7 ötlet Instagram-oldaladhoz!
Egy márka Instagram-profiljának kezelése nem egyszerű. Folyamatosan ügyelni kell rá, hogy megfelelő időben posztoljunk, kapcsolatot teremtsünk a felhasználókkal és folyton új ötletekkel álljunk elő. Ha már kitapasztaltad, mi az, ami működik, akkor remek és nem muszáj teljesen változtatnod jelenlegi stratégiádon - de ha úgy érzed, egy kis inspirációra van szükséged és valami frissel és újjal állnál elő követőid számára, akkor jó lépés valami olyat kipróbálni, amit eddig még nem alkalmaztál az Instagramon. Néhány kreatív ötletet gyűjtöttünk, amivel feldobhatod Instagram-profilodat és amiknek segítségével érdekes, változatos bejegyzésekkel örvendeztetheted meg követőidet, sőt, újakra is szert tehetsz.
1. Állj elő fejtörőkkel!
Mindannyian elfoglaltak vagyunk, egyszerre több mindennel foglalkozunk és a közösségi médiában is csupán pár percre hagyjuk, hogy lefoglalják figyelmünket. Készíts olyan fejtörőt a felhasználók számára, ami megállítja őket és egy kis gondolkodásra ösztökéli őket! Így garantált, hogy nem hajtják egyből tovább Sztoridat, vagy görgetnek lejjebb posztodtól, hanem elidőznek felette – és amennyiben elég érdekes a feladvány, esetleg még kommentelnek is!
Ha Sztoriban osztod meg a fejtörőt, ne felejtsd el a matricát használni, aminek segítségével kérdezhetnek tőled – ezúttal ide beírhatják a megfejtésre vonatkozó tippjüket az emberek, Te pedig megoszthatod válaszaikat újabb történetek formájában.
Hogy milyen fejtörőkkel ösztönözheted egy kis megállásra és gondolkodásra követőidet? Mondjuk gondolj ki egy összetett szót, ami márkádhoz kapcsolódik és a két részletet ábrázold emojikkal, GIF-ekkel. Vagy keverd össze egy fotó képkockáit, esetleg rejts el valamit az egyik fényképen – egy oda nem illő tárgyat, vagy akár pár különbséget két fotó között.
2. Kihívások
Szó lehet napi vagy akár havi kihívásokról. Rajtad áll, hogy újat hozol létre vagy csatlakozol egy már meglévő, népszerű kihíváshoz. Olyan témát válassz mindkét esetben, ami szorosan passzol márkádhoz. Ha például könyveket forgalmazol, akkor jó ötlet egy olyan kihívás, ahol hetente meg kell osztani, hogy milyen könyvet olvastál el vagy megmutatni a többieknek, mely témákban melyik kötet a kedvenced.
Ha saját kihívást hozol létre, akkor még profilodat is népszerűsítheted, hiszen minél többen vesznek részt, annál többekhez jut el kihívásod, és ezáltal céged is.
3. Először a cím, aztán a fotó?
Elsőre furcsán hangozhat, hogy előbb a szöveged legyen kész, mint a vizuális tartalmad. Azonban stratégiád sokkal jobban felépítheted, ha először azt határozod meg, mikor és milyen üzenetet szeretnél közvetíteni és ehhez választod ki a megfelelő fényképet vagy videót, mintha egy képekből összeállított tervezethez próbálsz utólag leírást hozzáadni. Utóbbi esetben erőltetett szövegek születhetnek.
4. Irányítsd át az embereket a blogodra, weboldaladra!
Az Instagramon hosszabb képleírást is megadhatsz, de természetesen egy nagyobb lélegzetvételű cikk már csak felszabdalva, kommentekben megosztva férne ki. Ezt nem ajánljuk, mert ha sok hozzászólás érkezik, a folytatás könnyedén elveszhet. Így inkább próbáljuk meg az embereket átirányítani a teljes cikkhez blogunkra vagy weboldalunkra.
Ehhez az is jó módszer, ha elkezdjük a szöveg elejét bemásolni és a végére írjuk, hol található a folytatás vagy az is működik, ha egy érdekes összefoglalót teszünk közzé, ami felkelti az emberek érdeklődését, hogy átkattintsanak egy másik, az Instagramon kívüli webes felületre. Az alkalmazás ezt nem támogatja, tehát az applikációból kivezető linkeket nem tudunk mondjuk a képleírásnál megosztani, de bemutatkozásunknál közzétehetünk kattintható linket.
Ha érdekel, még milyen technikákkal hozhatunk létre kattintható linkeket az Instagramon, itt olvashatsz róla bővebben.
5. Fokozd az izgalmat!
Mielőtt megjelenik egy új termék vagy valamilyen változás következik be céged kapcsán, ne csupán direkt módon közöld ezt az emberekkel, hanem kicsit fokozd a várakozást! Ehhez használj fotókat, képrészleteket, néhány árulkodó infót, amiből következtethetnek arra, hogy mi van a tarsolyodban. Az is jó ötlet, ha játékká alakítod ezt és azok között, akik kitalálják, milyen termék érkezik, kisorsolsz egyet.
6. Insta-akció?
Az Instagram Sztorik 24 óráig elérhetők – ez remek lehetőséget biztosít arra, hogy egy gyors leárazást itt hirdess meg, ami csak addig elérhető, mint maga a történet, amiben közzéteszed. Megadhatsz kuponkódot a követőidnek, amivel kedvezőbben vásárolhatnak az adott termékből vagy akár egész webshopodból. Így azt is tesztelheted, hogy hány felhasználót tudsz vásárlóddá tenni az Instagramról egy kis kedvezmény segítségével.
7. Interjú
A Sztoriknak hála rövid, videós formában közelebbről is megismerhetik a követők, kik állnak a cégnév, márkanév mögött. Bizalmi kapcsolat alakulhat ki, ha pár kollégád bemutatkozik és válaszol pár kérdésre videóban. A kérdezz-felelek típusú tartalmakhoz influencereket is bevonhatsz: engedd meg, hogy egy napra átvegyék az uralmat Instagram profilod felett! Ha erről többet szeretnél tudni, kattints!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/instagram-post-ideas/