2020. sze 14.

Ezeket a szempontokat vedd figyelembe a Facebook Live-nál

írta: K.Klarissza
Ezeket a szempontokat vedd figyelembe a Facebook Live-nál

woman-638384_1280.jpgFacebook Live videók többszörös élményt nyújtanak a közösségi médiában megosztott tipikus videókkal szemben, így nem véletlen, hogy felhasználók milliói rajonganak érte szerte a világban. Ha megnézzük a számokat, akkor a Facebook Live naponta több mint 3000 éves nézési időt generál, mégis sokan tartanak tőle, nem tudják, hogyan is kezdjenek neki.

Hogyan vágjunk bele a Facebook Live-ba?

A cégek számára minden eddiginél könnyebb most Facebook élő közvetítést indítani, köszönhetően a legújabb funkciófrissítéseknek, amelyek lehetővé teszik, hogy az üzleti oldalak ugyanúgy streameljenek, mint korábban a személyes profilok. Ha a Facebook Live szolgáltatást üzleti oldalról szeretnéd elindítani, válaszd az „Élő videó” funkciót a „Bejegyzés létrehozása” mezőben található lehetőségek közül. Ezután adhatsz live-odhoz egy leírást, olyan lehetőségekkel, mint például a hely megjelölése. Miután befejezted a beállítást, indítsd el az élő videót – de előtte mindenképp olvasd el az alábbi tippeket, hogy a legapróbb részletekre is felkészülj!

Íme 5 követendő Facebook Live tipp:

1. Kérdezd meg a felhasználóidat!

Ki tudná jobban, hogy miről akar hallani, mit szeretne látni, milyen témák foglalkoztatják, ha nem a követőid? Kérdezd meg őket és add meg nekik, amit szeretnének! Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy olyan tartalmat juttass el hozzájuk, amire a legnagyobb igényük van. Ennek érdekében folytass közvélemény-kutatásokat, kérdezd meg tőlük közvetlenül, hogy mit szeretnének látni, vagy hozz létre témákat a közönség kérdései és megjegyzései alapján!

2. Hirdess még a live előtt!

Az élmény előtt érdeklődést kell kelteni, ha nagy nézőszámot szeretnénk elérni. A jó hír az, hogy a Facebook segítségével bizonyos eseményeket és csoportokat is megcélozhatunk, ami tökéletes módszer egy koncentráltabb hirdetési kampányhoz. Ennek nagyon egyszerű módja egy esemény létrehozása, amely linkjét minden alkalommal szerepeltesd a posztodban, amikor az eseményről teszel közzé bejegyzést.

3. Készítsd fel magad a zavaró tényezőkre!

Bár a Facebook Live nyugodtabb és természetesebb élmény, mint egy szokásos televíziós szereplés, vagy YouTube-videó, ez nem jelenti azt, hogy nem szabad előre tervezni. A Live-on végzett tevékenységed a cégedet képviseli, így nem engedheted meg magadnak, hogy rossz benyomást kelts.

Éppen ezért mielőtt elindítanád a közvetítést, szánj egy kis időt a felkészülésre! Ne feledd, hogy tesztelés céljából elsőként privát adással kezdd, hogy tesztelhesd a világítást, a hangot és más környező elemeket. Célszerű egy állványba is befektetned, hogy megkíméld nézőidet a remegő, mozgó képernyőtől. Próbáld minimalizálni a nem kívánt háttérzajt, és biztosítsd a megfelelő internetkapcsolatot!

4. Megfelelő időzítés

Természetesen az időzítés sem mindegy mikor történik, hiszen az a célod, hogy elérd követőidet és minél többen nézzék a videódat. Ahogy vannak tippek arra vonatkozóan, mikor kell e-mail kampányokat kiküldeni a legjobb eredmény elérésének érdekében, úgy vannak útmutatások az élő videók közvetítésével kapcsolatosan is. Gondolj csak bele, az utolsó dolog, amit ilyenkor szeretnél, ha a videód megjelenése akkor történne, amikor a célközönségedből mindenki dolgozik vagy alszik. Figyeld meg, hogy követőid mikor lépnek kapcsolatba veled a legjobban, mikor a legaktívabbak, melyhez nagy segítségedre lehetnek a Facebook elemzési adatai.

5. Elemezd az eredményeidet!

Végül, mint bármilyen más területen a marketing világában, mindig elemeznünk kell az elért eredményeket, és aztán tanulni belőle. A Facebooknak számos mutatója van, amelyeket az élő videóiddal kapcsolatban mérhetsz. Az összegyűjtött adatokat pedig bátran használd kísérletezéshez és a következő videód optimalizálásához! Minél többet tudsz meg az elemzésekből, annál valószínűbb, hogy jobb videókat tervezel és közvetítesz majd a jövőben. 

A Facebook Live 2016-os indulása óta napi nézési ideje több mint 400%-kal nőtt. Nem meglepő, hiszen az élő közvetítés rugalmas és azonnali módot kínál a közönséggel való kapcsolatfelvételre. A fenti Facebook Live tippeket szem előtt tartva pedig még inkább garantált lesz a siker!

Te hogy állsz az élő videózáshoz? Próbáltad már?

 

Forrás:

https://sproutsocial.com/insights/facebook-live tips/?fbclid=IwAR0nkfVl8ERPzlzNeQltbyv6LudMuNp0abJI0XzcToRwtE-6KudkOWz3idQ

Szólj hozzá

live tipp videó tippek élő videó