2020. okt 16.

Üzleti tippek az ünnepi időszakra II.

írta: petrapenovac
Üzleti tippek az ünnepi időszakra II.

Black Friday

pexels-kaboompics-com-5956.jpgElőző cikkünkben a Halloween-ről írtunk, ami megnyitja a sort az év végi ünnepi készülődésben és vásárlási lázban. Az október 31-i esemény önmagában még nem ad okot ajándékok vásárlására, azonban sok cég áll elő különleges ajánlatokkal, esetleg limitált termékekkel ebből az alkalomból, sőt, normál esetben igen sok rendezvény esedékes ilyenkor, bár idén ezekben nem fogunk bővelkedni. Azonban a Halloween-hez már elég közel van a Black Friday, ami viszont tényleg a nagy vásárlási rohamot indítja el, így a legtöbb vállalkozás nem akármilyen kampánnyal készül rá.

A fekete péntek a hálaadást követő péntek, ami idén november 27-re esik. Sokan ekkor kezdik a karácsonyi nagybevásárlást, mivel sok üzlet és online áruház hatalmas akciókkal készül erre a napra, főleg elektronikai cikkek, szórakoztató berendezések és játékok terén. Sőt, sok esetben nem is csak a péntekről, hanem a teljes hétvégéről is szó van. És ami még ennél is több: a Black Friday-t követi a Cyber Monday, ami kifejezetten az online vásárlásra helyezi a hangsúlyt. Mindkét kezdeményezés az USA-ból indult, azonban manapság már a világ minden táján az akciós termékekről szól ez a néhány nap. És míg a halloween-i ajánlatok konkrétan egy téma köré csoportosulnak, addig a fekete péntek esetében nincsenek ilyen megkötések, tehát tényleg bármely cég bármely ágazatban beszállhat.

pexels-artem-beliaikin-2529787.jpgA halloween-i blogunkban már írtunk az idei statisztikákról és a várható tendenciákról, amik az online vásárlás nagy arányú felértékelődését mutatják. Ebből arra is következtethetünk, hogy a Black Friday és a Cyber Monday ezúttal nem fog olyan élesen elválni egymástól, nagy valószínűséggel egész hétvégén az internetes vásárláson lesz a hangsúly. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy alaposan megtervezett és jól felépített stratégiával és tervekkel készülj november végére – most pont ehhez hoztunk néhány hasznos tanácsot.

Akciók mindenhol

Azt már nem is kell mondanunk, hogy itt tényleg az akciók és különleges ajánlatok állnak a középpontban, mindenféle formában: akár 50 és 70 százalékos árengedmények, ingyenes szállítás, kuponkódok, kettőt fizet hármat vihet ajánlatok, és így tovább. Te is alaposan gondold át, mik azok a termékek vagy szolgáltatások a kínálatodból, amik nagy népszerűségnek örvendnek, sőt, akár még ajándéknak is jók, hiszen ezek nagy eséllyel igen kelendők lesznek. És persze azt is ki kell hangsúlyozni, hogy korlátolt ideig elérhető az ajánlat, mondjuk pont csak pénteken, vagy péntektől vasárnapig.

22-days.png

(Kép forrása: referralcandy.com)

Apró kedvességek

Az akciók és kedvezmények mellett további apróságokat is bedobhatsz, amivel még több érdeklődőt szerezhetsz. Például meghatározott összeg feletti rendelés esetén adhatsz ingyen termékmintákat, vagy kisebb ajándékokat, esetleg később beváltható kuponokat. Ezzel arra is ösztönzöd a vásárlókat, hogy később is felkeressék üzletedet, ezáltal visszatérő ügyfeleket is szerezhetsz. És ki ne örülne az ajándékoknak rendelése mellé? Nem is feltétlenül kell elárulnod az ajándékot a rendelés során, meg is lepheted vele a vevőket, hogy csak akkor lássák az apróságot, amikor kinyitják a csomagot. A Black Friday már a karácsonyi készülődés része, így egy kis kedvesség kifejezetten jól eshet mindenkinek!

