2020. sze 03.

A Facebook legújabb fogyasztói szokásai

írta: petrapenovac
A Facebook legújabb fogyasztói szokásai

influencer-4081842_1280.jpgA koronavírus járvány kitörése óta rengeteg változást figyelhettünk meg a közösségi médiában: átalakult például a felületeken töltött idő, a felhasználók által mutatott aktivitás, a hirdetési szokások, és nem utolsó sorban a fogyasztói szokások is. A kis- és középvállalkozások még mindig komolyan érzik a pandémia hatásait, sok közösségi oldal (köztük a Facebook is) pedig igyekszik minél több segítséget nyújtani nekik. Ide sorolhatjuk például az új Shops funkció, vagy a Support Small Business matrica bevezetését.

A jelenlegi helyzetben egyre nagyobb lett az igény, hogy a vállalkozások az online térbe is átültessék tevékenységüket, hiszen itt érintkezésmentesen is tudnak értékesíteni. Mindenki arra törekszik, hogy a lehető legbiztonságosabb élményt nyújtsa vásárlói számára. Korábban az ár és a kényelem voltak a fő tényezők a vásárlás előtti döntések során, ez most a biztonságra helyeződött át. A Facebook saját felmérése szerint az emberek 71%-a már a biztonságot helyezi az elsődleges helyre, ha vásárlásról van szó. Azt is fontos kiemelni, hogy jelenleg az emberek mindössze fele térne vissza a fizikai üzletekbe az online vásárlás helyett. 40% pedig úgy nyilatkozott, hogy a járvány csendesedése után is inkább az online vásárlásnál maradna. A kommunikációban is történtek változások, például hatszorosára nőtt az érintkezésmentes vásárlásokról szóló diskurzusok száma a Facebook-on. Mivel egyre többen próbálják ki és veszik igénybe az újfajta vásárlási módszereket – például teljesen online shopping, vagy online shopping bolti átvétellel – a cégeknek folyamatosan kommunikálniuk kell, hogy miként teszik biztonságossá a folyamatot vásárlóik számára.

team-spirit-2447163_1280.jpgA járvány a közösségi életre és érzésre is hatással van, az online közösségek például jelentős erősödésen mennek keresztül. Facebook-on az ilyen csoportok létszáma több mint háromszorosára duzzadt, ráadásul 23%-kal emelkedtek a helyi üzletekre, vállalkozásokra vonatkozó keresések is. Ez azt is mutatja, hogy a személyes közösségeken túl az embereket a helyi vállalkozások sorsa is fokozottan foglalkoztatja. Ez nem is csoda, hiszen sokaknak még mindig nem látható előre, mikor is tudnak kinyitni újra. A helyi szinten túl egyébként a globális szerepvállalás is felértékelődött: Facebook-on és Instagram-on a felhasználók január óta több mint 100 millió dollárt adományoztak olyan szervezeteknek, akik a COVID-19 elleni küzdelemben érdekeltek. 

Mit jelent ez az egész helyzet a vállalkozásokra nézve? Globálisan az emberek fele úgy érzi, hogy jobb kapcsolatot tud kialakítani egy céggel, ha online üzenetet írhat neki. Sőt, 40%-uk úgy gondolja, hogy nagyobb eséllyel vásárolna olyan cégtől, akivel online is fel tudja venni a kapcsolatot, üzenetben. Ezek a változások hosszútávúnak mutatkoznak, és valószínűleg a vírus csillapodását követően is fennmaradnak. Arra is számíthatunk, hogy a mostani fiatalok a későbbiekben is előnyben fogják részesíteni az online (vagy hibrid) oktatási formát a hagyományos helyett, valamint hogy tovább növekszik a videós tartalmak népszerűsége, mivel most ezek kerültek előtérbe a mindennapok során.

Azonban a vásárláson és az online szokásokon túlra is kell tekintenünk, hiszen nem csak erre van hatással a jelenlegi helyzet. Szinte az egész életünket, életstílusunkat formálta át az elmúlt fél év: oktatás, munka, szórakozás, családi élet... Mivel több időt töltünk egyedül, a lakásban, sokan új hobbikba kezdtek bele, kipróbáltak olyan tevékenységeket is, amiket korábban nem. Ezt egy kis pozitívumnak is tekinthetjük a nehéz időszakban. Nagyon nagy hangsúly került a mentális egészség megőrzésére is, hiszen nem kis kihívás távol lenni szeretteinktől és feladni a megszokott napi rutinunkat.

Milyen következtetést érdemes levonni? Fektess kiemelt hangsúlyt az online kommunikációra, előtérbe helyezve azt, hogy céged hogyan tud segíteni a vásárlókon ebben a helyzetben! A bemutatott tényezők között több is akad, ami úgy tűnik, hogy hosszútávon is velünk marad, így érdemes számolni vele. Online vásárlás, az érdeklődők folyamatos tájékoztatása és megnövekedett kommunikáció üzenetben – ezekre érdemes komolyan odafigyelni.

 

Források:

https://socialmediaweek.org/blog/2020/08/facebooks-newest-consumer-trends-what-your-brand-needs-to-know/

https://www.facebook.com/business/news/insights/5-global-shifts-shaping-the-future-now

Szólj hozzá

statisztika vásárlás trend vállalkozás vásárló online értékesítés koronavírus