2020. júl 10.

Új vagy vezetőként a közösségi média marketingben? Ne ess pánikba!

írta: petrapenovac
Új vagy vezetőként a közösségi média marketingben? Ne ess pánikba!

ke_p1_7.pngHa most csöppensz bele a közösségi média marketing világába, bizony komoly kihívás lehet, hogy átlásd a különböző felületek működését és hatékonyan összehangold őket. Persze nem biztos, hogy egyedül vagy, de akkor sem árt, ha részletesen ismered a folyamatokat, ha van egy csapat, ami segíti a munkádat. Sőt, ha a marketinges szekció élén állsz, kiemelten fontos, hogy tisztában legyél a részletekkel is!

A közösségi média üzleti szerepe rohamosan növekszik, hiszen az emberek 89%-a vásárol is azoktól a cégektől, amiket követ a social media felületeken. A vállalkozások számára ezért hatalmas potenciál van benne, ebből pedig az következik, hogy a megfelelő online jelenlét már elengedhetetlenné vált a növekedéshez.

Először is vannak alapok, amiknek az ismerete elengedhetetlen:

  • Ki a célközönség?
  • Mely platformokon van a hangsúly?
  • Hogyan népszerűsíthető a cég?
  • Milyen adatok alapján mérhető és elemezhető a marketingtevékenység?

Ezek a legalapvetőbb kérdések, amelyekre pontos és egyértelmű válasz szükséges, hogy a marketingcsoport munkája hatékony legyen és mindenki tisztában legyen az elérendő célokkal. A nagy átlag azt mutatja, hogy a marketingvezetők célja legtöbbször az, hogy növekedjen a cég célközönsége, míg a marketingmunkatársaké jellemzően az, hogy növeljék a márka iránti tudatosságot. Ezek persze segítik egymást, hiszen a közönség növekedése legtöbbször együtt jár azzal, hogy a márka iránti tudatosság is növekszik. A vezetők legtöbbször a nagy, teljes képet szeretik látni, amiben megmutatkozik, hogy minden a tervezettek szerint alakul-e, míg a csapat egyes tagjai jobban belelátnak a részletekbe, a munkafolyamatokba. Éppen ezért fontos, hogy a vezető és a munkatársak között megfelelő kommunikáció és információcsere legyen. 

pexels-photo-4240505.jpegA marketingvezetők a közösségi médiában legtöbbször azzal küszködnek, hogy meghatározzák és elérjék a célközönségüket, illetve azonosítsák azokat a tényezőket, amiket mérniük kell. Amiről szintén nem szabad megfeledkezni, hogy a közösségi médiában minden kampány és feladat folyamatos figyelmet igényel, nem elegendő, ha mindent beállítunk és a sorsára hagyunk. Ráadásul rengeteg alcsoport tartozik ide, beleértve a tartalommarketinget, blogolást, ügyfélszolgálatot, hirdetéskezelést, stratégiaalkotást, elemzést és még sorolhatnánk. Ezt mind átlátni és egyben tartani hatalmas feladat egyetlen ember számára, de erre való a csapat! Az egyes alcsoportokat le lehet delegálni a munkatársaknak, de vezetőként azért persze tudni kell, hogy kinek a munkájába mi is tartozik.

Az egyes feladatok mellett a nyomás is nagy lehet mindenkin, hiszen például az ügyfélszolgálat esetében a kollégák kaphatnak hideget-meleget. A közösségi médiáért felelő csapat feladata, hogy a cégről pozitív képet tartsanak fenn a social média felületeken, ami sokszor nem egyszerű. Ilyenkor vezetőként a megfelelő támogatásról is gondoskodnod kell, hiszen csapatod tagjai azok, akik minden nap azért tesznek, hogy a kommunikáció gördülékenyen menjen és a cég üzenete megfelelően legyen közvetítve.

Vezetőként a Te feladatod, hogy felismerd, ha valami nem stimmel és nem működik megfelelően, és ennek megfelelően alakítsd a csapat munkáját. Az egyes feladatok kivitelezése talán nem a Te dolgod, az azonban igen, hogy ezeket összehangold, felügyeld és kézben tartsd. Ez nem könnyű feladat, de a megfelelő csapaton belüli kommunikációval és világos kitűzött célokkal megvalósítható!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-marketing-crash-course/

Szólj hozzá

marketing vezető