2020. jún 18.

Hírlevélküldés a Facebookon keresztül?

írta: petrapenovac
Hírlevélküldés a Facebookon keresztül?

Igen, lehetséges - apró problémákkal!

hirlevelf.pngA napokban több oldalon is elérhetővé vált egy új funkció a Facebook Oldalakon (pontosabban az Oldalkezelőn) belül, amelynek lényege, hogy testreszabott e-maileket küldhetünk a Facebookon keresztül. Nézzük csak meg, hogyan is működik ez a gyakorlatban!

Az új funkció használatához első lépésként meg kell erősítenünk az e-mail címünket, amit az adott Facebook oldalhoz kapcsolunk. Ezt követően manuálisan egyesével, vagy csv fájlban importálva kell az e-mail címeket hozzáadni az adatbázishoz.

Fontos kiemelni, hogy meg kell erősítenünk, hogy csak olyan címeket adunk hozzá a listához, amelyek tulajdonosai korábban beleegyeztek abba, hogy részükre e-maileket küldhetünk, tehát itt is kell figyelni a GDPR-ra!

hirlev3_1.pngAz új funkció hasonló a CRM rendszerekhez és lehetővé teszi azt, hogy minden marketing üzenetünk – Facebook és Instagram kampányok, valamint hírlevelek – egy csatornáról érkezzenek, a Facebook oldalunkról. A rendszerrel kiküldött e-mailek a „business.mailbyfb.com” végződéssel ellátott, Facebook által generált címekről kerülnek kiküldésre.

A Bejövő üzenetek felületen elvileg a Kapcsolatok menüpontban tudjuk / tudnánk kezelni az összegyűjtött e-mailcímeket(?), ez a felület azonban Magyarországon - még - nem töltődik be, így be kell érnünk a Marketing célú e-mailek felülettel. Itt egy már felvitt adatbázishoz csak úgy tudunk további felhasználókat adni, ha előbb elkezdünk szerkeszteni egy hírlevelet...

hirlev4.png

Ami kicsit szokatlannak tűnhet, hogy nem lehet azokat az e-mail címeket használni, amik a felhasználók profiljához vannak kapcsolva, hanem ahogy említettük, manuálisa kell hozzáadni a listához a használni kívánt címeket. Ez lényegében azt jelenti, hogy magát az adatbázist továbbra is nekünk kell kezelnünk és feltöltenünk, nem kérhetjük le a Facebook profilokból. A Facebook egyébként korábban már generált egyéni e-mail címeket a felhasználóknak, de ezt a funkciót később eltávolították.

A szerkesztő felület könnyen használható, de túl sok opciót ma még nem kínál: különböző bokszok beszúrása csupán két oszlopos elrendezésben lehetőséges, ezen belül lehet megadni a kép szöveghez viszonyított oszlopméretét, ezen kívül egy-egy bokszban betűformátumok, sorkizárási feltételek meghatározására és linkek beszúrására van lehetőség.

hirlev333.png
Ami viszont nagyon jó, az az, hogy alaplehetőségként felkínálja és beleteszi a rendszer a levél aljába a Messenger küldés opciót.

A kiküldést más hírlevélkezelőkhöz hasonlóan fokozatosan valósítja meg a Facebook, mi 1 perc és 2 óra közötti időtartamokkal találkoztunk elküldési időként. A rendszer a G-mailben az elsődleges fiókba helyezte a levelet, ami nagy előny a többi hírlevélküldőhöz viszonyítva, ám valószínűleg a fiók számára is új ez a küldési mód, így nem valószínű, hogy túl sokáig így fog ez maradni...

hirlve7_1.png

Maga a megnyitott hírlevél felülete nem hoz újdonságot, talán csak abban, hogy nem túl szerencsésen, de eltűnnek belőle a sortávolságok...

hirlevel_1.png

S hogy milyen megnyitási aránnyal rendelkezik a szoftver?

Ezt is leteszteltük!

Illetve csak teszteltük volna, mert bár kiküldtünk egy hírlevelet, aminél a statiszikai felület azt ígérte, hogy folyamatosan updatel, azonban 5 nap elmúltával sem mutatta meg a számokat. Miből tudjuk lemérni, hogy mégis eljutott a felhasználókhoz a kampány? Egyrészt a URL-címre történő kattintásokból, másrészt pedig, hogy a Facebook oldalunk chatbotját is elkezdték mozgatni a felhasználók.

Plusz szépséghiba a történetben, hogy a felület nem mutatja meg a kiküldés időpontját sem. 

Bőven van tehát még mit fejleszteni az oldalon, azonban mégis érdemes követni a fejlődését, fejlesztését!

hirlev2_1.png

Miért érdemes foglalkozni a felülettel?

Ez az újítás nagyon hasznos lehet azoknak, akik eddig még nem használtak hírlevélküldő rendszereket – talán éppen azok bonyolultsága miatt –, de szeretnének ebbe belevágni. A felület nem tűnik olyan idegennek, hiszen az egész folyamatot a Facebook Oldalkezelőjén keresztül lehet kivitelezni, s ezáltal az oldaltulajdonosok egy újabb remek és könnyű módot kaphatnak arra, hogy kapcsolatba lépjenek a közösségükkel és növeljék az ismeretségüket.

Az újítás még nem jelent meg mindenhol és mindenkinek, de az elkövetkező napokban és hetekben valószínűleg egyre többen fogják tudni majd használni. Egyelőre tesztelés alatt áll kis- és középvállalatok számára. Amint pedig megérkeznek a tényleges megnyitási arányok a levelünkhöz, újra jelentkezünk majd! :)

Te is kipróbálod majd?

 

 

Források: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-option-to-send-marketing-emails-via-pages-app/579003/

https://www.searchenginejournal.com/facebook-tests-email-marketing-tools-for-business-pages/371530/#close

Szólj hozzá