2020. aug 18.

Facebook tippek kisvállalkozásoknak

írta: petrapenovac
Facebook tippek kisvállalkozásoknak

pexels-photo-3182759.jpegVilágszerte több mint 90 millió kisvállalkozás használja a Facebook-ot, illetve a cégcsoportba tartozó különböző alkalmazásokat. Ezeknek a cégeknek általában az idejük és az erőforrásaik is korlátozottak, így kiemelten fontos, hogy a legtöbbet hozzák ki a platformból. Nem is kérdés, hogy érdemes jelen lenni a felületen, hiszen így rengeteg embert érhetünk el (2,45 milliárdan használják az oldalt havonta!) a legkülönfélébb demográfiai jellemzőkkel. Így igen nagy a valószínűsége annak, hogy célközönségünk is jelen van az oldalon, ami potenciális vásárlókat jelent a vállalkozások számára.

Kezdjük néhány aprósággal, ami bár alapvetőnek tűnhet, sokan mégis megfeledkeznek róluk, vagy rosszul állítják be őket. Először is fontos, hogy a megfelelő kategória és alkategóriák legyenek kiválasztva a cég oldalánál. Persze nem baj, ha elsőre nem találjuk el, hiszen bármikor megváltoztathatjuk őket. A legtesthezállóbb kategóriák megadásával könnyebben találhatnak ránk az érdeklődők, akkor is, ha a cég pontos nevét esetleg nem tudják. Sablonok közül is válogathatunk, a Facebook ajánl is a kategóriák alapján, így olyan fontos funkciókhoz juthatunk hozzá, ami a vállalkozás profiljához passzol: vélemények, vásárlás, étlap, asztalfoglalás, stb. Testreszabhatjuk a call to action-gombokat is, hogy még gördülékenyebb legyen oldalunk használata.

pexels-photo-210647.jpegKisvállalkozásként nagy hangsúly van az ügyfélszolgálaton, a közösségi médiában pedig pláne. Ezen cégek esetében a vásárlókkal való kommunikáció nem kell, hogy annyi csatornán és ellenőrzési folyamaton átmenjen, mint például egy multi esetében. Az érdeklődők szeretik a közösségi oldalakon felvenni a kapcsolatot a kisebb cégekkel, mert a közvetlen kommunikáció érzését nyújtja. Egy cégnek írnak, de mégis érzik, hogy egy valódi ember ül a chat ablak másik felén. A Facebook Messengerben beállíthatjuk a leggyakrabban feltett kérdéseket, amiket az ügyfeleknek így nem kell begépelniük, egyszerűen csak rákattinthatnak. Automatikus választ is rendelhetünk ezekhez, de ügyeljünk rá, hogy ne keltsenek túl gépi érzést! 

Ha az oldal és a kommunikációs csatorna már be van állítva, jöhetnek a tartalmak. Egy tartalomnaptár vezetése sokat segíthet abban, hogy a különböző típusú posztokat megfelelően eloszthassuk és ütemezhessük akár heti vagy havi bontásban. Így jobban átlátható, hogy mi az, ami hiányzik, mi az, amiről túl sokat posztolunk, egyenletesen vannak-e szétosztva a bejegyzések. Ha mindezzel megvagyunk, időzíthetjük a posztokat akár jó előre is, így biztosíthatjuk, hogy mindig a tervezett időben jelenjenek meg, ne késsen vagy maradjon ki semmi. Egy ötlet a posztokhoz: sokan azért követnek cégeket a Facebook-on, hogy azonnal értesülhessenek a kiemelt ajánlatokról és akciókról. Így az ezekre irányuló posztok biztosan nagy sikert fognak aratni! Ha több közösségi oldalt is használunk cégként, azt is érdemes kipróbálni, hogy az egyik felületen megosztott tartalmakat kis módosításokkal megosztjuk egy másikon is. Arra azonban ügyeljünk, hogy a platformok felhasználóbázisa a célközönségünket is foglalja magába!

pexels-photo-97080.jpegKisvállalkozásként sokszor nem egyszerű új követőket szerezni, így érdemes lehet hirdetéseket is futtatni időnként. A részletes célzásnak köszönhetően minden kampányt egy meghatározott célközönségre szabhatunk, használhatjuk akár e-mail feliratkozóinkat, honlaplátogatóinkat, hogy meghatározzuk a közösséget, akiknek hirdetni szeretnénk. A fizetett és az organikus posztokra egyaránt igaz, hogy az elemzések árulkodnak a teljesítményről. Minden cégnek szüksége van arra, hogy tudja, miként teljesítenek tartalmai, hiszen ezekből tanulhat. A Facebook elemzések mellett a weboldalra érkezők statisztikai adatait is érdemes megnézni, ebben a Google Analytics lehet segítségünkre. Nyomon követhetjük például hogy honnan jöttek a látogatók, mennyi időt töltöttek az oldalon, honnan-hova mentek és mennyi konverziós cél teljesült általuk.

Végül, de nem utolsó sorban: kövessük az újításokat! A Facebook-on mostanában számos új funkció jelent meg, amiből cégként is profitálhatunk, hiszen marketingcélokra is fordíthatjuk őket. Ilyen például a Facebook Shops, ami kifejezetten a kisvállalkozásokat igyekszik segíteni. Az algoritmus is átalakul néha, így változhat az is, éppen milyen tartalmak kerülnek előtérbe a követőink hírfolyamában. Ezeket nem árt szemmel tartani, hiszen cégünket is befolyásolhatják.

Kisebb cégként, tapasztalt marketinges vagy közösségi média csapat nélkül sokszor nem egyszerű feladat kiismerni a Facebook üzleti lehetőségeit. Ha apró lépésekben haladunk, akkor viszont könnyen ráérezhetünk ennek a folyamatára, vállalkozásunk pedig sokat profitálhat belőle!

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-for-small-business/

Szólj hozzá

tipp tippek vállalkozás kkv kisvállalkozás