2020. sze 12.

Így ösztönözd aktivitásra követőidet! – Call-to-action-ök használata példákkal

írta: petrapenovac
Így ösztönözd aktivitásra követőidet! – Call-to-action-ök használata példákkal

ke_pernyo_foto_2020-08-27_17_46_59.pngKreatív bejegyzéseket és látványos fotókat közzétenni oldaladon ma már nem elegendő a sikerért. Aktivitásra is szükség van, tehát arra, hogy a követőid reagáljanak is a posztokra, ami a leggyakrabban hozzászólások formájában történik meg. Ez rendkívül aktív rajongóbázis vagy kiugróan népszerű posztok esetében egy magától kezdődő folyamat, de kisebb cégek, helyi vállalkozások számára szükség lehet call-to-action-ökre (CTA), tehát valamilyen felhívásra. A korábbi cikkeinkben bemutatott Autós Termelő Piacnál maradva ezek használatát is megmutatjuk Neked konkrét példákkal!

A piac esetében is a hozzászólások voltak az elsődleges aktivitások, amikre buzdítottuk követőinket. A kommentek mellett egyes bejegyzéseink megosztások terén is igen jó eredményeket értek el, holott a call-to-action-ök elsősorban nem ezekre irányultak. Ezt leginkább talán annak tudhatjuk be, hogy egy új rendezvényről volt szó, amiről sokan csak Facebook-on keresztül értesültek, és megosztással szerették volna ismerőseikkel is tudatni az újdonságot.

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_20_30.png

A kommentelés mellett természetesen a létrehozott Facebook Eseményre való visszajelzésre is bíztattuk követőinket, illetve arra, hogy hívjanak meg Ők is másokat, hogy minél többen értesülhessenek a piacról.

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_23_38.png

A CTA-k nagy része arra irányult, hogy beszélgetést kezdeményezzünk az érdeklődőkkel. Elsősorban nem arra helyeztük a hangsúlyt, hogy valamit megosszanak velünk kommentben, sokkal inkább arra, hogy interakcióba léphessünk velük. Ebből természetesen az is következik, hogy a beérkező hozzászólásokra válaszolni is kell, hiszen ettől lesz igazán kétoldalú a beszélgetés. Ebben a posztban például azt a kérdést tettük fel a piac napján, hogy ki van már ébren, ami nagy örömünkre kommunikációs lehetőséget biztosított a követőkkel.

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_28_49.png

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_29_51.png

Fontos volt számunkra, hogy visszajelzést kapjunk arról, hogyan is érezték magukat a hozzánk látogatók, mikkel tértek haza, milyen élményekkel gazdagodtak. Így a piacnapok után megkérdeztük, hogy mik kerültek a kosarakba – ezzel a párbeszéden túl vásárlói fotókat is kaptunk, amiről korábban itt írtunk. Ebben a bejegyzésben is megjelent a konkrét felhívás, a CTA.

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_34_25.png

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_34_47.png

Az első alkalmat követően a vásárlóknak már voltak emlékeik és élményeik a piaccal kapcsolatban, így arról is meg tudtuk kérdezni őket, hogy milyen termékekért szeretnének ismét visszatérni a következő szombaton:

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_38_08.png

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_38_18.png

Egyik posztunkba egy kis játékosságot is belevittünk, amivel nem csak feldobtuk a Hírfolyamunkat, de sok-sok hozzászólást is kaptunk. A titok nem más, mint a rövid válaszok. A követőknek nem volt több dolguk, mint a képekhez rendelt betűkkel elmondani, mit is szeretnek vásárolni a piacon.

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_43_52.png

ke_pernyo_foto_2020-08-25_12_44_07.png

Láthatod, hogy a konkrétan kifejezett felhívások (pl. „Mondd el nekünk kommentben!”) éppoly jól működhetnek, mint a burkolt, de mégis hozzászólásra ösztönző kérdések. Nem árt először kitapasztalni követőid szokásait, hogy hajlamosak-e reagálni a CTA-kra, hiszen nem mutat túl jól, ha úgy árasztod el felhívással megtűzdelt posztokkal a Hírfolyamot, ha igazából nem sokan reagálnak rá. Ha rajongóid nyitottak az interakcióra, szívesen vesznek részt a párbeszédekben és esetleg még a játékokra is vevők, Tiéd a pálya!

Szólj hozzá

kommunikáció facebook komment aktivitás követő call to action Facebook