2020. jún 12.

Milyen közösségi média oldaltípust használj?

írta: Sáringer Viktória
Milyen közösségi média oldaltípust használj?

km_ti_pus4.jpgA közösségi oldalakon rengeteg lehetőség adódik, de néha vállalkozóként nehéz eldönteni, melyikkel lenne érdemes élnünk céljaink elérése érdekében. Az, hogy a közösségi média oldalak melyikét, milyen módon tanácsos használni a cég egyedi adatai határozzák meg: milyen szektor, mi a főprofil, ki a célcsoport (kor, földrajzi hely, személyiség, tulajdonságok). Ebben a cikkben most bemutatjuk Nektek, milyen lehetőségeket kínálnak a közösségi oldalak, mik ezek jellemzői, hogy segítsünk megkönnyíteni a döntést.

Facebook rajongói oldal

km_ti_pus2.jpgA cégek körében méltán a legnépszerűbb lehetőség, hogy a Facebookon létrehoznak egy rajongói oldalt. Ez így is van rendjén, hiszen a legtöbb ember már jelen van a Facebook felületén, így sok emberhez juthatunk el, a rajongói oldal pedig lehetőségeket kínál a vállalkozások számára, hogy különböző tartalmakat osszanak meg, elemzésekhez férjenek hozzá követőbázisuk aktivitásáról oldalukon, üzeneteket fogadjanak és válaszoljanak meg, bejegyzéseket emeljenek ki vagy hirdetéseket indítsanak. Ráadásul egy Facebook rajongói oldal létrehozása nem kerül pénzbe, csupán hirdetéskor kell fizetnünk. Minden cég számára ajánlatos egy Facebook-rajongói oldal fenntartása, hogy az érdeklődők felvehessék velük a kapcsolatot, tájékozódhassanak a legfrissebb tudnivalókról, új termékekről, bizalmi kapcsolat alakulhasson ki márka és vásárló között.

Személyes oldal

Személyes oldalnak saját profilunk számít. Vannak, akik személyes profilként regisztrálják cégüket, azonban így korlátozottak a lehetőségek a rajongói oldalhoz képest. A személyes profilon viszont szabályozható ki láthatja a bejegyzéseket, ki követhet és ki válhat ismerőssé. Aki nem az ismerősünk, csak követ, a nyilvános bejegyzéseinket láthatja, míg mi beállíthatjuk, hogy egyes bejegyzéseket csak az ismerősök lássák. Így korlátozható, mely tartalom kinek válik láthatóvá, ki reagálhat vagy szólhat hozzá. Követni Téged korlátlan számban tudnak, egy felhasználó viszont maximum 5000 profilt követhet és 5000 ismerőse lehet. Ha az elsődleges célod saját márkád megjelenítése, válaszd az oldal létrehozását, ami egyszerűbbé teszi a kapcsolattartást a felhasználókkal és hasznos üzleti eszközöket is kínál.

Csoport

Csoportot bármelyik felhasználó létrehozhat a Facebookon, mind Személyes fiók, mind Rajongói Facebook-oldal használatával. Tartalommegosztás, közösségépítés, videóhívás indítása a Szobák segítségével, felhasználói posztok megjelenés előtti ellenőrzése és szűrése, belépni kívánó Tagok kontrollálása – minderre lehetőség van egy csoporton belül. A csoport egy helyet biztosít a hasonló témában érdeklődők számára a kommunikációra.

A platform ezen lehetőségével nem olyan sok cég él. Azonban a csoportokban nagyon jó eléréseket lehet generálni, mivel kizárólag az érdeklődők lépnek be, a legtöbben szívesebben kommentelnek zárt körben és az interakció hatására pedig egyre csak népszerűbbé válnak a posztok. Ha kedveled a csoportban lévő bejegyzéseket, nagyobb eséllyel mutatja meg neked újra a Facebook, mintha egy sima bejegyzést kedvelnél.

km_ti_pus3.jpgEgy csoport ráadásul egy bizalmas, biztonságos közösség létrehozására ad lehetőséget, amennyiben van egy moderátor, aki folyamatosan kezében tartja a bejegyzések és kommentek sokaságát, így elkerülve a konfliktusokat.
Lehetőség adódik laza, ismerkedő, közvetlen hangvitelű posztok létrehozására is, amire nem biztos, hogy a felhasználók nyilvánosan reagálnának, de egy zárt csoport keretein belül megnyílnak. Például kitalálhatsz játékokat, vagy egyszerű, általános kérdéseket (Ki honnan származik?) esetleg márkádhoz specifikusan kapcsolódó kérdéseket (Neked mely íz a kedvenced?, Melyik könyvet olvastad ki többször is?, Küldd el a fényképet, melyik koncert tetszett a legjobban!)

