2020. nov 08.

Márkaépítés felsőfokon – Facebook 1. rész

írta: Szaller Nikolett
Márkaépítés felsőfokon – Facebook 1. rész

ke_p1_22.pngA Facebook-márkaépítést sokan a platform más közösségi oldalakhoz képesti elavultsága miatt veszett fejsze nyelének könyvelik el. Valóban az Instagram, a YouTube, de még a TikTok népszerűsége is sokkal jelentősebbnek mondható napjainkban, de ezen oldalba vetett hitünket sem szabad elveszíteni. Cikkünkben 3 világmárkát mutatunk be, melyek tökélyre fejlesztették Facebook-marketingstratégiájukat figyelembe véve célcsoportjuk internet-és közösségimédia-használati szokásait. Továbbá hasznos tanácsokkal is ellátunk, hogy a Te fejedre is felkerülhessen a Facebook-márkaépítés mélykék babérkoszorúja!

1. Nike (34,4 millió kedvelő)

A Nike az egyik legnagyobb sportmárka a világon, mely számos rendkívül erős versenytárssal rendelkezik. Ezért legtöbbünk számára meglepő lehet, hogy a cég nem tulajdonít különösebb jelentőséget a vásárlási vágy felkeltésének Facebook-oldalukon.

ke_p2_14.pngErre nincs is szükségük, hiszen márkaimázsuk ezen platformon keresztül is tökéletesen érzékelhető: ütős szlogenjük nemcsak borítóképükön, hanem hashtagjeikben is megjelenik.

Gondold át alaposan, szlogened hogyan egészíti ki vagy támogatja termékeid eladását. Ha a Nike startégiáját szeretnéd követni, a Facebookot márkád üzenetének közvetítésére használd folyamatos reklámozás helyett!

2. Tasty (98,2 millió kedvelő)

ke_p3_7.pngÍzletes ételek elkészítését mutatja be az oldal rövid, jópofa videók keretében. Az online gasztropornóra való nagy érdeklődés mellett a marketingesek megragadták a Facebook-tartalomfogyasztás egyik lényeges elemét: tartalmaik nézéséhez, illetve értelmezéséhez nincs szükség hangra. Ha a felhasználók a hírfolyamot görgetve ráakadnak az automatikusan elinduló videókra, a sikerélmény, hogy hang nélkül is tudják azokat értelmezni, hosszabb időre ott tartja őket. A Tasty tehát a felhasználói élmény növelése érdekében a tartalomfogyasztási szokásokból indult ki, és alakította ki marketingstratégáját igen nagy sikerrel.

Mit tanulhatsz a Tastytől? Vedd figyelembe, hogy a felhasználók milyen jellegű tartalmakat milyen környezetben fogyasztanak, és az alapján optimalizáld Facebook-oldaladat!

3. National Geographic (46,7 millió kedvelő)

ke_p4_5.pngA National Geographic számos platformon nyújt kiemelkedő szolgáltatásokat a tudomány, felfedezés és kaland témájában. A Safari Live sorozatukban például a tudósok és a természetfotósok munkájába nyerhetnek az érdeklődők élő adásban betekintést. Az egyik videó során egy dél-afrikai szafariba "látogathattak el" a nézők, ahol éppen egy leopárd fogyasztotta el zsákmányát. Élőben kommentelhettek és tehettek fel kérdéseket, amelyeket a szakemberek helyben meg is válaszoltak.

Facebook-sikered érdekében érdemes lehet átgondolnod, milyen események közvetítése lenne a leginkább célravezető. Érdeklődőidet ösztönözd véleményük leírására, melyhez remek módszer a kérdőívek használata. A kétirányú kommunikáció által jóval elkötelezettebb követőkre tudsz szert tenni, mintha csak Te közölnél információkat oldaladon a felhasználók meglátásait teljes mértékben figyelmen kívül hagyva.

Te melyik cég stratégiáját tartod a legérdekesebbnek? Alkalmazd az általad legjobbnak tartott tippeket még ma! Ha pedig kíváncsi vagy, a Netflix, a GoPro vagy a Fitbit milyen vezérelvek mentén gyártja Facebook-tartalmait, tarts velünk következő cikkünkben is!

 

Forrás:

https://www.facebook.com/nike/

https://www.facebook.com/buzzfeedtasty/

https://blog.hubspot.com/marketing/facebook-marketing-examples

Szólj hozzá

ötletek márka márkaépítés személyes márka énmárka