2020. sze 07.

A sikeres közösségi média marketing titka

írta: Sáringer Viktória
A sikeres közösségi média marketing titka

pexels-andrea-piacquadio-3779427.jpgA közösségi média megváltoztatta életünket, a módot, ahogy informálódunk a legfrissebb hírekről, ahogy tartjuk a kapcsolatot ismerőseinkkel, barátainkkal, családunkkal és egy teljesen új marketinglehetőséget teremtett a cégek számára.

A közösségi média erős, megrendíthetetlen és velünk fog még maradni egy ideig. Egy 2019-es adat szerint már akkor több mint 3.484 milliárd felhasználó volt jelen a közösségi platformokon, ami a világ populációjának majdnem 40%-át teszi ki. Ezáltal az online világ ezen része az egyik legjobb felület arra a célra, hogy márkaként elérd célcsoportodat.

Azonban ezt már rettentően sokan felismerték, emiatt hatalmas a verseny és a közösségi platformok algoritmusa is folyton változik. Ezek a tényezők nagyban megnehezíthetik a dolgod, hogy kitűnj a tömegből és eljuttasd üzeneted az emberekhez. Azonban a nehézségek ellenére is megéri a közösségi média marketing.

Mutatjuk is, miért:

  • A vásárlók 77%-a szívesebben vásárol olyan márkától, cégtől, akiket követ a közösségi oldalakon.
  • A felhasználók 54%-a a közösségi médiát használja, hogy utánajárjon egy terméknek vagy szolgáltatásnak.
  • A vásárlók 71%-a, akinek pozitív élménye volt egy márkával a közösségi felületeken szívesen ajánlja majd a márkát ismerőseinek.

Ezúttal néhány tippet hoztunk a sikeres közösségi média marketinghez:

1. Először is készíts egy tervet!

pexels-pixabay-356043.jpgA közösségi médiában megvalósuló tevékenységed sokat elárul a cégedről, márkádról összességében, így ügyelj a jó benyomásra! A folytonosság nagyon fontos. Ha készítesz egy tervet, az sokat segít abban, hogy rendszeres és szervezett tudj maradni, ne csak vaktában ossz meg egy-egy posztot, amikor eszedbe jut. Légy aktív, legyenek a megosztott tartalmak izgalmasak, érdekesek, figyelmet megragadók, az információk pedig relevánsak!

Szánj időt arra, hogy utánajárj a dolgoknak, ötletelj, kutass, hogy valóban értékes legyen a tartalom, amit megosztasz. Szedd össze, milyen tartalmakra lesz szükséged és törekedj ezek megvalósítására, legyen szó akár elegendő mennyiségű vizuális anyagról, akár elég kreatív szövegezésről. A közösségi média nem a gyors, pármásodperces megosztások helye, ha márkaként képviselteted magad, hanem a megfontolt, tervezett hasznos és/vagy érdekes információátadás, a felhasználókkal való kapcsolatépítés módja.

2. Legyen célod és stratégiád!

A terv készítése fontos, de ahhoz, hogy ez megfelelő legyen, tudnod kell, mik a részcéljaid, mi a végső célod és milyen stratégiát fogsz alkalmazni, hogy elérd ezeket. A stratégia tisztázása abban is segíthet, hogyha többen dolgoztok a közösségi platformokon, akkor az egész csapat számára egyértelmű és megegyező legyen az irány. Ne csak nagyjából határozz meg egy célt, hanem lásd tisztán, hogy mikor és mit szeretnél elérni! A stratégia szempontjából fontos, hogy célcsoportod is meghatározott legyen.

3. A megfelelő felületekbe fektess időt!

pexels-gladson-xavier-59197.jpgAki nincs tisztában az egyes közösségi média felületek által nyújtott lehetőségekkel, a felhasználói statisztikákkal, nehezen találja majd meg, hogy mégis hol kéne aktívnak lennie. Ne hagyd, hogy a mennyiség a minőség rovására menjen – inkább légy jelen kevesebb felületen, mint sok helyen félig-meddig aktívan! Határozd meg, ki is a célközönséged, milyen demográfiai adatokkal rendelkeznek potenciális és meglévő vásárlóid és őket hol tudod a leghatékonyabban elérni, megszólítani. És persze hogy melyik felület visz közelebb a céljaidhoz. Mert ha a célod a márkaismertség növelése, akkor elég sok lehetőséged van a közösségi oldalak között, de ha a célod, hogy weboldaladra irányítsd az embereket és direkt konverziót láss, akkor már szűkül a kör.

