2020. okt 26.

Emelkedjen ki céged a Google Maps-en is!

írta: petrapenovac
Emelkedjen ki céged a Google Maps-en is!

photo-1590233033196-a50b826b059b.jpegA Google Maps napjaink legkedveltebb térképes alkalmazása és népszerűsége egyre növekszik. Nem is csoda, hiszen folyamatosan bővül a platformba épített funkciók köre, egyre több mindennel szolgál nekünk az app. Az elsődleges funkciója értelemszerűen a navigáció volt, azonban manapság ennél sokkal többről van szó. Akár nagyvállalatról, akár egy helyi kisvállalkozásról van szó, a Google Térkép nem maradhat ki az online platformok közül! Sőt, utóbbiaknak talán még fontosabb is, hiszen az alkalmazás érzékeli a felhasználók tartózkodási helyét, és ez alapján ajánl nekik helyeket.

Hogyan adhatod hozzá cégedet a térképhez?

Mi sem egyszerűbb ennél! Csak írd be vállalkozásod nevét a keresősávba, majd kattints a Hiányzó hely hozzáadása lehetőségre. A rendszer ezután feldob egy űrlapot, amiben kitöltheted az alapvető információkat cégedről, majd elküldheted a kérelmet. E-mailben érkezik értesítés arról, ha ezt elbírálták és vállalkozásod megjelenhet a térképen.

screen-02.png

(Kép forrása: link-assistant.com)

Rangsorolás

photo-1578928534298-9747fc52ec97.jpegEgy fontos pont az alkalmazás működésében, amit mindenképp ismerni kell, a rangsorolás, méghozzá az organikus – tehát hogy mi alapján rendezi sorrendbe a keresési találatokat a térkép. Itt három alapvető faktor van: hogy a találat mennyire releváns a felhasználó keresése alapján, milyen távolságban van tőle, illetve mennyire népszerű és kedvelt az adott hely. A lényeges pont, hogy a Google Maps elsősorban nem azt helyezi a középpontba, hogy a cégeknek segítsen növelni az eladást és a konverziót, hanem hogy a felhasználóknak segítsen megtalálni, amit keresnek, méghozzá a legjobb találatot.

A legkönnyebben értelmezhető faktor a relevancia. A keresett kulcsszavak alapján relevánsnak kell lennie a cégednek, hogy egyáltalán megjelenjen a találatok között, ez tiszta sor. Rengeteg vállalkozás van jelen a Google Maps-en, az alkalmazás mégis tudja, hogy mire van szükségünk, ha beírjuk a „Budapest kávézó” szavakat. A kategória például, amit regisztráció során megadsz, itt kulcsszerepet kap. A névválasztás is fontos, ugyanis a Google irányelvei szerint eltávolításra kerülhetsz a felületről, ha szükségtelen információkat jelenítesz meg a cég nevében. Nem érdemes tehát egymás után pakolni a kávézó, bisztró, bár szavak a névben, mert csak visszafelé sülhet el a dolog.

Ha már megvannak, hogy mik a releváns találatok a keresés alapján, akkor jön képbe a távolság faktor. Ezzel értelemszerűen nem igazán lehet trükközni cégként, hiszen ott vagyunk, ahol vagyunk. A listában a legközelebbi releváns helyek fognak felbukkanni elsőként. Sőt, ha rákeresünk egy üzlet típusra a Google Keresőben, akkor az autofill felkínálja a „közelemben” kiegészítési lehetőséget is, tehát a Kereső algoritmusa is úgy működik, hogy igyekezzen a helyi vállalkozások térképes keresésre irányítani minket.

screen-05.png

(Kép forrása: link-assistant.com)

És végül ott van a talán legnehezebben megfogható kedveltség faktor. Ez az online és offline ismertségre és értékelésekre egyaránt épít. A honlap helye a keresési eredmények között, az értékelések, online megjelenések, minden alakíthatja ezt a faktort. És valljuk be, hogy ennek is nagy súlya van, hiszen nem mindenkinek van bekapcsolva a helymeghatározás a telefonján, és ebben az esetben csak a kedveltség alapján rendezi a térkép a már eleve relevánsnak ítélt találatokat. És bizony az is előfordul, hogy nem a legjobb értékelést kapott vagy legnépszerűbb hely kerül az első helyre. Miért is? Nézzük meg ehhez a Google My Business-t!

