A legjobb Call to Action megoldások vállalkozásod számára
Néhány évvel ezelőtt a Facebook inkább passzív marketing eszközként funkcionált. Használhattuk a cégünk népszerűsítéséhez, a potenciális ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz, és hozzásegítette az érdeklődőket a weboldalunkra, vagy cégünk telephelyére való eljutáshoz. A Facebook azonban rövid idő alatt hosszú utat tett meg - különösen a vállalkozások számára, és az úgynevezett Call to Action (CTA) gombokkal a platform új lehetőségek kapuját tárta ki a vállalkozások számára.
De mik is ezek a Call to Action gombok? És melyik a legjobb vállalkozásod számára? Merüljünk el a témában és nézzük meg őket közelebbről!
Facebook Call to Action lehetőségek
Ezek a cselekvésre ösztönző gombok a Facebook üzleti oldalának tetején találhatók, a „Tetszik” és az „Üzenet” gombok bal oldalán. Egyszerű, gyors, és mindössze egyetlen kattintással kínálja a felhasználóknak a vállalkozással való interakciót - felvehetik velük a kapcsolatot, feliratkozhatnak hírlevelükre, vagy egyenesen a weboldalukra navigálhatnak általa.
Számos Call to Action gomb érhető el:
- Foglalás most
- Lépj kapcsolatba velünk
- Alkalmazás használata
- Játék indítása
- Vásárlás most
- Regisztrálás
- Videó megtekintése
- Tudj meg többet
- Letöltés
Hogyan válasszuk ki a legjobb Facebook CTA-ket?
Azok a legjobb CTA-k, amelyek szoros kapcsolatban állnak vállalkozásod marketing céljaival.
Mik lehetnek ezek?
- Lead generálás
Ha vállalkozásod általános célja, hogy a Facebookot lead-generáló eszközként használja, akkor talán a „Regisztráció”, a „Kapcsolatfelvétel” vagy a „Tudj meg többet” CTA a legjobb választás számodra. Ez lehetővé teszi a potenciális ügyfelek e-mail listájának kidolgozását, amelyekkel később megkeresheted, és meggyőzheted őket termékeidről/szolgáltatásaidról.
- Cselekvés
Ha az a célod egy adott poszttal, hogy a Facebook felhasználóidat egy adott cselekvésre ösztönözd, akkor az „Alkalmazás használata”, a „Játék indítása”, a „Videó megtekintése” vagy a „Letöltés” a célszerű választás, míg a „Vásárlás most” a legjobb, ha e-kereskedelemmel rendelkezel.
Persze itt is igaz, hogy célszerű minél különfélébb CTA-öket kipróbálni a célközönséggel, és az eredmények alapján leszűkíteni azokra, amelyek a legjobban teljesítettek. Javaslat: válassz ki 2-5 sikeres CTA-t, amelyeket az év legforgalmasabb ideje alatt a legjobb eredményt hozták számodra!
Ám CTA-kat nem csak ily módon használhatsz, hiszen posztjaidba is belecsempészhetsz néhány olyan mondatot, mely cselekvésre ösztönzi követőidet. Ezek az alábbi példákban jól látható.
Segítségükkel ösztönözheted követőidet, hogy interakcióba lépjenek Veled, és lájkoljanak, kommenteljenek, rákattintsanak a posztban megadott linkre. Természetesen erre is igaz, hogy kísérletezéssel tudhatod meg, a Te célközönséged számára mi a legmotiválóbb, mi váltja ki a legnagyobb interakciót.
Tehát Call to Action kalandozásokra fel! Te használsz már Call to Action-öket? Ha igen, melyik a kedvenced?
Forrás: https://tinuiti.com/blog/paid-social/facebook-call-to-actions/