Márkaépítés felsőfokon – Facebook 1. rész
A Facebook-márkaépítést sokan a platform más közösségi oldalakhoz képesti elavultsága miatt veszett fejsze nyelének könyvelik el. Valóban az Instagram, a YouTube, de még a TikTok népszerűsége is sokkal jelentősebbnek mondható napjainkban, de ezen oldalba vetett hitünket sem szabad elveszíteni. Cikkünkben 3 világmárkát mutatunk be, melyek tökélyre fejlesztették Facebook-marketingstratégiájukat figyelembe véve célcsoportjuk internet-és közösségimédia-használati szokásait. Továbbá hasznos tanácsokkal is ellátunk, hogy a Te fejedre is felkerülhessen a Facebook-márkaépítés mélykék babérkoszorúja!
1. Nike (34,4 millió kedvelő)
A Nike az egyik legnagyobb sportmárka a világon, mely számos rendkívül erős versenytárssal rendelkezik. Ezért legtöbbünk számára meglepő lehet, hogy a cég nem tulajdonít különösebb jelentőséget a vásárlási vágy felkeltésének Facebook-oldalukon.
Erre nincs is szükségük, hiszen márkaimázsuk ezen platformon keresztül is tökéletesen érzékelhető: ütős szlogenjük nemcsak borítóképükön, hanem hashtagjeikben is megjelenik.
Gondold át alaposan, szlogened hogyan egészíti ki vagy támogatja termékeid eladását. Ha a Nike startégiáját szeretnéd követni, a Facebookot márkád üzenetének közvetítésére használd folyamatos reklámozás helyett!
2. Tasty (98,2 millió kedvelő)
Ízletes ételek elkészítését mutatja be az oldal rövid, jópofa videók keretében. Az online gasztropornóra való nagy érdeklődés mellett a marketingesek megragadták a Facebook-tartalomfogyasztás egyik lényeges elemét: tartalmaik nézéséhez, illetve értelmezéséhez nincs szükség hangra. Ha a felhasználók a hírfolyamot görgetve ráakadnak az automatikusan elinduló videókra, a sikerélmény, hogy hang nélkül is tudják azokat értelmezni, hosszabb időre ott tartja őket. A Tasty tehát a felhasználói élmény növelése érdekében a tartalomfogyasztási szokásokból indult ki, és alakította ki marketingstratégáját igen nagy sikerrel.
Mit tanulhatsz a Tastytől? Vedd figyelembe, hogy a felhasználók milyen jellegű tartalmakat milyen környezetben fogyasztanak, és az alapján optimalizáld Facebook-oldaladat!
3. National Geographic (46,7 millió kedvelő)
A National Geographic számos platformon nyújt kiemelkedő szolgáltatásokat a tudomány, felfedezés és kaland témájában. A Safari Live sorozatukban például a tudósok és a természetfotósok munkájába nyerhetnek az érdeklődők élő adásban betekintést. Az egyik videó során egy dél-afrikai szafariba "látogathattak el" a nézők, ahol éppen egy leopárd fogyasztotta el zsákmányát. Élőben kommentelhettek és tehettek fel kérdéseket, amelyeket a szakemberek helyben meg is válaszoltak.
Facebook-sikered érdekében érdemes lehet átgondolnod, milyen események közvetítése lenne a leginkább célravezető. Érdeklődőidet ösztönözd véleményük leírására, melyhez remek módszer a kérdőívek használata. A kétirányú kommunikáció által jóval elkötelezettebb követőkre tudsz szert tenni, mintha csak Te közölnél információkat oldaladon a felhasználók meglátásait teljes mértékben figyelmen kívül hagyva.
Te melyik cég stratégiáját tartod a legérdekesebbnek? Alkalmazd az általad legjobbnak tartott tippeket még ma! Ha pedig kíváncsi vagy, a Netflix, a GoPro vagy a Fitbit milyen vezérelvek mentén gyártja Facebook-tartalmait, tarts velünk következő cikkünkben is!
Forrás:
https://www.facebook.com/nike/
https://www.facebook.com/buzzfeedtasty/
https://blog.hubspot.com/marketing/facebook-marketing-examples