Nézzünk egy példát! Ha a középkorúakat célzod meg, akkor ne olyan appot válassz, mint a Snapchat vagy a TikTok, mert itt nagyrészt a Z generáció szülötteit éred el, nem a célcsoportodat. És ahelyett, hogy időt és pénzt pazarolnál olyan felületekre, amik nem visznek közelebb céljaidhoz, inkább összpontosíts kevesebb, de hasznosabb oldalra!

4. Legyen megfelelő a tartalom!

Tartalomgyártásnál sok mindent figyelembe kell venni. Habár elsőre úgy tűnhet, hogy csak lementünk egy képet, írunk pár sort és meg is vagyunk, ez ennél a valóságban jóval összetettebb feladat. Nem csupán maga a márka, az arculat meghatározó, hanem a célcsoport, a megcélzott közönség igényei és stílusa, a tartalom minősége és az is, hogy az adott tartalom alkalmazkodjon a közösségi platformhoz, amin megosztásra kerül. Például míg a Twitteren elsősorban rövid, tömör üzeneteket oszthatunk meg, addig a Facebook lehetőséget nyújt hosszabb írások és akár egyszerre több kép és videó megosztására is, eközben pedig az Instagramon elsődleges fontosságú a vizualitás, így itt a legfontosabb a látványvilág és csak ezután következik a szöveg.

5. Minőség vs. Mennyiség

A közösségi média esetében mind a minőség, mind a mennyiség sokat számít! Fontos, hogy aktív maradj és rendszeresen posztolj, de ugyanakkor az is, hogy minden tartalmad megfeleljen a minőség elvárásoknak. Monoton, unalmas, ismétlődő tartalom megosztása nem segít hozzá a sikerhez, így fontos feldobnod oldalaidat. Az alapokra is ügyelj, úgymint megfelelő felbontású képi és videós tartalmak, helyesírás.

pexels-donald-tong-193821.jpgKeresd meg az arany középutat! A túl sok megosztott tartalom inkább a visszájára sülhet el, mert a felhasználók leállíthatják követésedet, a túl ritka aktivitás miatt pedig teljesen kikerülhetsz az emberek látóteréből. Igyekezz céljaidnak, célközönségednek megfelelően megtalálni, kitapasztalni a céged számára jó posztolási mennyiséget.

6. Teremts kapcsolatot!

Aktívnak lenni a közösségi médiában épp elég feladat posztolás és tartalomgyártás szempontjából, azonban még ezen felül is van dolgunk. Kapcsolatot kell teremteni és tartani az emberekkel. Legyen szó arról, hogy valaki kérdezett tőlünk vagy mi magunk ösztönözzük arra a felhasználókat, hogy kommenteljenek valamit tartalmaink alá, fontos minél hamarabb reagálnunk minden egyes hozzászólásra és üzenetre. Válaszoljuk meg a kérdéseket, köszönjük meg a dicsérő szavakat, igyekezzük kezelni a konfliktusokat és minimum kedveljük a beérkező kommenteket.

7. Analizálj és optimalizálj!

És még mindig nem ért véget teendőid sora, ha közösségi média marketingbe kezdtél. A bejegyzések teljesítményét, az elemzéseket folyamatosan figyelned kell, kísérletezned és javítanod. Rengeteg oka lehet, ha kiemelkedően jól vagy rosszul teljesít egy bejegyzés: a posztolási időtől a konkrét tartalom át akár a kinti időjárás is befolyásolhatja a teljesítményt. Például viharos időben többen vannak otthon, a képernyő előtt, mint a nyári forróságban és egy jó minőségű, izgalmas képre többen fognak reagálni, mint egy szürke, már sokat látott stock-fotóra.

A közösségi média rengeteg idő és munka!

Habár előszeretettel rándítanak vállat az emberek, hogy ugyan, a közösségi média marketinget bárki meg tudja csinálni seperc alatt, ha valóban jó eredményeket akarsz elérni, akkor erre sok időt, energiát kell fordítani a tervezéstől a tartalomgyártáson át a kivitelezésig, az ügyfélezelésig és az utókövetésig, elemzésekig. No és akkor ebben a bejegyzésben a hirdetésekről még nem is beszéltünk, ahol komoly pénzek is kockán foroghatnak a megfelelő szakértelem függvényében.

 

Források: https://www.business2community.com/social-media/social-media-marketing-6-secrets-for-success-02221876

https://www.thesocialmediahat.com/blog/8-social-media-success-secrets-you-need-to-know/

Szólj hozzá

marketing tipp siker tippek közösségi média