Esemény

Esemény is létrehozható Személyes fiók vagy Rajongói oldal segítségével is. Eseményt létrehozhatsz valós alkalom számára (például koncert, felolvasó est, fesztivál) vagy virtuális esemény kapcsán (online oktatás, videóparti, élő adás). A lényege, hogy az emberek vissza tudnak jelezni, hogy érdeklődnek az esemény iránt, ott lesznek, talán ott lesznek vagy nem érdekli őket. Az eseményhez megadhatsz a kötelező elemek (név, helyszín, időpont) mellett egy leírást is, ahol kötetlenül részletezheted, mire számíthatnak, mi a részletes program. Személyre szabható az esemény kinézete, borítóképet állíthatunk be.

Egy eseményt több oldal, személyes fiók is szervezhet. Van az eseményeknek a leírás mellett egy kommunikációra kiválóan alkalmas felülete, ahová posztolhatsz különböző tartalmakat: videókat, linkeket, szövegeket, képeket. Beállíthatod, hogy a felhasználók is tehessenek közzé tartalmakat itt. A bejegyzésekről értesítést kapnak az érdeklődő emberek, így a friss információkról nem maradnak le és az eseményt sem felejtik el. A Facebook az esemény napján is emlékeztetőt küld azon felhasználóknak, akik visszajeleztek, hogy ne feledkezzenek meg az eseményedről. Ráadásul az eseményre bárki meghívhatja ismerőseit is, így még inkább népszerűsítve azt. Szóval legyen szó buliról, webináriumról, élő kötőtanfolyamról vagy videópremierről, mindenképp ajánlatos létrehozni egy különálló eseményt és nem csupán a rajongói oldalon promótálni. Ez megkönnyíti, hogy ne kelljen mindig minden bejegyzéshez leírnod az összes információt, csupán beteszed az esemény linkjét és az érdeklődők máris továbbléphetnek.

Instagram – személyes profil

km_ti_pus.jpgAz Instagramon létrehozhatsz személyes fiókot, ahol sok lehetőség áll rendelkezésedre a biztonság kapcsán. A személyes profilnál privátra állíthatod fiókodat, így csak az követhet Téged, akinek engedélyezed. Ilyenkor a Téged nem követő személyek nem látják a megosztott tartalmaidat és bár az üzeneteknél kapcsolatba léphetnek Veled, de az engedélykérésüket könnyedén elutasíthatod és tilthatod is a felhasználókat, anélkül, hogy ők ezt tudnák. A személyes fiók elsősorban magánszemélyeknek javasolt, mivel az üzleti profil több olyan eszközt is elérhetővé tesz, amely marketing szempontjából hasznos a márkák számára.

Instagram – üzleti profil

Az Instagramon márkád számára tanácsos üzleti profilt létrehozni, amennyiben célcsoportod elérhető ezen a platformon. Az üzleti profil számos előnnyel jár a személyes fiókhoz képest. Össze tudod kapcsolni Facebook-oldaladdal, így akár a Facebookról is posztolhatsz, hirdethetsz könnyedén. Megadhatsz elérhetőségeket (telefonszám, e-mail), így a felhasználók azonnal felvehetik Veled a kapcsolatot, anélkül, hogy weboldaladra kéne irányítanod őket további információkért. Persze itt is meg lehet adni linket, amit mindenképp használjunk ki és weblapunk címét írjuk be ide, hiszen ez kattintható linkként fog megjelenni profilunkon. Kiválasztható, milyen kategóriába sorolja az Instagram a márkát. A bejövő üzeneteket az Engedélykéréseknél kezelheted, Elsődleges és Általános mappákba sorolhatod. A legfontosabb pedig az Elemzések eszköz, melyet általánosságban és az egyes posztoknál is megnézhetsz. Habár itt nem állítható privátra a fiók, de a Hozzászólásoknál szűrő alkalmazható, így kiszűrve egyes nem kívánatos szavakat illetve az emberek letiltása ugyanúgy lehetéséges.

 

Források:

https://www.facebook.com/business/help/366099230478737?id=939256796236247

https://www.facebook.com/help/203141666415461?helpref=search&sr=2&query=szem%C3%A9lyes%20oldal&search_session_id=359b651ac02164cb457314be8e778b84

https://www.facebook.com/help/1629740080681586/?helpref=hc_fnav

https://www.socialmediaexaminer.com/organic-social-content-marketing-ideas-from-a-pro-larry-kim/

https://www.facebook.com/help/1076296042409786/?helpref=hc_fnav

https://www.facebook.com/help/instagram/138925576505882?helpref=typeahead_suggestions&sr=2&query=professzion%C3%A1lis%20fi%C3%B3k

Szólj hozzá

profil facebook vállalkozás instagram Facebook Instagram oldalkezelés