2020. júl 19.

10 Facebook statisztika, amelyet minden vállalkozásnak tudnia kell 2020-ban

írta: K.Klarissza
10 Facebook statisztika, amelyet minden vállalkozásnak tudnia kell 2020-ban

cover_1.jpgA Facebook a 2004-es elindulása óta minden évben tovább növekszik, mind az aktív felhasználók, mind a platformon töltött idő tekintetében. Ez továbbra is a leggyakrabban használt közösségi platform, ahol csaknem 2,445 milliárd havi aktív felhasználó van jelen.

Ahhoz azonban, hogy sikeresek legyünk a Facebookon tisztában kell lennünk azzal, ki és hogyan használja az oldalt. Mivel a platform gyakran változik és fejlődik, kulcsfontosságú a statisztikák figyelembevétele.

Nézzük, mivel érdemes tisztában lennünk 2020-ban!

1. A 65 éves és annál idősebb felhasználók a leggyorsabban növekvő csoport a Facebookon

2019-ben a Facebook felhasználói demográfia legjelentősebb változása az 1945-ben, vagy korábban született felhasználók körében jelent meg, ez a „Silent”, vagy más néven csendes generáció. Ez a korosztály a platformon a 2018-as 26%-ról 2019-ben csaknem 40%-ra emelkedett.

1_5.png

2. Kevesebb tinédzser használ most Facebook-ot, mint az előző években

2015-ben a tizenévesek 71%-a volt aktív a Facebookon. Jelenleg azonban a 13-17 év közötti tinédzsereknek csak 51%-a használja a Facebook-ot. Bár ez még mindig nagy arány, mégis fontos figyelembe venni a hirdetések targetálása során.

2_3.png

3. Napi szinten 1,62 milliárd felhasználó látogatja meg a Facebook-ot

Noha manapság megjelent egyfajta „kényszer” a közösségi média használatának csökkentésére, az adatok másról árulkodnak. A Facebook aktív felhasználóinak összmennyisége továbbra is növekszik minden évben az egész platformon. Az aktív amerikai Facebook felhasználók között az emberek 74%-a használja a felületet minden nap.

4. Kapcsolattartás

Ami régen csak költséges távolsági hívások árán valósulhatott meg, most csak egy kattintásnyira van. A Facebook-felhasználók 88%-a azért van jelen a platformon, hogy kapcsolatba lépjen a barátaival és családtagjaival.

3_4.png

5. A Facebook hirdetésekből származó bevételek 94%-a mobil-platformhoz köthető

 A Facebook hirdetési bevételeinek mindössze 6%-a származik csak asztali számítógépeket használókból. Az emberek továbbra is elsősorban mobiltelefonról érik el a Facebook-ot, ami arra készteti a hirdetőket, hogy több pénzt költsenek a mobil felhasználók elérésére. Ez az információ emlékeztethet arra is, mennyire fontos az összes közösségi média tartalom optimalizálása, hogy már minden a lehető leginkább mobilbarát legyen.

4_2.png

6. A Facebook hirdetések átlagos ára 2019-ben 6%-kal csökkent

Ez meglepő lehet, figyelembe véve, hogy a Facebook hirdetések mennyire versenyképesek. De a hirdetésmegjelenítések 37%-os növekedésével ez jó hír azoknak a vállalkozásoknak, akik 2020-ban szeretnék a legtöbbet kihozni hirdetéseikből.

7. Videós tartalmak

A videók egyre népszerűbb poszttípusokká válnak, ezek a Facebook bejegyzések kb. 11%-át teszik ki. A videóhirdetések, videóbejegyzések, Facebook történetek és élő közvetítések mellett a Facebook-videók napi 8 milliárd megtekintést is szerezhetnek.

8. A mobilbarát videó nagyobb elkötelezettséget generál

A mobil videóhirdetések a Facebook videóbevételének több mint felét teszik ki, és érthető, miért. Mivel egyre több felhasználó választja a Facebook-elérést egy mobil eszközről, a hirdetőknek változtatniuk kell stratégiájukon, hogy alkalmazkodjanak ehhez a kialakult helyzethez. Ez azt jelenti, hogy érdemes kifejezetten mobiltelefonra tervezett videókat készíteni.

9. A felhasználók a Facebook videóinak 85%-át hang nélkül nézik

A Facebook-felhasználók továbbra is inkább csendben görgetnek. Számos Facebook videó hang nélkül kezd lejátszódni, ezért rendkívül fontos, hogy a képekre összpontosítsunk, amelyek felhívják a néző figyelmét. Éppen ezért, ha párbeszéd vagy olyan történet található a videóban, ahol fontos a hang, érdemes a feliratok hozzáadására is gondolni, így még inkább növelhetjük bejegyzésünk elérhetőségét.

10. A Facebook-felhasználók négyszer nagyobb valószínűséggel néznek élő közvetítéseket, mint rögzített videókat

Az elmúlt évben megnégyszereződött az az idő, amelyet az emberek a Facebook Live nézésével töltenek. A Facebook algoritmusa jobban kedveli az élő videókat, így ezek a bejegyzések nagyobb eléréseket is generálnak, mint az előre rögzített videók. 

Te mit gondolsz? Melyik pont volt számodra a leghasznosabb?

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-stats-for-marketers/

Szólj hozzá

mobil statisztika hirdetés videó érdekesség 2020 demográfia