Patagonia még ezen is túlment figyelmesség terén. 2016-ban a Black Friday keretében szerzett bevételeiket egy az egyben eladományozták, környezetvédelmi célokra:

5-of-the-best-black-friday-marketing-campaigns-for-a-cause.png

(Kép forrása: helloprint.co.uk)

Frissítsd az oldalaidat!

pexels-pixabay-259200.jpgLegyen szó akár honlapodról, akár webshopodról vagy közösségi oldalaidról, jelenítsd meg ajánlataidat mindenhol! A weboldaladon használhatsz például felugró kis üzeneteket is, amik felhívják a figyelmet az akcióidra, persze csak olyan mértékben, hogy ne legyenek taszítóak. A webáruházadban létrehozhatsz egy külön fület a termékkategóriákon belül, ahol az összes olyan terméket felsorakoztatod, ami az akciókban részt vesz. Az oldal fejlécében akár egy kis számlálót is elhelyezhetsz, ami mutatja, mennyi ideig tudnak még kedvezményesen vásárolni látogatóid. Mondanunk sem kell, hogy a közösségi oldalakon pedig sok-sok kreatívval készülj, amik információt nyújtanak az akció időtartamáról, mértékéről, az esetleges megnövekedett szállítási időről, és így tovább. Nem árt, ha a visszaküldési szabályzatot is megismerteted az emberekkel, hogy mindenki naprakész lehessen.

black-friday-marketing-practices.jpg

(Kép forrása: beeketing.com)

Kampányolj!

Használd ki a hírlevelek adta lehetőségeket, hogy minél több emberhez eljuttasd a Black Friday kedvezményeit! Már a levél címében és fejlécében is felhívhatod erre a figyelmet, ezzel is növelve a kattintási arányt. Szedj össze itt minden tudnivalót, hogy az olvasóknak ne kelljen pluszban keresgélni, csak kattintani a megadott linkre és válogatni. A közösségi felületeiden elkellhet egy kis plusz támogatás ilyenkor, mégpedig hirdetésekkel. Biztosan Te is megfigyelted már, hogy ebben az időszakban egyik Black Friday reklám követi a másikat. Nem kell persze túlzásba esni, hiszen annyira elterjedt már a fekete péntek, hogy az a meglepő, ha valaki nem vesz benne részt. De azért mindenesetre nem árt tudatni követőiddel és a rajongótáborodon kívüli emberekkel, hogy Te is készülsz akciókkal, nem is akármilyenekkel! Használj témába vágó hashtag-eket is, hogy a Black Friday-hez kapcsolódó címkék segítségével sokak rátalálhassanak tartalmaidra!

Steve Madden például a hírlevélre való feliratkozást népszerűsítette a Black Friday-el együtt, felhívva rá a figyelmet, hogy ott értesülhetnek majd első kézben az akciókról és ajánlatokról:

screen-shot-2018-10-23-at-15_18_53.png

(Kép forrása: yotpo.com)

Légy kreatív!

Nem árthat egy kis játékosság, amivel kitűnhetsz a nagyon reklámszerű posztok forgatagából. Hoztunk néhány leleményes megoldást, amik a Black Friday idején születtek:

cards-against-humanity-black-friday-sale.png

(Kép forrása: Smartrmail.com)

A Cards Against Humanity kártyajáték készítői például megemelték a termékük árát 5 dollárral a fekete péntek alkalmából. Ez kész öngyilkosságnak tűnik, ugye? Nos, épp az ellenkezője történt: nagyobb bevételt értek el, mint egy évvel korábban! Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy nem volt hatalmas mértékű az árnövekedés, ráadásul kicsit ki is figurázták a nagy akciók hirdetéseit, mondván, hogy ez egy „vissza nem térő alkalom”.

Az AussieBum ausztrál fürdőruhamárka pedig egy ötletes videót készített, amiben az volt rendkívül kreatív, hogy ismert brandek (20th Century Fox, Marvel, Warner Brothers) logóit és sajátosságait ötvözték, csak éppen saját Black Friday kampányukra szabva:

 

A Black Friday minden évben az értékesítések egyik csúcspontját jelenti, hiszen ahhoz az ünnephez kapcsolódik, amire valamennyien a legtöbb pénzt áldozzuk, a karácsonyhoz. Készülj hát fel Te is a rohamra, nem csak magánszemélyként, de a monitor túloldalán vállalkozásként is! Elő a kreatív ötletekkel!

Sorozatunk következő részében a karácsony kerül a fókuszba, tarts velünk!

 

Források:

https://www.learnworlds.com/black-friday-marketing-ideas/

https://www.oberlo.com/blog/black-friday-marketing-ideas

https://www.smartrmail.com/blog/black-friday-marketing-campaigns/

https://www.referralcandy.com/blog/black-friday-marketing-ideas/

https://beeketing.com/blog/black-friday-marketing/

https://www.yotpo.com/blog/best-black-friday-cyber-monday-campaigns/

Szólj hozzá

marketing tipp ünnep ötletek tippek black friday