Google My Business

A GMB lényegében cégek adatbázisa. Ezt is Neked kell létrehoznod és kitöltened a megfelelő információkkal, vállalkozásod nem kerül de automatikusan a rendszerbe. Sőt, nem is elég csak egyszer megcsinálni és hátradőlni, folyamatosan ellenőrizni és frissíteni kell a változásoknak megfelelően. Ha itt is jelen van céged, akkor a Google Térképen és sokkal több információ jelenhet meg róla. Ez lehetővé teszi például, hogy néhány termék vagy szolgáltatás ki is legyen emelve cégeddel kapcsolatban a térképen. Nem rossz, igaz? Ez a két Google funkció tehát együtt működik igazán hatékonyan. Használd együtt a kettőt, adj meg minél több információt a cégedről, hogy ezáltal is javíthasd annak pozícióját a keresési találatok között, mivel ez is egy fontos szempont a rangsorolásnál!

Honlap

photo-1522542550221-31fd19575a2d.jpegHogyan is befolyásolja honlapod a Google Térképen elfoglalt helyedet? Mutatjuk! Jó pont például, ha olyan honlapod van, ami minden eszközön és képernyőméreten működik. Ez elsősorban azért fontos, mert a térképen a céginfóban a webhely is szerepel, a Google Maps keresések 60%-a pedig telefonon történik. Ha a honlap lassan tölt be mobilkészüléken, nagyítgatni kell a felületet vagy hibásak a linkek, akkor azt bizony a listahelyed is bánni fogja. Továbbá használj olyan kulcsszavakat a weboldalad főoldalán és kontakt szekciójában, ami utal a cég elhelyezkedésére, mivel ezek is hozzásegítenek a keresési eredmények közötti feljebbjutáshoz. Szintén segít, ha beágyazod a Google Térképet a cég helyével a honlapodba, ez azonban egy fizetős lehetőség.

Google Maps hirdetések

Természetesen, mint a legtöbb oldalon, a Google Térképen is lehetőség van hirdetni. A hirdetett helyek az organikus találatok fölött bukkannak fel a listában, még akkor is, ha kevésbé relevánsak. Ez is hely alapján működik, tehát a hirdetésed nem fog a világ másik felén megjelenni. Itt azonban fontos megjegyezni, hogy a relevancia némileg háttérbe szorul, olyan fizetett találatokat is kaphatunk, amik abszolút nem kapcsolódnak a keresett kulcsszóhoz. A képen látható példában például egy ügyvédi iroda bukkant fel a könyvesbolt kulcsszó keresésekor.

screen-08.png

(Kép forrása: link-assistant.com)

Hirdetett gombostű

Biztosan Te is böngészted már a Google Térképet anélkül, hogy bármi kulcsszóra kerestél volna. Észrevehetted, hogy egyes helyek gombostűi ilyenkor is megjelennek. Nos, ezek az úgynevezett Promoted Pin-ek, amit legjobban talán fizetett vagy hirdetett gombostűként lehet értelmezni. A különböző kategóriájú vállalkozások különböző színnel jelennek meg, ezzel is jobban elkülönülve egymástól. Ezt is érdemes lehet kipróbálni, hiszen sokan csak arra kíváncsiak, mi is van a közelükben, amit érdemes megnézni. Nem keresnek helyre vagy kulcsszóra, így csak a Promoted Pin-ek jelennek meg nekik.

A Google Maps mellett már nem lehet elmenni, ha egy cég online jelenlétéről van szó. Helyi vállalkozásként pedig ez fokozottan igaz, hiszen láthatjuk, hogyan is működik a keresési rendszer és az algoritmus. Ne feledkezzünk meg tehát minél több és minél hasznosabb információt megadni cégünkről és nagy hangsúlyt fektetni az értékelésekre!

A Te céged már fent van a Google Térképen?

 

Forrás: https://www.link-assistant.com/news/google-maps-ranking.html

Szólj hozzá

tipp térkép ötletek tippek vállalkozás googlemaps