2020. aug 04.

Céges bolt már Facebook-on is – érkezik a Facebook Shops!

írta: petrapenovac
Céges bolt már Facebook-on is – érkezik a Facebook Shops!

pexels-photo-374894.jpegA Facebook mindig is arra szolgált, hogy összekössön bennünket azzal, amiket és akiket szeretünk: barátokkal, családtagokkal, sőt, az utóbbi időben már cégekkel és termékekkel is. A közösségi oldalt már a kezdetektől fogva sokan használták eladásra és vásárlásra, ám ez korábban még csak az üzenőfalon megosztott fotókból és a hozzájuk fűzött „Eladó!” feliratokból állt. Később pedig jött a Marketplace, az adás-vétel külön kis felülete a Facebook-on belül, illetve az Instagram azon funkciója, amikor a képeken megjelenő termékeket név- és árcímkével láthattuk el. Ezek mind-mind működnek most is, ám céges oldalak szempontjából most megjelent egy még egyszerűbb megoldás: a Facebook Shops.

A közösségi oldal egyik legfrissebb újítása a májusban bemutatott Shops funkció, amelynek célja, hogy a cégek a Facebook-on belül is nyithassanak egy webshop-ot, így a vásárlóknak nem kell elhagyniuk az oldalt, azonnal beszerezhetik a kívánt terméket, gyorsan és kényelmesen. Az új funkció hátterében a koronavírus vállalkozásokra gyakorolt hatása is megjelenik, hiszen ez nem kevés céget érintett, illetve érint a mai napig is. Akiknek korábban nem volt online jelenlétük, bizony komoly problémákkal nézhetnek szembe, egy webshop létrehozása pedig nem egyszerű feladat. A Facebook-ba beépített új elem segítségével nem kell bajlódni egy teljesen új weboldal létrehozásával, ráadásul egy már ismerős felülettel lehet dolgozni.

pexels-photo-230544.jpegA létrehozás természetesen ingyenes, és a Shop a cég Instagram-felületén is elérhetővé válik. A virtuális üzletnek külön borítókép lehet választani és a színeket is lehet variálni, hogy minél inkább a cég arculatához passzoljon. Az érdeklődők a vállalkozás Facebook vagy Instagram oldaláról, történeteiből vagy hirdetéseiből érhetik el a boltot, megtekinthetik a teljes kínálatot elmenthetik a kedvenceiket és a vásárlást is le tudják bonyolítani. Azt, hogy maga a fizetés és a vásárlás befejezése is az alkalmazáson keresztül történjen, a cégnek engedélyeznie kell. A vállalkozásnak üzenetet is lehet küldeni, Messengeren, Instagram Direct-en és WhatsApp-on is. Sőt, a Facebook tervei szerint idővel magából az üzenetküldő alkalmazásokból is lehet majd vásárolni.

A Facebook Shops funkció még nem érhető el mindenhol, de szépen lassan terjesztik a teljes felhasználókörre. A jövőben olyan további elemeket is szeretnének integrálni a Shops-ba, mint az élő vásárlás és az Instagram Shops. Az Instagram-on már működik ez a funkció, a Felfedezés szekción belül már látható a Bolt fülecske. Itt olyan termékek jelennek meg (természetesen posztok formájában) amik kapcsolódnak azokhoz a fiókokhoz, amiket követünk. Ha rábökünk a képre, megjelennek a kis árcímkék. Még ez is tesztelés alatt áll, egyelőre az Egyesült Államokban használhatják a felhasználók, nekünk még át kell lépnünk a honlapra, miután rákattintottunk egy termékre.

 

Mi már izgatottan várjuk, hogy teljes egészében kihasználható legyen ez a Facebook-funkció, hiszen sok kis- és középvállalkozás életét könnyítené meg.

Te kipróbálod majd?

 

Forrás: https://about.fb.com/news/2020/05/introducing-facebook-shops/

Szólj hozzá

vásárlás újdonság vállalkozás