Te már ismered a Facebook új funkcióit és lehetőségeit?
Az már mindannyiunknak ismerős, hogy amint bármit is megszoknánk a Facebook felületen, történik egy kisebb-nagyobb változtatás, ami aztán fenekestől felforgatja jól megszokott platformunk használatát. Az elmúlt évben a Facebook számos frissítést hajtott végre, szem előtt tartva a marketingszakembereket és a vállalkozókat. Mindezen frissítések azt a célt szolgálják, hogy minél könnyebbé és hatékonyabbá tegyék a Facebook használatát sikeres kampányok futtatására, a közöséggel való kapcsolatfelvételre és az elért eredmények elemzésére.
Az utóbbi időben szintén nagy változásokat tapasztalhattunk, és akár marketingszakember vagy, akár vállalkozóként tevékenykedsz, elengedhetetlen lépést tartani a folyamatosan változó közösségi médiával, hiszen itt válik lehetővé számodra, hogy elérd közösségedet és tartsd velük a kapcsolatot. Új funkcióként jelent meg többek között egy másfajta elrendezés, a sötét mód és a 3D-s fotók használata a platformon. Ezekről már egy korább blogbejegyezésünkben is írtunk, melyet itt találtok. De a lista még korántsem teljes! Nézzük, milyen újításokkal lepett meg még minket a Facebook:
Facebook Messenger alkalmazás az asztalra
A Facebook elindított egy külön üzenetküldő asztali alkalmazást, mely akkor lehet igazán hasznos számunkra, ha asztali számítógépünkről, vagy laptopunkról szeretnénk használni a Facebook Messengert. Az asztali alkalmazás ugyanazokkal a funkciókkal és használhatósággal rendelkezik, mint a mobil alkalmazás, és egyszerű módon teszi lehetővé a felhasználó számára, hogy az asztalon lévő egyedi alkalmazáson keresztül érje el a Facebook Messengert, anélkül, hogy a Facebook idővonalára bejelentkezne. Az asztali üzenetküldő alkalmazás a Windows vagy az iOS alkalmazás áruházaiból tölthető le.
Csendes mód
A Csendes mód egy egyszerű, mégis nagyon szükséges és hatékony szolgáltatás, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy letiltsák és elnémítsák az összes értesítést a Facebook alkalmazásukból. Ez az a szolgáltatás, amely arra ösztönzi az embereket, hogy csökkentsék az online térben, és növeljék a Facebookon kívül eltöltött idejüket. Ha pedig újból készen állnak arra, hogy fogadják az értesítések tömkelegét, csak újra engedélyezni kell azokat a beállításokban.
Ahogy a Facebook tovább javítja a használhatóságot, új funkciókat is hozzáad, amelyek igyekeznek megkönnyíteni a marketingszakemberek életét. Íme néhány módszer:
Cselekvésre ösztönző (CTA) gombok
A cselekvésre ösztönző gombok felhasználásával növelhető a konverziók száma és az aktivitás. Mostantól már egyedi CTA-gombokat is létrehozhatunk Facebook oldalunkon, hogy felszólítsuk a látogatókat egy adott művelet végrehajtására. Érdemes olyan CTA-t választani, amely a vállalkozásod számára leginkább testhezálló, és persze ezáltal meg is szabhatod, hogy a kattintás során hová kívánod küldeni a látogatókat. A CTA arra buzdítja az embereket, hogy közvetlen lépéseket tegyenek, miután érdeklődnek egy adott terméked, szolgáltatásod iránt.
Jogdíjmentes zene
A Facebook ezernyi jogdíjmentes dalt és zenegyűjteményt adott hozzá a Creator Studio-hoz. Ezeket a zenéket akkor érheted el, ha közvetlenül a Facebookon hozol létre videótartalmat. Ez a szolgáltatás időmegtakarítás céljából is nagyon hasznos, hiszen nem önállóan kell nekiállnod a jogdíjmentes zene megkeresésének, ráadásul nem kell azzal foglalkoznod, hogy a Facebook a videóidat szerzői jogok megsértése miatt letiltja. Ez megkönnyíti a videós tartalom létrehozását a Facebookon, és arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy közvetlenül a platformon belül hozzák létre és szerkesszék videóikat.
Az Creator Studio frissítései
A platform néhány jelentős frissítést is végrehajtott a Creator Studio számára. Ezek a frissítések új elemzéseket tartalmaznak, amelyek kiemelik a hűséges követőket és az ismétlődő látogatókat. Továbbá a videótartalom elemző része is frissítésre került, mellyel még több adat elérhető. A Creator Studio 13 új nyelvvel, mint a kínai, német, arab, olasz, maláj, hindi és egyéb támogatja az automatikus feliratozást.
Elemzési adatok exportálása
A Facebook Insights-al lehetővé válik az összes elemzési adat exportálása, így könnyebben és átláthatóbban tudjuk kezelni az elemzési adatainkat. Itt aztán személyre szabhatjuk, hogy mely adatokra van szükségünk, milyen fájlformátumba szeretnénk őket exportálni, milyen időszakra terjedjen ki az elemzés, és milyen elrendezésben kapjuk meg az adatokat.
Noha ezeknek a frissítéseknek a célja a felhasználók élményének javítása volt, mégis megkönnyítette a marketingszakemberek és a vállalkozók számára a Facebook kezelését.
Számodra melyik új funkció a legszimpatikusabb?
Ha szeretnéd velünk együtt átnézni a lehetőségeket akár kommunikáció, akár hirdetéskezelés terén, vagy az új oldalelrendezés frusztrál, tarts velünk oktatásainkon ahol nem csupán a Facebookkal, hanem az Instagrammal és további más lehetőségekkel is foglakozunk!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-features/