles bevetés közben már nem kell azzal vacakolnod, melyik gomb mire is való.

Készülj fel az adásra!

Itt olyan apróságokra is ügyelj, hogy telefonodon állítsd be a „Ne zavarjanak” módot, így a videóban nem fognak hívások, üzenetek és értesítések hangjai kellemetlenkedni, valamint a figyelmed sem fog elkalandozni. A telefont mindig egy stabil, sík felületen helyezd el, ahonnan biztosan nem fog ledőlni vagy elmozdulni. Erre a legegyszerűbb eszköz egy három lábú telefonállvány, vagy más néven tripod, de ezt nélkülözve is megoldható a dolog. A felkészüléshez tartozik az is, hogy áttekinted magát a menetrendet is. Mikről is szeretnél beszélni? Milyen sorrendben? Szedj össze mindent vázlatpontokba és memorizáld a szöveg felépítését, hogy ne keveredj bele a videó közben!

Ügyelj a technikára!

A technikai oldalról a legfontosabb, hogy megfelelő, stabil internetkapcsolattal rendelkezz. Így biztos lehetsz benne, hogy nem fog szakadozni vagy lefagyni az adás és a lehető legjobb minőségű hangot és képet kapják a nézők. Lehetőleg azt a helyet válaszd a lakásban, ahol a legerősebb a jel. A másik fontos tényező a telefonod akkumulátora. Győződj meg róla, hogy teljesen feltöltött eszközzel vágj neki az adásnak, és mindig legyen kéznél a töltő! Az a legbiztosabb, ha végig töltőn hagyod a telefont, így akkor sincs baj, ha a tervezettnél hosszabbra sikeredik a videó. Ha nem vagy elégedett telefonod mikrofonjával, vagy olyan videót tervezel, amelyben messzebb kell állnod a készüléktől, nem árthat beszerezni egy vezeték nélküli mikrofont, amit bluetooth segítségével tudsz a telefonodra csatlakoztatni. 

pexels-photo-1629200.jpegÖsztönözd követőidet a részvételre!

Ha a technika és a felkészülés szempontjából minden készen áll a videóra, a következő dolgod az, hogy felhívd követőid figyelmét a közelgő élő adásra. Adj egy kis ízelítőt a videóból és emeld ki, Ők miként profitálnak belőle, ha csatlakoznak nézőként. Ha kérdezz-felelek adást tartasz, egyértelmű, miért érdemes követniük. Különböző limiteket is alkalmazhatsz, például az első öt üzenetben jelentkező érdeklődőnek kedveskedhetsz valamilyen ajándékkal vagy kedvezménnyel. Az Instagram is segít neked egy kicsit, mivel a követők egy részének értesítést küld, amikor a videó elkezdődik, ezzel felhívva rá a figyelmet. Az adás közben pedig ösztönözheted a nézőket arra, hogy kommentben ők is vegyenek részt a beszélgetésben, így sokkal interaktívabbá teheted az adást!

Népszerűsítsd a videót a kezdés előtt!

Erről már korábban volt szó, vezesd fel a videót néhány kedvcsináló tartalommal! Készíts pár bejegyzést, mindegyikben más-más információt elhintve, kiemelve a dátumot és a kezdési időpontot. Ha ötletekre vágysz, miként tudsz látványos és kreatív képanyagokat készíteni, nézz bele erről szóló cikkünkbe! Ha szükséges, ezeket a bejegyzéseket hirdetésekként is futtathatod egy rövid ideig, így olyanokhoz is eljuthat, akik még nem követnek Téged, de érdeklődnek a téma iránt. Ebben az esetben azonban ügyelj arra, hogy a képen szereplő szöveg arányaiban nézve ne lépje túl a 20%-ot! Ellenkező esetben ugyanis jelentősen csökkenhet az elérése. A Facebook-on elérhető egy szöveglefedettséget ellenőrző felület, amely szintén a 20%-os limit alapján működik. 

Hosszabítsd meg a videók élettartamát!

Ahogy már említettük, a videók nem csak az élő adásig „élnek”, hanem érdemes őket későbbre is megtartani. A Történetek között még 24 óráig elérhető marad a tartalom, de a Fókusz-ban elhelyezve ez akármeddig meghosszabítható. Ha úgy gondolod, hogy a videó tartalma a későbbiekben is hasznos lehet, mindenképp tartsd meg!

Az Instagram Live most éli a virágkorát, így számodra is fontos lehet, hogy megfelelő hangsúlyt fektess rá! Használd ki, hogy biztonságosan tudj kapcsolatot tartani a követőiddel! Ráadásul ezzel színesítheted a profilodon megjelenő tartalmakat, illetve népszerűsítheted cégedet is.

Te készítettél már élő videókat Instagramon?

Forrás:  https://www.socialmediaexaminer.com/instagram-live-for-business-4-tips-to-improve-your-experience/?utm_source=LinkedIn&utm_medium=LinkedInPage&utm_campaign=sme20-week17-mon

Szólj hozzá

live tipp videó tippek élő videó